|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nicolade ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Sendt: 12-Juli-2010 kl. 15:28 |
Jeg har lige talt med YouSee vedr. problemer med vores YouSee abonnement på den fulde pakke på kabel-tv i den andelsforsning hvor jeg bor.
Problemet er, at vores HD-kanaler (på nær DR HD) er forsvundet, selvom man har et såkaldt "YouSee Plus" abonnement, og et CAM-kort til at stikke ind i fjernsynet. Jeg har som sagt haft fat i dem, oplyst min og mit kontonummer for min lejlighed. De kan sagtens se at der betales via huslejen inde hos YouSee, men den 6. juli 2010 skulle de have rullet en opdatering ud, som nu har bevirket at jeg mangler en "analog pakke". Lyder meget underligt, specielt efter at HD kanalerne nu har fungeret perfekt i mere end 1 år.
Jeg har fået at vide at administratoren har et specielt nummer til YouSee som de ringe ind på, og oplyse at der mangler registrering af en "analog pakke". Det kender min administrator ikke så meget til. Andre der har prøvet noget lignende??? Fortvivlende.....
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis du kan se alle kanalerne i Fuldpakken, og betaler derefter, så mangler der ikke noget.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
dkkev ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2010 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
der kan sagtens sidde et fuldpakke filter i fordelerkassen, der åbner for alle frekvenserne i fuldpakken.
men rent digitalt på ekstra-kanaler der skal anvendes kort til, skal der i systemerne også være en registrering om at det kundenummer kortet er registreret i også er tilknyttet en fuldpakke..
så det er en simpel registrering i systemerne der gør at han ikke har rettigheder til at se fuldpakke kanalerne.. ellers kan det være et cam modul der skal genstartes ved strøm/fra.
han skal henvende sig til kundeservice eller foreningsservice.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis der betales for Fuldpakken, så må man gå ud fra, at der ikke er noget filter.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Først og fremmest er det noget vrøvl at YouSee snakker om en analog pakke, da HD-kanaler kun sendes digitalt. Kan du modtage de ca. 50 kanaler der er i Fuldpakken? Men mangler de såkaldte bonuskanaler i HD (6 HD-kanaler)? Du har sat Viaccess CA-modul og et gyldigt YouSee Kort rigtigt i et tv med DVB-C MPEG4 modtager? Det er almindeligt at betale YouSee abonnement over huslejen, men betales også kortafgiften på 30 kr./md. over huslejen? Redigeret af Vilhelm - 12-Juli-2010 kl. 19:52 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
nicolade ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Det undrede mig også meget, at der af de to kvindelige supportere i henholdsvis YouSee fejlservice 80804050 og YouSee kundeservice 80804040, blev talt om "analog". Det gav slet ingen mening, men åbenbart det der skulle till.
Og JEP, jeg har de ca. 50 kanaler i fuldpakken samt DRHD. De 6 bonuskanaler har fungeret i ca. 1½ år UDEN problemer.. og da f.eks. EuroSport 1 og 2 kom med HD, så fungerede det også bare.
Mit Viaccess CA-modul og gyldige YouSee kort er sat rigtigt i tv'et med DVB-C MPEG4 modtager, og som sagt det fungerede upåklageligt i sidste uge. Og endeligt, så bliver jeg hver 3. måned trukket de 90 kr. via BS (udenom huslejen), så alt skulle være i skønneste orden - på nær det at HD kanalerne mangler.
![]() Jeg har fået min administrator til at kontakte YouSee (åbenbart de eneste der må det det), og så må vi se hvad de siger.... træls...
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Ja, alt skulle være i den skønneste orden.
Da de manglende HD-kanaler angår dit kundeforhold til YouSee (det er dig der betaler for kortet uden om huslejen), finder jeg det direkte forkert og urimeligt at det ikke er dig der kan og skal kontakte YouSee kundeservice. Prøv kundeservice igen, hvis du orker. Hvordan viser de manglende kanaler sig? Jeg mener, hvilken meddelelse er der på skærmen når du forsøger at få vist en af de manglende HD-kanaler? Har du evt. forsøgt at lave en ny kanalsøgning? Har du undersøgt hvad driftsinformationen siger om dit område? Redigeret af Vilhelm - 13-Juli-2010 kl. 01:07 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Think-T-wice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Blot lige en lille easy en,,, har du forsøgt at genindlæse programmer på dit tv, jo ikke et ukendt fænomen at at DVB-C på div tv smider kanalerne?
Mht hvem og hvad du skal kontakte, ALLE digitale tilkøbs produkter er Yousee da det er dem som åbner dit kort. Personligt tror jeg dit kort er lukket for HD pakken. Så ring til digital support og få den til at tjekke dit kort, husk hav gerne dit kort nummer klart, ikke kunde nr,, står på selv kortet. |
|
Mvh
Think-T-wice |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg prøvede med det samme at lave en ny kanalsøgning, da det ikke virkede mere.
Normalt bruger jeg ID 101 her i København, men går man på YouSees hjemmeside og indtaster min adresse, står der ID 151. Begge dele har jeg fuld søgning med, og desværre med samme resultat.
Går jeg f.eks. på "TV3+HD" kommer teksten "Viaccess CA promt. No right to access the audio."
Og det er også værd at bemærke, at resten af de KUN digitalt distribuerede kanaler (f.eks. "Canal 9") fungerer uden problemer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ku' være jeg skulle prøve at ringe til supporten som du siger, og spørge om de kan se noget på selve mit kort. Det er efterhånden 5 år gammelt kortet, men mig bekendt er det da ingen udløbsdatoer på disse. |
|
![]() |
|
Think-T-wice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
fejlen kan også ligge i CAM modul,,, og kortet er blevet skiftet indefor de sidste 5 år.. har du et sort et? og ja Ring til dem og tjek, at der er åbnet for HD pakke.. og glem det analog sladder.. :o9
tror du skal bruge 151 hovedstaden.. held og lykke |
|
Mvh
Think-T-wice |
|
![]() |
|
![]() |
Bor man i Region Hovedstaden og bruger CA-modul, skal man bruge netværks-id 151, medmindre man tilhører en af de foreninger der er opregnet her.
|
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |