recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - youSee bredbånd, 2 stk CG3000 i samme installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

youSee bredbånd, 2 stk CG3000 i samme installation

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
damiendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damiendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: youSee bredbånd, 2 stk CG3000 i samme installation
    Sendt: 10-August-2014 kl. 11:56
Jeg har via DBA anskaffet mig et CG3000 modem mere, da jeg håber/håbede, at jeg kunne få kablet net diagonalt modsat i min lejlighed af hvor det nuværende CG3000 står (kontor).

YouSee's kabel kommer ind midt i lejligheden i en installationsskat, sort kabel. Dette går i dag direkte ind i en Comega DA-4PRMR antenneforstærker.
Fra 3 af 4 outputs er der trukket antennekabel af god skærmet kvalitet (7mm) til 3 antenneudtag, kontor, stue og soveværelse. Det 4. output er blændet korrekt.
I kontor hvor modem står i dag, er der antennedåsen Comega FrejaMM4-65D, hvorfra der er trukket antennekabel (f-connector) til CG3000 modem.

De 3 udtag er alle monteret af den antennemand, der også installerede den originale installation - dvs. alt er lavet efter bogen, samme kabel, samme værktøj, samme viden/knowhow - styrken i alle 3 er top notch.

Problem: jeg har prøvet at montere det originale skillefilter fra youSee i stuen, så jeg fik dataudtag til modem nr. 2 der... kan ikke få forbindelse til nettet... jeg har også prøvet at sætte det direkte til antenneforstærkeren via det 4. udtag, fortsat intet net via det modem.
Ved godt youSee kun lover data i et stik, men da alt bør være ok installationsmæssigt, forstår jeg det ikke.

Spørgmål: Er min mission umulig? Gør jeg noget forkert? Skal jeg sætte noget specielt op på ét (eller begge) af de to modems???

Ser frem til input/hjælp til projektet - på forhånd tak.
Det skal siges, at Ethernet kabel fra modem i kontor til stue ikke er en mulighed
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 12:06
Du kan ikke koble to modems på samme linje.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 12:13
 
 Brug en Wi-Fi extender eller Home Plug. Flyt e.v.t. modemmet til andet sted i lejligheden, og brug Home Plug på kontoret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
damiendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damiendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 12:24
Tak for hurtige tilbagemeldinger.

Kan Elgigantens "Netgear WiFi Range Extender WN3000RP" anbefales?

Har også tænkt på at flytte modem fra kontor til installationsskakt. Da der kun er Ethernet udgange på CG3000 er spørgsmålet, og dette kan konverteres til antennekabel???

På denne måde ville jeg kunne genbruge den originale installation fsva. kabel til kontor, og nemt trække nyt ethernetkabel til stue..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 12:39
Gør dig selv den tjeneste at få trukket ordentlige kabler rundt i lejligheden.
Alt andet er og bliver bare en kilde til yderligere fejl og frustrationer!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 16:35
Har selv samme router og extender. Det fungere fint
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 16:43
Der er 1 rigtig løsning.
 
Træk et netværkskabel fra din gamle 3000'er til den nye. Slå DHCP fra i den nye og sæt trådløs op med samme ssid, kryptering og kode men forskellig kanal. Kabel i LAN porte i begge routere.
 
Glem extendere og powerline de er for ustabile (egen erfaring >30 forskellige installationer!)
 
mvh BS
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Der er 1 rigtig løsning.
 
Træk et netværkskabel fra din gamle 3000'er til den nye. Slå DHCP fra i den nye og sæt trådløs op med samme ssid, kryptering og kode men forskellig kanal. Kabel i LAN porte i begge routere.
 


Ja - men...

Det er muligt, at  en placering af  youSees  3000'er  ved 4PMT forstærkeren eller fx i et overskab  med et kort og let kabeltræk til 4PMT, kan giver dig god trådløs dækning overalt.

Husk at tjekke, at du ikke bruger  samme kanal, som alle andre i ejendommen.

Lars  Smile

PS!  Men jeg er sådan set enig med Klaus - så træk dog de  LAN kabler.  Dette skrive via et fast CAT5E kabel til min trådløse (xDSL) router.  Ville måske vælge CAT6A  til en ny installation.



Redigeret af reslfj - 10-August-2014 kl. 16:57
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 17:02
Ikke noget men, Lars. Der skal KUN antennekabel i det gl. modem. Altså som Klaus også skriver.... Vi er enige. Jeg nævner bare at man sagtens kan bruge den nye cg3000 til udvidelse af det eksisterende trådløse netværk. Så er der kun ekstra udgifter til kablet :-)
 
Mvh BS
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 17:58
Jeg har lige testet hos en kollega med 2 stk. CG3000 og jeg synes ikke deres dækning er noget at råbe hurra for.
Det var sat korrekt op med den ene CG3000 kun i brug som AP og den anden i original opsætning fra YouSee. Men hver boks var simpelthen for svag til at det var ønskbart.

Så løsningen blev at købe en Asus Dark Knight og slå konfigurationen fra hos YouSee og NAT fra på routeren.

Nu er der dækning i hele huset med én router og ikke noget med at ligge og spilde ekstra båndbredde som konflikter med naboerne. Det er altid den sidste løsning med et ekstra accesspoint - medmindre men virkeligt har et kæmpe areal som skal dækkes.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 20:36
Om det skal være een stærk router eller 2 svagere kommer meget an på situationen. Husk på en stærk "ødelægger" 1 kanal i et større område hvor man IMHO bedre kan "styre" de mindre kraftige og de selvom de "ødelægger" 2 kanaler kun gør det i et meget begrænset område.
Jeg ved du er varm fortaler, cyber, for den sorte ridder men brugt tankeløst kan 3 stk i en boligblok gøre livet temmeligt surt for de 12 resterende beboere.
 
Hvor mange af dem der er blevet installeret er reelt blevet begrænset til "nok" i styrke?
 
Mvh BS
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Om det skal være een stærk router eller 2 svagere kommer meget an på situationen. Husk på en stærk "ødelægger" 1 kanal i et større område hvor man IMHO bedre kan "styre" de mindre kraftige og de selvom de "ødelægger" 2 kanaler kun gør det i et meget begrænset område.
Jeg ved du er varm fortaler, cyber, for den sorte ridder men brugt tankeløst kan 3 stk i en boligblok gøre livet temmeligt surt for de 12 resterende beboere.
 
Hvor mange af dem der er blevet installeret er reelt blevet begrænset til "nok" i styrke?
 
Mvh BS

Der taler mine erfaringer faktisk til det modsatte - jeg vil hellere have 13  Dark Knight Routere i en boligblok end 13 CG3000.

Jeg havde samme tanke om at de nok spærre mere for hinanden, når signalet er kraftigere. Men som test placerede jeg en Dark Knight router imellem vores kanaler på arbejdet og den blev ikke svagere og de omkringliggende kanaler blev heller ikke svagere. Det var på trods af at der ikke var 3 kanaler imellem dem. Jeg har dog ikke lavet samme test med andet udstyr, så testen kan meget vel ikke være retvisende.
Jeg tror måske at Dark Knight er bedre til at "splatte" mindre på båndet samtidig med at den har flere MIMO til at give ekstra båndbredde indenfor samme kanal.
Det kan også være at udstyret laver flere "retry" i at levere data til de trådløse enheder med de dårlige routere.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu