recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Clear: TV3 = TV3 Sverige?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee Clear: TV3 = TV3 Sverige?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
npa-at-rec Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Clear: TV3 = TV3 Sverige?
    Sendt: 18-September-2009 kl. 13:24

Er netop overgået til Yousee Clear med VMC og FireDTV/FloppyDTV.

TV3 er fundet og indentificeret som TV3 Sverige, hvilket som sådan ikke er et problem, da det er den danske TV3 der udsendes.

Det der er problemet er, at EPG også er svensk, og jeg ikke kan få lov til at ændre det til en dansk EPG.

Jeg kan godt gå ind i Rediger Kanaler og finde den EPG jeg ønsker at bruge (TV3 eller TV3 Danmark), men selvom jeg har valgt en af disse, er det fortsat den svenske EPG der er aktiv.

Andre der har konstateret samme problem, og har en løsning?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af npa-at-rec npa-at-rec skrev:

Er netop overgået til Yousee Clear med VMC og FireDTV/FloppyDTV.

TV3 er fundet og indentificeret som TV3 Sverige, hvilket som sådan ikke er et problem, da det er den danske TV3 der udsendes.

Det der er problemet er, at EPG også er svensk, og jeg ikke kan få lov til at ændre det til en dansk EPG.

Jeg kan godt gå ind i Rediger Kanaler og finde den EPG jeg ønsker at bruge (TV3 eller TV3 Danmark), men selvom jeg har valgt en af disse, er det fortsat den svenske EPG der er aktiv.

Andre der har konstateret samme problem, og har en løsning?



Rename den til TV3 Danmark og tingene skulle gå af sig selv. Kan dog være at du efterfølgende skal add listings fra TV3 Danmark..
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
npa-at-rec Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 10:38

Har nu prøvet at rename TV3 Sverige til TV3 Danmark.

Herefter ind i Rediger kanal|Rediger oversigter og vælg TV3 Danmark som ønsket EPG --> viser det korrekte navn på aktuelle udsendelse.

Men når jeg herefter gemmer opdateringen er der ikke sket en dyt - det er fortsat den svenske EPG der vises.

Det er tilsyneladende kun et fænomen jeg oplever på TV3.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af npa-at-rec npa-at-rec skrev:

Har nu prøvet at rename TV3 Sverige til TV3 Danmark.

Herefter ind i Rediger kanal|Rediger oversigter og vælg TV3 Danmark som ønsket EPG --> viser det korrekte navn på aktuelle udsendelse.

Men når jeg herefter gemmer opdateringen er der ikke sket en dyt - det er fortsat den svenske EPG der vises.

Det er tilsyneladende kun et fænomen jeg oplever på TV3.

Det lyder sateme mærkeligt.

Jeg har altid det problem når jeg har ominstalleret mediacentret (VMC).
TV3 Danmark er altid sat som TV3 Sverige på EPG'en, men det har altid virket, når jeg bare har ændret den.

Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af npa-at-rec npa-at-rec skrev:

Har nu prøvet at rename TV3 Sverige til TV3 Danmark.

Herefter ind i Rediger kanal|Rediger oversigter og vælg TV3 Danmark som ønsket EPG --> viser det korrekte navn på aktuelle udsendelse.

Men når jeg herefter gemmer opdateringen er der ikke sket en dyt - det er fortsat den svenske EPG der vises.

Det er tilsyneladende kun et fænomen jeg oplever på TV3.


Er lige med på en lytter her - har præcis det samme problem som dig. Startede også ud med at have svensk EPG  på TV 3 men har i øjeblikket slet ingen. Det virker som at når man vil tilføje en EPG til en kanal så er det kun dem hvor der står et nummer foran man kan vælge fra - når jeg stiller mig på TV3 DK kan jeg se at det er den rigtige EPG men den kan ikke vælges fordi der ikke står et nummer foran.
I øvrigt oplever jeg at der er flere kanaler som viser ingen EPG i oversigten men når så man går ind på kanalen kommer der EPG med alligevel.
Til top
npa-at-rec Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 12:32

Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:



I øvrigt oplever jeg at der er flere kanaler som viser ingen EPG i oversigten men når så man går ind på kanalen kommer der EPG med alligevel.

Men oplever du så ikke også, at de programmer, hvor der alligevel er EPG med, rækker EPG'en ikke ret lang - typisk kun nuværende og næste program?

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af npa-at-rec npa-at-rec skrev:

 

Men oplever du så ikke også, at de programmer, hvor der alligevel er EPG med, rækker EPG'en ikke ret lang - typisk kun nuværende og næste program?

Det oplever jeg på TV2Film HD og Nat Geo HD

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 17:15
Der skældnes imellem inband og MS's guide.

Inband er den data der kommer med streamen. Denne er typisk ikke ret lang på de fleste kanaler. Nogle kanaler har slet ingen.

Man kan disable inband data, og bruge det EPG data i Microsofts guide. Således vil du have en lang guide for de kanaler som befinder sig i MS's guide.

Inband har præference over MS's guide, og MS's guide bruges kun hvis kanalnavnet for en funden kanal matcher MS's guide.

I mange scenarier er det fordelagtigt at disable inband data og vælge MS's epg listings, der som den er mere omfattende.....


Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af npa-at-rec npa-at-rec skrev:

Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:



I øvrigt oplever jeg at der er flere kanaler som viser ingen EPG i oversigten men når så man går ind på kanalen kommer der EPG med alligevel.

Men oplever du så ikke også, at de programmer, hvor der alligevel er EPG med, rækker EPG'en ikke ret lang - typisk kun nuværende og næste program?


Nej - men jeg ser typisk heller ikke ret langt frem da det fortrinvis er børneprogrammer som jeg optager i serier.

Patriarken:
Hvordan disabler man denne inband EPG så man kun bruger MS egen og kan det være rigtigt at der er forskellige muligheder for redigering af EPG på den danske og den engelsek verision af Vista MCE.
Googlede lidt og fandt nogle screendumps af den engelse version MCE og her var tilsydenladende nogle muligheder jeg ikke lige kunne genkende på min danske verision
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu