recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee box - yousee internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee box - yousee internet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

OK anoz - hvordan gør du så det ?  ;-))

Nils
anoz er en af de få undtagelser, der bekræfter reglen om, at med internet via YouSee kan boksen ikke komme på nettet via antennekablet. Hvis der er antennekabel direkte fra antennedåsen til boksen - altså uden forstærker, fordeler eller lignende - og der stadig ikke er forbindelse med nettet, så hører din søster ikke til untagelserne.
Prøv at ringe til YouSee og fortælle om problemet - måske sender de et trådløst modem/router. Hun kan selvfølge altid købe en router. Alternativt kan hun bestille telefoni fra YouSee. Så får hun nemlig deres trådløse modem/router.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:56

OK anoz - hvordan gør du så det ?  ;-))

Nils

Helt ærligt, så aner jeg det faktisk ikke... antennesignalet kommer ind ad væggen nede i kælderen -> direkte ind i en forstærker/fordeler, hvorfra signalet fordeles rundt i huset. I stuen er der kun et antennestik fra væggen og over i min yousee-boks, som på mystisk vis så har returvej selvom jeg har internet fra Yousee.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 14:47
Ja ja - OK tak for det, så må hun ud og købe en router :-(

Nls
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 14:50

Husk så også at vælge at 316 skal have forbindelse via Rj45 og ikke via modem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Husk så også at vælge at 316 skal have forbindelse via Rj45 og ikke via modem.
Det er jo ikke nødvendigt. Hvis der anskaffes en trådløs router, kan en dongle bestilles gratis hos YouSee.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 15:01
Nu ved jeg  ikke lige hvad du mener med 316 ? - men jeg går da bare ud fra at jeg sætter internet på boxen til Ethernet og så virker det ..

Nils
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 15:04
Ja - du har ret, det er måske trådløs jeg skal sætte, det finder jeg ud af .. ;-))

Nils
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 17:27

Ja - du har ret, det er måske trådløs jeg skal sætte, det finder jeg ud af .. ;-))

Nils
Prøv at ringe på 8080 4040 (YouSee) for at høre om de ikke kan skifte din søsters modem - enten gratis eller til en virkelig god pris. Kan evt. købes her, men det er sikkert ikke de billigste. Husk også den gratis USB dongle. Hvis det er en ny boks, hun har lejet/købt, skulle der gerne være en dongle  med.

Redigeret af joern.loenborg - 03-Marts-2011 kl. 17:40
Mvh.
Jørn

Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:22

Jeg har lige sat en box op hos min søster og alt med tv virker fint - undtagen at den ikke går på nettet, altså cinema og arkiv virker ikke, det er heller ikke lys i den grønne net lampe.

Er der ikke noget om at hvis de også har yousee internet så kan det drille med returvejen til boxen og hvad gør man så ?

Nils
Hej Niels
Hvordan ser antenne vægudtag ud hos din søster ?

Er der 2 (Radio/TV) ell. 3 stik (2 almindelige + en med gevind F-con) ell. sidder der en "Rygsæk" uden på det almindelige vægudtag.

Hvis der sidder et med 3 stik er der ikke så meget at gøre andet end at få en Router sat på Internetdelen.

Hvis der sidder en "Rygsæk" kan I hos YouSee bestille en aktiv splitter med 2 dataudgange/Modemtilslutninger + Radio/TV, så kan der etableres returvej til både Boks og Modem...
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 22:09
Tak - der sidder en rygsæk på, jeg har faktisk talt med yousee og de sender en splitter - men vil ikke love noget - nu må vi se .. ;-))

Nils
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Jeg har lige sat en box op hos min søster og alt med tv virker fint - undtagen at den ikke går på nettet, altså cinema og arkiv virker ikke, det er heller ikke lys i den grønne net lampe.

Er der ikke noget om at hvis de også har yousee internet så kan det drille med returvejen til boxen og hvad gør man så ?

Nils
Hej Niels

Er der 2 (Radio/TV) ell. 3 stik (2 almindelige + en med gevind F-con) ell. sidder der en "Rygsæk" uden på det almindelige vægudtag.

Hvis der sidder et med 3 stik er der ikke så meget at gøre andet end at få en Router sat på Internetdelen.

Hvis der sidder en "Rygsæk" kan I hos YouSee bestille en aktiv splitter med 2 dataudgange/Modemtilslutninger + Radio/TV, så kan der etableres returvej til både Boks og Modem...
Den hopper jeg lige med på. Her hos mog er der et antenneudtal med to udgange TV og radio. På det udtag sidder der en lille boks med tre udtag - data, TV og radio. Betyder det du skriver så, at jeg kan anskaffe mig en aktiv splitter hos YouSee 3 udgange - 2 til data, 1 til TV og 1 til radio? Hvis det er rigtigt forstået, hvor kan jeg så på YouSee.dk finde en sådan aktiv splitter? På forhånd tak for hjælpen.
Mvh.
Jørn

Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Nils
Hej Niels

Den hopper jeg lige med på. Her hos mog er der et antenneudtal med to udgange TV og radio. På det udtag sidder der en lille boks med tre udtag - data, TV og radio. Betyder det du skriver så, at jeg kan anskaffe mig en aktiv splitter hos YouSee 3 udgange - 2 til data, 1 til TV og 1 til radio? Hvis det er rigtigt forstået, hvor kan jeg så på YouSee.dk finde en sådan aktiv splitter? På forhånd tak for hjælpen.
Den skal bestilles via kundeservice (Har ikke prisen), der er ikke link til den på yousee.dk, een af naboerne på vejen har fået en sådan Rygsæk, den virker perfekt.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu