recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YAMJ kun på andre end Popcorn Hour?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYAMJ kun på andre end Popcorn Hour?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 09:07
hvordan er hastigheden på yamj, altså åbnetid og sådan. g er det lige som pohd mini at man skal trykke nej hver gang den åbnes angående opdatering?
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

hvordan er hastigheden på yamj, altså åbnetid og sådan. g er det lige som pohd mini at man skal trykke nej hver gang den åbnes angående opdatering?
Hastigheden er noget bedre. Du skal ikke trykke ja eller nej til at opdatere hver gang yamj startes. Når først den er lavet kører det bare. Det gode ved yamj på pch er, at du har muligheden for at skifte til forskellige skins og oversigter. Du skal ikke nøjes med den simple kedelige interface, som på POHD.
Mvh.
Baloo55
Til top
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 01:31
Hvorfor rode med alt det YAMJ? Det får man sgu da lange løg af :-)

Networked Media Jukebox udkom sidste jul via en update til A200. Det er indbygget i spilledåsen og bliver vedligeholdt af Popcorn Hour = officielt. Det er blevet opdateret et par gange siden jul og særligt den seneste update har hævet farten på navigering og scan. Den er stadig væk lidt træg, men tilbyder MEGET mere end YAMJ (efter min mening). Og så skal jeg ikke røre en finger for at det virker.

Jeg er særligt vild med Category View og sorter efter IMDB rating. Desuden har den seneste update åbnet op for en særlig TV Serie visning. Boksen henter automatisk IMDB info, covers, actors osv. Første scan tager lang tid, men efterfølgende update scans tager meget kort tid. Det eneste jeg skal gøre for at hjælpe maskinen med at genkende mine film er at lægge en tekstfil, der indeholder IMDB linket i samme mappe som filmen. Bum, thats it. 

Tag et kig - det virker super godt ->
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 02:35
Kan du høre forskel på DTS og DTS-HD-MA? Jeg har endnu ikke fundet det værd af bruge den ekstra plads per film for at få HD-Master Audio. Man skal have et ganske habilt setup før det spiller ind.

Et DTS lydspor er 1508 kbps = 1.35 GB for 2 timer film. Et godt Bluray DTS HD-MA er 4000 kbps = 3.6 GB. Avatar skulle være 7500 kbps = 6.75 GB.

Angående 3D streamer, så er de først ved at komme på markedet nu. 3D kræver HDMI 1.4 og det finder du ikke på Popcorn Hour, så vidt jeg husker. 

Men jeg kan se, at Xtreamer har en 3d streamer på vej.
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af snadepind snadepind skrev:

Hvorfor rode med alt det YAMJ? Det får man sgu da lange løg af :-)

Networked Media Jukebox udkom sidste jul via en update til A200. Det er indbygget i spilledåsen og bliver vedligeholdt af Popcorn Hour = officielt. Det er blevet opdateret et par gange siden jul og særligt den seneste update har hævet farten på navigering og scan. Den er stadig væk lidt træg, men tilbyder MEGET mere end YAMJ (efter min mening). Og så skal jeg ikke røre en finger for at det virker.

Jeg er særligt vild med Category View og sorter efter IMDB rating. Desuden har den seneste update åbnet op for en særlig TV Serie visning. Boksen henter automatisk IMDB info, covers, actors osv. Første scan tager lang tid, men efterfølgende update scans tager meget kort tid. Det eneste jeg skal gøre for at hjælpe maskinen med at genkende mine film er at lægge en tekstfil, der indeholder IMDB linket i samme mappe som filmen. Bum, thats it. 

Tag et kig - det virker super godt ->
Jeg har prøvet den, men kan godt lide at jeg har fuld kontrol over mit layout + at jeg skulle lige prøve iSkind som er en nice feature til yamj. Måske ender det med jeg bruger den indbyggede jukebox, men jeg synes bare yamj er flottere med baggrundsbillede når du læser film info. Kender du forresten en workaround til at få ftp til at køre, da min fryser hver gang jeg bruger det? Det skulle vidst være en bug i seneste firmware.
Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af snadepind snadepind skrev:

Kan du høre forskel på DTS og DTS-HD-MA? Jeg har endnu ikke fundet det værd af bruge den ekstra plads per film for at få HD-Master Audio. Man skal have et ganske habilt setup før det spiller ind.

Et DTS lydspor er 1508 kbps = 1.35 GB for 2 timer film. Et godt Bluray DTS HD-MA er 4000 kbps = 3.6 GB. Avatar skulle være 7500 kbps = 6.75 GB.

Angående 3D streamer, så er de først ved at komme på markedet nu. 3D kræver HDMI 1.4 og det finder du ikke på Popcorn Hour, så vidt jeg husker. 

Men jeg kan se, at Xtreamer har en 3d streamer på vej.
Nogen gange, men jeg ville nok ikke altid kunne kende forskel i en blind test, men nu når pch understøtter fulde menuer osv på bluray.iso filer kan man jo ligså godt tage det hele med LOL

Redigeret af baloo55 - 29-Juli-2011 kl. 08:49
Mvh.
Baloo55
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu