recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee Digitalt Kabel TV - Kabelføring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee Digitalt Kabel TV - Kabelføring?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nlarsen007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee Digitalt Kabel TV - Kabelføring?
    Sendt: 07-September-2008 kl. 23:57

Hejsa,

Jeg får meget snart besøg af YouSee's teknikker som skal installere et kabel tv stik i mit hus, og da jeg bestilte det spurgte jeg hvad jeg skulle gøre for at få TV signal på to LCD skærme, og de svarede:

1.: Du kan få teknikkeren til at opsætte to stik.

2.: Eller du kan få teknikkeren til at opsætte ét stik i kælderen eller på loftet og så selv trække to kabler videre derfra og ud til hvert TV. Og tilføjede at hvis jeg ville kunne se forskellige kanaler på samme tid på begge skærme, så skulle jeg have en digital tuner på hver skærm.

 

Jeg hælder mest til løsning nummer to, da det er det billigste og at jeg så kan trække kablerne skjult i min kælder og op til hver skærm. YouSee's sælger sagde dog at jeg skulle sørge for ikke at lave for skarpe sving/knæk på kabelføringen, da det forringede signalet og at jeg for at opnå det bedste resultat skulle få teknikkeren til at montere stikket i kælderen nogenlunde således at der var lige langt til hver skærm, og s kort fra som muligt.

 

Mit spørgsmål er så, hvilken type kabel skal jeg trække fra stikket til digital modtagerne? Det ene kabel bliver nok trukket delvist udendørs/overdækket, da jeg ikke har kælder under hele huset. Jeg vil gerne købe kvalitets kabler for at få det bedste signal.

Og skal jeg opsætte en stik dåse ved hvert fjernsyn?

Og hvordan tilslutter man kablerne til den stikdåse YouSee's teknikker opsætter og hvordan tilslutter man den anden ende i en stikdåse eller digital modtager, eller rettere er der allerede påmonteret stik på de kabler jeg skal trække så jeg skal bore store huller rundt omkring for at få kablet igennem mur eller gulve?

 

Håber i kan hjælpe mig

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 18:18

 

 Kabel: Brug det samme som montøren anvender. Få montøren til at opsætte en fordeler med F- Connectorer, afslut dine kabeltræk med en TV/Radio slutdåse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 22:44

Det med længden på kablerne, det kan løses ved at montere dæmpningsled på. Hvis du f.eks har en forstærker (hvad jeg KLART vil anbefale), med flere udgange. Så skal man oftest dæmpe det(de) korteste afstande, for at få dem til at passe i signalet.

Lad være med at gå på kompromis med forstærkeren og kabeltype, specielt ved digitalt tv. Det går alt for ofte galt.

 

Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 09:52
Hov, når du alligevel skal igang med at trække kabler. Så gør dig selv den tjeneste lige at hive 1 (måske 2) EDB kabel med rundt.

Ikke sikkert du skal bruge det nu, men tror du bliver glad for det hurtigere end du tror
Til top
nlarsen007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:16

Hejsa og tak for de gode svar.

Jeg har nu fået købt mig 50 meter kvalitets antenne kabel hos av-connection.dk (http://www.av-connection.com/?PNo=02-056&ML=803)

Og nogle fine stik: http://www.av-connection.com/?PGr=869&ML=449

Og en LK stikdåse: http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=22&n2=1&n3=2250 &n4=25&n5=2396&LKnummer=508D6301

 

Mit spørgsmål er så om denne LK stikdåse nu også er så smart, den skulle efter PDF filen splitte TV og Radio signalerne ud i to stik, men vil dette foringe billede kvalitet eller muligheden for at køre radio signalet ud igennem TV højtalerne etc.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:23

 

 Dåsen gør jo naturligvis det den skal, nemlig at dele signalet således, at det rigtige signal kommer til det rigtige udtag, da kablet jo indeholder begge typer signal, og måske også data signal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nlarsen007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:45

Jo et spørgsmål mere :-)

 

Jeg har købt to Samsung LCD skærme (LE40A656 & LE46A656) samt en Samsung BlueRay afspiller (BD-P1500)

 

46" skærmen skal være forbundet med BlueRay afspilleren, samt en YouSee Digital Modtager med harddisk, men hvordan skal jeg tilslutte det hele så jeg får bedst mulig kvalitet, og med hvilke kabler?

Til top
nlarsen007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:46
Det er også 46" skærmen som sidder der hvor den nye LK stikdåse bliver monteret.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:47

 

 Da både BD spiller og STBen har HDMI Out giver det jo sig selv.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nlarsen007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 23:34
hvad er STBen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:19

 

 Externe boxe.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu