|
Yousee bredbånd virker ikke - Yousee Plus gør |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nivester2012 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2012 kl. 18:01 |
Har Yousee Plus, der fungerer problemfrit. Har nu bestilt Yousee Bredbånd og fået aktiveret forbindelsen via Support. Kan ikke få forbindelse via modem Netgear, der ifølge Support skal vise 4 lamper der lyser permanent. Har testet samtlige stik i huset (6 styk) uden held. Kablet går ind i en Antenneforstærker Triax IFA 219 og videre i en Triax Splitter som sender kablerne videre ud i huset.
Triax IFA 219 er såvidt jeg kan læse "uden returveje" er det det der kan være årsagen? Er der nogle som har tips til fejlfinding, da jeg ikke vil riskere en dyr Yousee-tekniker fordi jeg selv er "årsagen" til problemet. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når din installation er uden Returvej, så vil det naturligvis ikke virke, så det skal du få ændret.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Den billigeste løsning er at sætte en fordeler på før forstærkeren og så koble modemet til der. Ellers skal du købe en forstærker med returvej.
Det kan fx. være sådan en fordeler http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=348 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er ikke den bedste løsning, der skal så trækkes et seperat kabel fra den til modemmet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nivester2012 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Fantastisk som førstegangsbruger af forum at få så hurtige svar. Jeg ved ikke lige hvad returvej betyder, men prøvede at smide kablet direkte på modem - og ja - det virker, så løsningen for mig må være vel være en ret kostbar forstærker med returvej (fra 600 kr - 1200) som jeg lige googler dem eller det nævne split-stik. Splitstikket lyder som en ok løsning, da mit kabel går ind i et installationsskab, så det betyder ikke noget med det ekstra kabel. Tak for hjælpen!!
|
|
![]() |
|
Det undrer mig dog at teknikkeren ikke bemærkede det, da det blev installeret.
|
|
|
|
![]() |
|
Det var en gør-det-selv installation, men mit hus blev ombygget for 2-3 år siden, så den kabling, der blev lavet inclusive valg af forstærker blev sikkert bare foretaget af en elektriker med henblik på TV-signalet. Internet har kørt via kobber indtil nu, så det har aldrig været et problem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |