recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee boks
    Sendt: 22-Marts-2009 kl. 21:49
Jeg har lige anskaffet mig en Yousee boks og har dermed fået alle kanalerne, næsten....

Nogle af HD kanalerne virker ikke trist får en besked om at mit antennekabel ikke er sat i wacko

Vil det hjælpe hvis jeg købte et bedre antennekabel, og vil billedet stå bedre på mit px80, med et bedre kabel?
Har pt. bare et standard 75 ohm antennekabel.

Kablet er længere end de 10 m. som yousee anbefaler, jeg skal desværre ud i ca 12 - 13 m.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 21:58

 

 Abbonerer du på HD pakken.? Et antennekabel er 75 Ohm. Hvis dit signal ikke er for svagt, så er den lægde kabel uden betydning, hvis ikke kablet er rent skod, de kabler der købes i faghandlen har den nødvendige standard.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:23
Jeg har alle kanalerne åbne lige pt, men kan bare ikke se BBC HD og Eurosport HD som de 2 eneste kanaler af hele program udvalget!?!

Har købt et 15 meter antennekabel i Brinck Elektronik til 120 kr mener jeg
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 02:08
Det skal være et ret godt kabel når du bruger en længde af 15 meter. Det lyder lidt billigt med dit kabel, så måske er det ikke den rigtige kvalitet. Et kabel skal være dobbeltskærmet og har normalt mindst en diameter på 7mm, hvis ikke er det for tyndt til de længder. Det skal også have en inderleder på måske 1,2 mm, men det kan du nok ikke se.

Det kan måske godt betale sig at købe samme længde antennekabel, dobbeltskærmet (metalstrømpe og folie) og med den rigtige tykkelse inderleder og naturligvis de rigtige antennestik, helst af metal så du undgår HF indstråling. Nogle steder kan du få et sådant kabel i metermål, ca 7 kr meteren er nok det billigste, stik koster ca 20 kr pr stk. Men det kommer jo an på hvad det er du har nu.

Og så skal dit kabel gå direkte til din boks, ikke gennem noget andet først.
 
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 11:30
Jeg havde også problem med nogle få kanaler indtil jeg skiftede til et bedre antennekabel. Jeg tror det var TV3 begge SVT og nogle til. Min kabel er kun 4-5 meter lang.
Leif

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 18:59
Ja, som LGR01 siger, kan man få program udfald ved et for svagt signal, som kan skyldes det tab der er i et antennekabel.

Men man kan godt have et for svagt signal ved antenneudtaget i væggen. Og det kan sættes op, men skal gøres af en tekniker fra Yousee. Jeg ville ikke være bleg for at snakke med dem, men har man et for dårligt kabel vil de kunne sige at det er ens egen skyld. Nævn også længden på kablet hvis man snakker med dem.

Man kan også bruge en antenneforstærker, det virker muligvis ok på boksen efter opdateringen der kom fornyligt, tror jeg vil afprøve det for at se resultatet.

 

Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 22:35

Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Nogle af HD kanalerne virker ikke trist får en besked om at mit antennekabel ikke er sat i wacko

Kan du se Discovery og Animal Planet, klart og tydeligt, på dit almindelige fjernsyn (Uden boks) ?

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 08:39
Jeg har normalt kun mellempakken, så jeg kan ikke se Discovery og Animal Planet normalt. Men det virker bare mærkeligt at der lige er 2 HD kanaler jeg ikke kan se og resten står helt fint.

Jeg har ikke rigtig oplevet udfald på boksen så jeg ved ikke om det er mit signal fra væggen eller om det er kablet der er for dårligt
Til top
Zed_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 09:22
Hej.

Jeg havde selv problemer med at se Disc., Sverige, TV3+ og et par stykker mere. TDC kom ud og målte på mit signal, og kunne konstatere at mit kabel ikke var godt nok. JEg købte noget tykkere med metalstik, og nu står det hele klart og tydeligt .

- Så det kan meget vel være dit antennekabel der ikke er i orden.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:05
ved et for svagt antennesignal får man netop en melding der siger at antennekablet ikke er sat i og jeg mener det er HD kanalerne først. (de tungeste, kræver nok flere data)

Og så kan man bruge en antenneforstærker, men det er ikke godt og giver små fejl. Men så virker alle kanaler.

Gad vide hvad signalstyrken siger i dette tilfælde? Har du nogle tal for det Phillipo?  
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:25
TV2 sport HD -0.5
TV2 sport 0.5
TV2 1.8
National Geographic HD 0.5

Og de står helt fint alle sammen.

Svigerfar var ved at falde ned af stole da vi så bold på TV2 sport HD


Redigeret af phillipo - 24-Marts-2009 kl. 15:26
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Jeg har normalt kun mellempakken, så jeg kan ikke se Discovery og Animal Planet normalt. Men det virker bare mærkeligt at der lige er 2 HD kanaler jeg ikke kan se og resten står helt fint.

Jeg har ikke rigtig oplevet udfald på boksen så jeg ved ikke om det er mit signal fra væggen eller om det er kablet der er for dårligt

Den Digitale Styrekanal for de fleste HD programer ligger i FULDPAKKEN (UHF k60) - et par HD prg.  ligger dog i Mellempakken - det er dem du kan se...

Gå på YouSee.dk og find ud af dit reele programudbud i forhold til din pakke. Så bliver tingende lidt mere klare...

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu