recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee bredbånd bland selv: De giver mig for meget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee bredbånd bland selv: De giver mig for meget

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee bredbånd bland selv: De giver mig for meget
    Sendt: 01-Marts-2015 kl. 10:43
Jeg var lige inde på Yousees hjemmeside for, for første gang, at benytte mig af mulighed for at skrue på hastigheden, da jeg skal uploade en masse. Da jeg kom derind, opdagede jeg at de hastigheder de tilbyder mig, er trinnet dyrere end hvad jeg betaler for (og hidtil har haft af hastighed - jeg måler hastigheden i ny og næ og ved at jeg aldrig har fået mere end jeg betalte for). 

Jeg ændrede hastighed til "fuld skrue på upload", og tog en ny hastighedsmåling og rigtigt nok: Nu har jeg den høje hastighed, som reelt er mere end hvad jeg burde være i stand til at vælge.

Og nu til mine spørgsmål:

Har I prøvet at gå ind på Bland Selv, og se hvad I kan vælge af hastigheder?

Skal jeg kontakte dem og bede dem om at skrue ned for min hastighed? 

Det lyder jo lidt fjollet, men jeg vil ikke risikere at de pludselig hæver min abonnementspris til at stemme overens med den højere hastighed...

Redigeret af jbl - 01-Marts-2015 kl. 10:44
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 10:55
jeg fik min 60 Mbit opdateret til en 100Mbit linje uden omkostninger for mig. hvorfor de gjorde dette ved jeg ikke, for jeg har ikke henvendt mig til dem. Men der kommer ikke meget mere end 50Mbit ved en speedtest, men det er sikker en anden snak.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Og nu til mine spørgsmål:

Har I prøvet at gå ind på Bland Selv, og se hvad I kan vælge af hastigheder?
Jeg fik email besked d. 2/2-2015 om at min hastighed blev hævet fra 25/6 til 40/6 uden beregning. 
Og besked kan findes i "Min Indbakke" på yousee login.

Har du tjekket din indbakke, om du har overset gratis upgrade?

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 11:16

Det er helt normalt, at har man en givet hastighed, så ligger den lidt over, da jeg havde 15/3, lå den på 17/4, for et par dage siden ringede jeg til dem og fik en hurtigere hastighed 20/4, og den ligger også lidt over, den er på 22/5. Den opgradering koster ikke extra, det er noget de gør for kunderne ind i mellem når man har haft det i nogen tid.
Fik også en opgradering på Telefonen uden prisstigning.

Bemærket , at med internettet kan hastigheden også godt være lavere end hvad der betales for, det skyldes når der er mange der bruger nettet, så kan hastigheden falde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 11:21
Forskellen er bare relativt stor her i forhold til de eksempler i nævner.
Jeg betaler 219,- for 15/3, men når jeg går ind på Bland Selv, kan jeg vælge 30/6. Det er immervæk noget af en forskel?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 11:26

Jeg betaler 219,- for 15/3, men når jeg går ind på Bland Selv, kan jeg vælge 30/6. Det er immervæk noget af en forskel?
Jeg giver 229,- for min 40/6 som er en speciel forenings aftale.
Er 30/6 ikke bare din nye opgraderede hastighed efter deres charmeoffensiv i februar?  Smile

Mvh. JørgenT

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 11:39

Det må være en sådan opgradering der er tale om, det er der flere der har fået.
Har også selv en forenings aftale med lavere priser end dem som er enkelt aftagere har, det gælder ikke alene for bredbånd, men også for TV og telefon, så hvad man har, og til hvilke priser er på den måde flydende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 11:49

Jeg betaler 219,- for 15/3, men når jeg går ind på Bland Selv, kan jeg vælge 30/6. 
Hvad står der under dine produkt oversigter?

Min ser sådan ud:

Mvh. JørgenT
Til top
skjoedt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-April-2008
Sted: Denmark
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skjoedt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 12:03

Jeg havde også 15/3 forbindelse ved Yousee.

12/2 modtag jeg en mail fra Yousee, hvor de skrev følgende "Vi er glade for at have dig som kunde og fordobler derfor din bredbåndshastighed fra 15/3 Mbit til 30/6 Mbit. Det koster dig ikke noget og ændringen slår automatisk igennem i dag. Du beholder selvfølgelig alle dine fordele hos os.".

Jeg tror derfor ikke det er en fejl at du nu har 30/6, men det er derimod en fejl at du ikke har modtaget en mail fra Yousee omkring ændringen af dit abb.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Er 30/6 ikke bare din nye opgraderede hastighed efter deres charmeoffensiv i februar?  Smile
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det må være en sådan opgradering der er tale om, det er der flere der har fået.

Februar opdateringen har - mig bekendt - givet folk 20/6, og ikke den 30/6 jeg har nu.

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvad står der under dine produkt oversigter?

Min ser sådan ud:

Der står stadig 15/3 til 219,- Det er først når jeg klikker på "Skru på din bland selv hastighed" at jeg får adgang til de forhøjede hastigheder.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af skjoedt skjoedt skrev:

Jeg havde også 15/3 forbindelse ved Yousee.

12/2 modtag jeg en mail fra Yousee, hvor de skrev følgende "Vi er glade for at have dig som kunde og fordobler derfor din bredbåndshastighed fra 15/3 Mbit til 30/6 Mbit. Det koster dig ikke noget og ændringen slår automatisk igennem i dag. Du beholder selvfølgelig alle dine fordele hos os.".

Jeg tror derfor ikke det er en fejl at du nu har 30/6, men det er derimod en fejl at du ikke har modtaget en mail fra Yousee omkring ændringen af dit abb.

Tak, nej den mail har jeg aldrig set, men det må så være forklaringen, selv om jeg troede at de gav folk 20/6 ved opgraderingen. 

Det undrer mig dog lidt at de opgraderer mig automatisk, da jeg har Yousee Play Music i mit abonnement (hvilket jeg troede at de prøvede at slippe af med, ved at fjerne det når man opgraderer sin hastighed).
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 12:17

Det skulle kun være gældende når man selv opgraderet, og ikke ved de automatiske opgraderinger..
Det har ingen betydning ved egen opgradering når man har mobil, så skal der bare bruges et andet login.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu