recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RXV671 problemer med lyd til TV nogle gange
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RXV671 problemer med lyd til TV nogle gange

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha RXV671 problemer med lyd til TV nogle gange
    Sendt: 01-December-2014 kl. 18:48
Jeg har en Yamaha receiver RX-V671 surround sound, som driller mig. Når jeg tænder for radioen kører den fint, men hvis jeg slår over på tvet forsvinder lyder helt.
Hvis jeg så slukket Tv et og receiver, tænder for receiver/radioen igen, virker det.
Men det skal dog siges, at lyden kommer på tvet efter ca. 5 min. Det er ligesom, som om den skal have tid til og finde tvet, så kommer lyden ud, og alt virker igenConfused. Det forstår jeg ikke lige, har aldrig haft dette problem.
Har ikke tidligere haft dette problem. Det skal dog siges, at jeg lige har fået koblet en DVD afspille på
receiver, og op til tvet med hdmi stik. Og jeg har indstillet receiver. Forstår ikke, hvis det skulle være problemet hvis jeg bare skal se alm. tv uden dvd.

Håber der er en som har kendskab til Yamaha receiver, som kan hjælpe mig. Har jeg overset noget??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 19:06

Hvilket TV.? Bruges der ARC mellem TV og Reciver.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvilket TV.? Bruges der ARC mellem TV og Reciver.?

Øhh... pas, ved ikke lige hvad ARC er??, men jeg har et Panasonic 50x10y plasma tv. Link: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1243242293

Håber du kan hjælpe lidt....
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 19:48

Det er for gammelt til at have ARC, så lyd forbindelse mellem det og Reciver skal være via Toslink, det skulle ikke give problemer.
Din BD afspiller skal så som du har gjort til Reciver med HDMI, og derfra til TV med HDMI.
Når du vil have TV lyd, så vælger du vel det Input på Reciver hvor TV er tilsluttet.?
Til BD vælges så det Input hvor den er tilsluttet, det gør du sikkert også. Så kan jeg ikke se hvorfor det ikke virker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 20:00

Det er for gammelt til at have ARC, så lyd forbindelse mellem det og Reciver skal være via Toslink, det skulle ikke give problemer.
Din BD afspiller skal så som du har gjort til Reciver med HDMI, og derfra til TV med HDMI.
Når du vil have TV lyd, så vælger du vel det Input på Reciver hvor TV er tilsluttet.?
Til BD vælges så det Input hvor den er tilsluttet, det gør du sikkert også. Så kan jeg ikke se hvorfor det ikke virker.

Var lige inde og kigge opsætningen igennem på Reciver, her fandt jeg ikke nogle fejl. Men kiggede så lige Tvet igennem. Her fandt jeg så ud af at Panasonic Q-link var slået til. Det slog jeg så fra, så forsvandt alt lyden igen fra tvet. Men efter og have slukket for både tvet og reciver virker det hele igen. Også lydet til selve tvet. Så om det skyldes, at Q-link har stået aktiv ved jeg ikke, men den jeg slået fra nu.
Altså virker det bedre end før, om jeg så for problemer de næste par dage ved jeg ikke. Men kan det have noget og gøre, at Panasonic Q-link har været Aktiv??
Panasonic Q-Link er et system, der forbinder tv og video/dvd/harddiskoptager!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 20:07

Er din BD afspiller også Panasonic, så bruges det til at styre den med TV Remoten, og så skal det være aktivt, om så din Reciver kan give problemer med det, ved jeg ikke.
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 20:20

Er din BD afspiller også Panasonic, så bruges det til at styre den med TV Remoten, og så skal det være aktivt, om så din Reciver kan give problemer med det, ved jeg ikke.

Ja, det er en panasonic dvd player. Men jeg tror ikke, at Yamaha styresystem kan samarbejde med Q-link aktiv. For når jeg endelig har fået lyd igennem med Q-link aktiv, kan jeg styre alt fra yamaha remote control. Men når jeg nu har slået Q-link fra, virker det åbenbart indtil videre (altså ingen problomer med lyden). Men finder nok ud af det, de næste par dage, hvis det stadigvæk driller.
Altså tror jeg ikke, at Q-link fungere sammen med en Yamaha Reciver (med hdmi tilslutninger), men skal nok skrive hvis problemet dukker op igen...
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Ja, det er en panasonic dvd player. Men jeg tror ikke, at Yamaha styresystem kan samarbejde med Q-link aktiv. For når jeg endelig har fået lyd igennem med Q-link aktiv, kan jeg styre alt fra yamaha remote control. Men når jeg nu har slået Q-link fra, virker det åbenbart indtil videre (altså ingen problomer med lyden). Men finder nok ud af det, de næste par dage, hvis det stadigvæk driller.
Altså tror jeg ikke, at Q-link fungere sammen med en Yamaha Reciver (med hdmi tilslutninger), men skal nok skrive hvis problemet dukker op igen...

Opdatering:
Har nu forsøgt og aktivere viera-link/Q-link (adskillige gange) uden held, på mit Panasonic 50x10y. Hver gang jeg aktivere Viera-link, går der fuldstænding kuk i lyden. Alt lyd forsvinder fra Yamaha reciver.
Når jeg deaktivere/slukker for Viera-link fungere alt perfekt, ingen problemer overhovedet.
Så vil bare sige tak til Radiomanden for hjælpen. Du fik mig i hver fald sporet mig ind på problemetSmile.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu