recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee betalt gennem huslejen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee betalt gennem huslejen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jman2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 01:54
jeg har fra samme dato oplevet fuldstændig det samme som nicolade!!! har snakket med yousee og der sker ikke en skid! meget mærkeligt!
Til top
nicolade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 19:09
LØSNING:
 
Så lykkedes det at fange en kompetent medarbejder hos YouSees (en Jens) Kundeservice, og han kunne fortælle at der på min adresse ikke har været registreret en fuldpakke i 6 år(!!!!), da det var via andelsboligforernings administrator at sådan noget blev registreret. Vi HAR betalt for fuldpakken i hele perioden, så intet der; men de har nu kørt en masse central opdateringer, hvor de har sammenholdt adresser, signaler og betalinger og deraf lukkede de for mine HD kanaler, trods det at jeg betaler YouSee pluspakken;  men de havde intet registreret.
 
De kunne måske have brugt en anden løsning. Enten ringe eller skrive til mig i stedet for det her show.
 
Nå men løsningen blev den, at min administrator har haft fat i dem, de har registreret det, og genåbner signalet fra den 1.8.2010 (kunne åbenbart ikke gøres med det samme - egentlig pissefrækt, da vi betaler for det!!). Men op i r.... med de 30,- for juli, det overlever vi nok.
 
Så nu er jeg spændt på om de 6 kanaler er at finde igen om ca. 14 dage.
 
Tak til alle og hilsener, Nicolai
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af nicolade nicolade skrev:

LØSNING:
 
Så lykkedes det at fange en kompetent medarbejder hos YouSees (en Jens) Kundeservice, og han kunne fortælle at der på min adresse ikke har været registreret en fuldpakke i 6 år(!!!!), da det var via andelsboligforernings administrator at sådan noget blev registreret. Vi HAR betalt for fuldpakken i hele perioden, så intet der; men de har nu kørt en masse central opdateringer, hvor de har sammenholdt adresser, signaler og betalinger og deraf lukkede de for mine HD kanaler, trods det at jeg betaler YouSee pluspakken;  men de havde intet registreret.
 
De kunne måske have brugt en anden løsning. Enten ringe eller skrive til mig i stedet for det her show.
 
Nå men løsningen blev den, at min administrator har haft fat i dem, de har registreret det, og genåbner signalet fra den 1.8.2010 (kunne åbenbart ikke gøres med det samme - egentlig pissefrækt, da vi betaler for det!!). Men op i r.... med de 30,- for juli, det overlever vi nok.
 
Så nu er jeg spændt på om de 6 kanaler er at finde igen om ca. 14 dage.
 
Tak til alle og hilsener, Nicolai
Godt, der nu er en løsning på vej. Hvis det står til troende, hvad de siger hos YouSee, ligger fejlen jo hos din andelsboligforening eller dennes administration. De har jo modtaget pengene for Fuldpakken fra dig. Når YouSee ikke kontakter dig, er det jo fordi de ikke kender dig som modtager af TV-signaler. De kender kun adressen i den sammenhæng. De kender dig som kortkunde og der har du vel fået det, der svarer til den pakke, der er registreret hos YouSee. Hvis jeg var dig, ville jeg kræve kompensation hos din andelsboligforening.
For at undgå lignende sager i jeres forening, kan opkrævningerne foregå som i den ejerforening, jeg bor i. Her betales for Grundpakken til ejerforeningen og merprisen for Mellempakken og Fuldpakken betales til YouSee.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 20:25
Det er også forekommet i min boligforening. Det store administrerende boligselskab havde i flere år opkrævet for Fuldpakken via huslejen, men i nogle tilfælde kun afregnet YouSee for Grundpakken. Det blev opdaget da en tekniker fra YouSee en dag gennemgik hele bebyggelsen i anden anledning og udskiftede filtre, så folk kun fik hvad der var afregnet for.

Jeg orkede på det tidspunkt ikke at gå videre med sagen, men sagen lugtede. Hvordan kunne kontiene passe, når YouSee ikke fik de penge der var opkrævet? Hvor var pengene blevet af?

Nicolade, jeg synes da bestemt at du skal forlange at få penge tilbage for juli, hvor du betaler for Fuldpakken + kort, men kun kan modtage Grundpakken.




 


Redigeret af Vilhelm - 15-Juli-2010 kl. 20:38
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Det er også forekommet i min boligforening. Det store administrerende boligselskab havde i flere år opkrævet for Fuldpakken via huslejen, men i nogle tilfælde kun afregnet YouSee for Grundpakken. Det blev opdaget da en tekniker fra YouSee en dag gennemgik hele bebyggelsen i anden anledning og udskiftede filtre, så folk kun fik hvad der var afregnet for.

Jeg orkede på det tidspunkt ikke at gå videre med sagen, men sagen lugtede. Hvordan kunne kontiene passe, når YouSee ikke fik de penge der var opkrævet? Hvor var pengene blevet af?
 
Hvis det er ca. 10 år siden, kan det godt passe, at der ingen styr var på det. Det var dog IKKE i foreningerne, der var noget galt, men hos TDC Kabel TV. De sendte i en længere perioden forkerte opkrævninger. Til sidst blev der slået en streg i sandet. Det betød, at vores ejerforeninge havde opkrævet ca. 15.000 kr. mere hos medlemmerne, end den blev opkrævet fra TDC Kabel TV. De ca. 15.000 kr. blev indtægtsført i foreningen som en ekstraordinær indtægt. Grunden til det var, at de enkelte medlemmer jo ikke havde betalt hverken mere eller mindre end de skulle. Efterfølgende blev der lavet om på opkrævningerne, som jeg har forklaret i et tidligere indlæg. Nu betales Grundpakken til ejerforening og merprisen for øvrige pakker m. m. betales direkte til YouSee.

Redigeret af joern.loenborg - 15-Juli-2010 kl. 21:16
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

--- Hvis det er ca. 10 år siden, kan det godt passe, at der ingen styr var på det. Det var dog IKKE i foreningerne, der var noget galt, men hos TDC Kabel TV...

Det er et 8 mdr. siden at sagen dukkede op. De berørte beboere havde aldrig haft kontakt med YouSee, kun med det administerende boligselskab, der på beboerens begæring bestilte ændring af pakke hos YouSee, og som sørgede for opkrævning for abonnementspakke hos beboeren og afregningen med YouSee. Der har nok været tale om fejl i edb-registreringer hos boligselskabet og/eller hos YouSee.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

[QUOTE=nicolade]
Det er almindeligt at betale YouSee abonnement over huslejen, men betales også kortafgiften på 30 kr./md. over huslejen?



Ikke helt, der var en skæringsdato for noget der vel snart er 10 - 15 år siden hvor man inden dato 2diktatorisk" kunne vælge at alle i en forening inden dato skulle være bundet til en bestemt pakke, efter den dato blev det forbudt at tvinge beboerer til kollektive tvangs aftaler.
 
er du i en bundet pakke er det muligvis under huslejen, men alle andre får da regning direkte via yousee også selvom der er forhandlet særpris.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

[QUOTE=nicolade]Det er almindeligt at betale YouSee abonnement over huslejen, men betales også kortafgiften på 30 kr./md. over huslejen?
Ikke helt, der var en skæringsdato for noget der vel snart er 10 - 15 år siden hvor man inden dato 2diktatorisk" kunne vælge at alle i en forening inden dato skulle være bundet til en bestemt pakke, efter den dato blev det forbudt at tvinge beboerer til kollektive tvangs aftaler.

er du i en bundet pakke er det muligvis under huslejen, men alle andre får da regning direkte via yousee også selvom der er forhandlet særpris.
Mange tak. Meget interessant. Vi har en godt 15 år gammel "aftale" (som ingen beboerne har haft nogen som helst indflydelse på). Det hedder bl.a.: 

Praksis har endda i alle årene været at en beboer kun har kunnet vælge Grundpakken, hvis han ikke ville have Fuldpakken. Det er vist på tide at få genforhandlet den "aftale".



Redigeret af Vilhelm - 16-Juli-2010 kl. 21:02
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Mange tak. Meget interessant. Vi har en godt 15 år gammel "aftale" (som ingen beboerne har haft nogen som helst indflydelse på). Det hedder bl.a.:


Det har ikke noget med aftalens alder at gøre. Hvis der er teknisk mulighed for at opdele i pakker (læs: hvis det ikke er et sløjfeanlæg), skal der være mulighed for at vælge en grundpakke som ikke må indeholde dyre betalingskanaler (hvis der betales for dem; når TV3 og Kanal4 er i YouSee's grundpakker, må det være fordi grundpakke kunderne ikke betaler for dem..).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 08:58
Jeg har haft sonderinger hos YouSee-tekniker der siger at der intet teknisk er i vejen for at kunne vælge Grund-, Mellem- eller Fuldpakken.

Jeg ved ikke hvorfor beboerne aldrig har fået lov til at vælge Mellempakken, men vil nu rejse sagen.

Jeg vil gerne høre om der er andre boligforeninger i denne situation?


Redigeret af Vilhelm - 17-Juli-2010 kl. 09:19
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 10:37
Jo, det har i særdeleshed noget med aftalens alder at gøre, for som jeg skrev i mit første indlæg så var der en skæringsdato hvor boligforeningerne "diktatorisk" kunne skynde sig at lave bundne aftaler, efter den dato blev det ulovligt at lave flertalsafgørelser, forstået på den måde at efter den dato kunne 51% af medlemmerne ikke bestemme at de 49 % også skulle have f.eks fuldpakke for at enhedsprisen kunne blive markant lavere, jeg betaler f.eks ca 80 kr mere for min fuldpakke fordi vi, selvom vi var før skæringsdatoen, vedtog at vi ikke ville have at folk skulle tvinges ind i en udgift de ikke ønskede.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 10:56
Min mormor står i den helt eksakte situation. Deres bonus kanaler ved fuldpakken er også forsvundet. Vi ringede også derind og fik af vide, at der ikke var blevet registreret igennem bolig foreningen at de har fuldpakken, selvom der er betalt for denne i mange år!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu