|
YouSee boks (YSR-4000) - Anmeldelse |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2018 kl. 08:52 |
|
Hej
Jeg har nu haft den nye boks siden midten af sidste uge. Jeg må sige på mange parametre er den en fed lille ting. Jeg kan ikke forstå den kritik der er, fordi den ikke lige har en masse apps, eller yousee ikke bare udvikler til ATV/AndroidTV - tænk på det flertal blandt alm. mennesker/forbrugere der ikke har dem.... Det at have alt samlet i en lang række af kanaler, herunder Netflix - betyder at det er lettere at navigere og at man komme til at se noget man ikke vidste man ville se => lære nyt og blive oplyst. Det ville jeg synes var ærgeligt hvis man børn ikke havde mulighed for det. Det betyder bl.a. at min datter på 9 gerne vil se Discovery Science, da de her har en masse programmer om hvordan ting bliver lavet. Det ser man ikke på Netflix, Disney eller DR Ultra. Det vil så være fedt hvis/når HBO/Amazon/Chromecast kommer ind og ligger som kanaler, hvorefter man bruger fjernbetjeningen til at navigere videre.
Midlertidig brugeroplevelse:
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er rimelig enig, uden dog at have spottet de små issues mht billedet . Fik den først i fredags .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
st1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
|
Bliver du inden for op til [live-10 minutter], så afspilles der fra en RAM-buffer af den oprindelige DVB-C transportstrøm. Så det er fuldstændig samme signal, der afspilles, hvadenten det er live eller pauset. Når man kommer ud over 10 minutter, så skifter afspilning til at være IP-streaming. Og her er kvaliteten noget lavere, da det i de fleste til fælde er en noget lavere bit-rate på signalet. |
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Ok, hvor fandt du de oplysninger henne? Jeg må lige kigge efter endnu engang - men det sker tit at billedkvalitet på specielt håndbold er ret skidt. men det foregår også lige en tak hurtigere end fodbold. Så er min HTPC ikke helt arkiveringsklar endnu...
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
|
Utroligt at det ikke er mere udbredt.
Den funktionalitet var faktisk tilstede for 12 år siden på KISS hdd. Her kunne man via en Webside, starte optagelser af det analoge antennesignal. Igen problemer med NAT eller lign. KISS'en checkede bare hver 15. minut om der var ændringer til optagelserne. |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1570 |
|
Det var også muligt for 14 år siden på min DreamBox via den indbyggede webserver ![]() |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Nu var der vel ikke just mange apps på smartphones for 10-15 år siden ?
Synes boxen er lidt af en winner . Kan specielt godt lide funktionen "min side" - og at man nu kan gå baglæns i dagens programoversigt, og hægte sig på en udsendelse. Arkiv gir også en helt anden mening med den nuværende brugerinterface og søgehastighed .Jeg kommer retfærdigvis fra den helt gamle Samsung box, og var egentligt klar til at klippe kabel . Men kan sgu ikke rigtig forliges med ren streaming endnu - specielt ikke kvaliteten på live- streaming ![]() |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Er der nogen, der har held med at få lyd ud via S/PDIF?
Tidligere fik jeg stereolyd på mit anlæg ved at forbinde mit fjernsyn med min forstærker via S/PDIF, men det lader ikke til at virke med boksen.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har stadig optisk kabel mellem fjernsyn og receiver, har ikke prøvet fra boksen.
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1570 |
|
Det skrev jeg såmænd heller ikke ![]() Canal Digital har haft muligheden via deres hjemmeside i en hel del år (kan ikke huske hvor mange), dertil kom deres app for 2-3 år siden. For 14 år siden kunne jeg gøre det via den indbyggede webserver i min DreamBox. |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det virker som det skal med DD 5.1, bruger det dog kun når der skal ses en film. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Det må være min forstærker (Harman Kardon HK990), der ikke kan afkode signaler fra boksen. Ærgerligt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |