recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha YSP-1000 surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYamaha YSP-1000 surround

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha YSP-1000 surround
    Sendt: 16-September-2006 kl. 09:28
Er der nogen som har erfaring med YSP-1000.

Planen er at købe den for at slutte den sammen med Pioneer PDP 427 XD.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 09:35

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Er der nogen som har erfaring med YSP-1000.

Planen er at købe den for at slutte den sammen med Pioneer PDP 427 XD.

Hej!

Havde selv samme tanke,men Otto "talte mig fra det"....og anbefalede klart et sæt Monitor Audio Radius R250 i stedet.Det er også en meget billigere løsning-især med de 30% rabat der er i øjeblikket på dem.

Så kan du jo evt. senere købe tilhørende center+satellit højtt.-og evt. en sub(r360)....så får du RIGTIG surround lyd-i modsætning til med YSP1000

 

 

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 09:54

 

Hej!

Her er hvad Otto svarede,da jeg spurgte på netop Yamahaèn:

lrev skrev:
Lyder godt med disse højtt.-men er de VÆSENTLIG bedre end Pioneer`s egne?

"Ja. Det er et valg imellem almindeligt god tv-lyd (Pioneer), og decideret hifi-lyd. Med to styk R250 vil tv-lyden være bedre end flertallet af danskernes stereo-anlæg... Detaljering, lydstyrke og basgengivelse ligger på niveau med hvad du får i en almindeligt god, mellemstor reolhøjttaler.

lrev skrev:
Og sig mig en ting:Jeg har også overvejet Yamaha`s ysp 1000 tror jeg den hedder......Hvordan står Radius R250 i forhold til den rent lydmæssigt?

R250 er LANGT bedre. Du får ikke noget "snyde-surround", men den grundlæggende lydkvalitet er klasser bedre. Og hvis du ikke vil have et decideret surround-anlæg, så vil jeg klart anbefale at gå efter den bedre generelle lydkvalitet, end efter surround-gengivelsen. YSP1000 er efter min mening ikke væsentligt bedre end original-højttalerne, udover at du kan spille højere og får surround.



__________________
Mvh. Otto
www.tapeconnection.dk
ISF-certified dealer

Redigeret af lrev - 16-September-2006 kl. 09:55
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Nickname Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 11:06

Nettet er din ven!

Tast noget i retning af "yamaha ysp 1000 test" i Google.

Der findes mange test/reviews af YSP-1000. Jeg har læst mange af dem, og kan ikke mindes én eneste, der var negativ. Tværtimod har både de professionelle testere og dem der har købt den, været begejstrede. Dog skal man huske også at anskaffe sig en subwoofer.

Vær i øvrigt opmærksom på, at Yamaha til IFA i Berlin i starten af denne måned har præsenteret efterfølgerne til YSP-800 og YSP-1000, nemlig YSP-900 og YSP-1100. Det skal nok betyde noget for prisen på forgængermodellerne, der teknisk er stort set identiske med de nye, der har fået et par nye features softwaremæssigt.

http://www.yamaha-online.de/ifa-2006/ysp.htm

Til top
Klyde Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 19:08
YSP-1000 eller et sæt gode højtalere.

Der er åbenbart delte meninger om hvad der er bedst.

Jeg har et par gode B&O søjle-højtalere (blyant-model), men vil gerne have god lyd til min fladskærm.

Hvad får jeg mest ud af. Koble B&O højtalerne til fladskærmen eller en YSP-1000 og dermed surround.


Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 19:53

Hej!

Hvis du synes at B&O`s blyant model er "et par gode højttalere"-så tror jeg også at du vil kunne blive glad for en ysp1000

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 21:53

Jeg har haft YSP-800 og har haft et rimeligt stort surround som jeg har kunne sammeligne med.

Til surround og sat korrekt op, og indstillet, er det imponerne så meget lyd og surround den kan lave rigtig god lyd. Men den kræver en ordenlig sub, ellers kan man glemme alt om den.

Men man bliver nød til at gøre op med sig selv hvad den skal bruges til, for høre man meget cd - altså 2 kanals lyd - skal man gå efter andre systemer end Yamaha'en. Den kan godt bruges, men bruger du den 50% surround og 50% 2.1 lyd, er den ikke pengene værd. Er der overvejene surround er den alle pengene værd efter min mening.

Jeg har solgt min igen da jeg høre meget cd, og der falder den igennem. Den er bygget til surround, og det skal den bruges til.

Den eneste forskel der er på YSP 800 og YSP 1000, er at 800'eren er lavet til 32" skærme, og 1000'eren er lavet til 42" skærme. 1000'erne kan spille lidt højere, men tror mig at 800'eren sagtens kan spille en 25 kvm2 stue op som en THX biograf med sub.

Mvh Dan

 

 

 

Til top
Nickname Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 00:25

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Den eneste forskel der er på YSP 800 og YSP 1000, er at 800'eren er lavet til 32" skærme, og 1000'eren er lavet til 42" skærme.

Nej.

Bredden passer typisk til henholdsvis 32" og 42", men 1000´eren har en del mere power (og langt flere højttalere) end 800´eren. Og det er altså en vigtig forskel.

Jeg har hørt begge modeller, og 1000´eren er klart at foretrække. Jeg har selv en 32" LCD, men er ikke i tvivl om at det skal være den store model for mig.

Jeg venter kun på at se en pris på 1100´eren før jeg bestemmer mig for om det skal være den eller 1000´eren (naturligvis med en subwoofer). 



Redigeret af Nickname - 19-September-2006 kl. 00:26
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Nickname Nickname skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Den eneste forskel der er på YSP 800 og YSP 1000, er at 800'eren er lavet til 32" skærme, og 1000'eren er lavet til 42" skærme.

Nej.

Bredden passer typisk til henholdsvis 32" og 42", men 1000´eren har en del mere power (og langt flere højttalere) end 800´eren. Og det er altså en vigtig forskel.

Jeg har hørt begge modeller, og 1000´eren er klart at foretrække. Jeg har selv en 32" LCD, men er ikke i tvivl om at det skal være den store model for mig.

Jeg venter kun på at se en pris på 1100´eren før jeg bestemmer mig for om det skal være den eller 1000´eren (naturligvis med en subwoofer). 

 

Hvis du læser mit indlæg igen står der at 1000'eren kan spille lidt højere. Jeg stod nemlig selv og vaklede mellem begge modeller, men syntes bestemt ikke den extra prisforskel var pengene værd.

800'eren kan spille højt nok med en ordenlig sub. Så bliver bassen skåret væk fra YSP'en og derved kan den spille væsenligt højere.

Det kommer an på din stue hvilken en man har brug for. Surround effekten kunne jeg ikke høre forskel på. Det var de lige gode om, og lige dårlige til at spille 2.1 musik.

Mvh Dan

 

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Hvis du synes at B&O`s blyant model er "et par gode højttalere"-så tror jeg også at du vil kunne blive glad for en ysp1000



Har du overhovedet hørt YSB-1000?
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 11:37
NATURLIGVIS
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 11:51

Jeg synes at YSP1000 spiller superb. Jeg har en meget unormal stue med 6 meter til den ene væg og den anden er kun vinduer. Og den spiller bare 110%. Kræver dog lidt indstillinger (fin justeringer).

Men faktisk tror jeg at jeg giver den tilbage igen - Vil se om jeg ikke kan få fat i den nye YSP1100 model som skulle komme i disse dage. Den kommer til at ligge på 1000-1100 Euro i Tyskland.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu