recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee + 2 dd-wrt setup. how?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee + 2 dd-wrt setup. how?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee + 2 dd-wrt setup. how?
    Sendt: 20-Maj-2014 kl. 18:06
Hej alle

Jeg har for noget tid siden købt en Chromecast, og for at komme uden om Google's egen dns, (og for at få stærkere wifi) købt en Tp-link jeg har smidt DD-WRT på. Faktisk har jeg købt to.. Anyhow..

Mit setup ser således ud: Yousee router/modem, sat med ledning til DD-WRT som er sat op til AP. 

Yousee router står til 192.168.0.1 og AP 192.168.1.1 - derud over en DD-WRT sat op til Bridge (192.168.1.2). Alt dette virker helt fint, og smertefrit! 

Problemet er bare, min NAS sidder direkte til min Bridge, i kontoret, og får net den vej igennem. Men så længe den sidder på et 192.168.1.x range kan jeg ikke port forward til den, da min Yousee router kun kan sætte 192.168.0.x forwards op.. ?!? .. 

Jeg har snart prøvet alt synes jeg, med at ændre range på AP, men lige meget hvad, ender jeg uden internet, og mulighed for at tale med min router. Altså, jeg kan ikke sætte den til at køre fx. 192.168.1.2 e.l. .. Så kan jeg ikke få internet, eller kontakt til min yousse router.

Sætter jeg min Yousee router til 192.168.1.1 samme problem.. Altså, eneste måde det fungere for mig er som det står lige nu. Og det virker jo ikke med port forwarding? ..

Hvordan går jeg det her? En der har en god fin guide? 

Så længe jeg stadig kan sætte min AP op til at føre Google til min egen valgte DNS.. Det er hele grunden til jeg gik i gang med det DD-WRT der.. 

..ehm, giver det mening?
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 21:12
Du kan slå wireless og NAT/ DHCP fra i Yousee router/modemet, så kan du styre alt port forwarding mv i din første router. Sådan gør jeg det.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:17
Hvad er formålet med at komme uden om Google's DNS?
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvad er formålet med at komme uden om Google's DNS?

Så kan jeg se Netflix fra andre lande. Det kan jeg ikke med Google's egen.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Du kan slå wireless og NAT/ DHCP fra i Yousee router/modemet, så kan du styre alt port forwarding mv i din første router. Sådan gør jeg det.

Oh, det vil jeg da forsøge mig med! Tak! Det kan være jeg skriver om hjælp, hvis det helt fejler for mig. Er ved at blive nuts fordi det ikke virker :) 

Men det jeg skal gøre er, at slå DHCP server fra under "LAN IP" og slå NAT fra? Og det er ca. det eneste?

Har du også et andet range ?

Redigeret af RuneH - 20-Maj-2014 kl. 22:38
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oh, det vil jeg da forsøge mig med! Tak! Det kan være jeg skriver om hjælp, hvis det helt fejler for mig. Er ved at blive nuts fordi det ikke virker :) 

Men det jeg skal gøre er, at slå DHCP server fra under "LAN IP" og slå NAT fra? Og det er ca. det eneste?

Nu er det længe siden, jeg har været "inde i" Yousee router/modemmet, så jeg kan ikke huske præcis, hvad det er, der skal slås fra, det lyder som det rigtige du har fundet. Husk at du ikke kan tilgå Yousee'ens webinterface efterfølgende, så hvis du skal ændre mere, skal du forfra med en reset af Yousee'en.

Har du også et andet range ?

Jeg har kun en DD-WRT-boks og en range.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:56
Jeg har lige prøvet at slå det fra, men ryger af nettet. Min DD-WRT er sat op til AP. Jeg må mangle at sætte noget op, så den begynder at fungere som router også ?

Det fungere fint som AP, og den giver alle enheder IP osv. Men kan bare ikke få net fra Yousee når jeg ændre noget i den. Må virkelig mangle et eller andet vigtigt.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 921
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 23:21
Kan du ikke sætte det op således:
Yousee router: 192.168.0.1
AP: 192.168.0.10
Bridge: 192.168.0.20
??
//Guldhammer
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 08:14
guldhammer, jeg har ikke prøvet med 0.10 og 0.20. Men måske? Problemet er bare, at når jeg smider det over på range 0.x får min AP ikke netværk.

Jeg prøvede det med bridgemode på yousee routeren i går, og har ikke haft net siden. Måtte reset den, men får ingen IP tildelt nu.. Overhovedet. 

** Så er der ringet til Yousee, og nettet fungere forhåbentlig igen når jeg kommer hjem..

Redigeret af RuneH - 21-Maj-2014 kl. 08:49
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 16:19

Jeg prøvede det med bridgemode på yousee routeren i går, og har ikke haft net siden. Måtte reset den, men får ingen IP tildelt nu.. Overhovedet.

Lyder lidt som om du slet ikke ved hvad du laver og bare prøver dig frem!

Hvis du slår NAT fra på yousee routeren, så sender den WAN ip adressen igennem til indersiden.
Da YouSee er et netværk med kabelmodems, så skal din enhed godkendes på netværket. Ellers ville alle kunne hapse et YouSee antennekabel og smække et modem på.

Hvis du vil køre med YouSee routeren som et modem uden NAT, så skal du sætte egen router på efter YouSee modemmet. Herefter skal du tilslutte en maskine til  egen router og logge ind hos YouSee med dine oplysninger, som efterfølgende godkender din egen routers ip adresse. Så er din router godkendt og alle enheder tilsluttet denne har nu netadgang.

Det fungere fint som AP, og den giver alle enheder IP osv. Men kan bare ikke få net fra Yousee når jeg ændre noget i den. Må virkelig mangle et eller andet vigtigt.

Dit AP skal ikke tildele nogle som helst ip adresser, det skal din router gøre. Man kan fint køre med et AP på 192.168.1.x, selvom alle ens andre enheder kører med 192.168.0.x.
Dit AP er ligeglad, men du har problemer med at tilgå 192.168.1.x netværket og ændre på ap opsætning, hvis dit subnet er beregnet på et c-netværk med 255.255.255.0.
De fleste routerer understøtter ikke opsætning af et b-netværk med subnet 255.255.0.0.

Hvad jeg selv ville gøre:

• Opsætte YouSee router som modem ved at slå NAT fra.

• Anskaffe mig en god router med mulighed for at definere DNS for statiske tildelte DHCP adresser. (så kan din chromecast få den dns du ønsker)

• Sætte ekstra accesspunkter op med kabel imellem hvis der ikke er dækning.

Redigeret af Cyberguyen - 24-Maj-2014 kl. 16:22
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu