recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee = dårlig service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee = dårlig service

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 877
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Vi kontaktede derfor tenisk support, som godt kunne se, at der ikke var forbindelse til nettet, det eneste han kunne tilbyde var en nødpakke, som dog ikke gav adgang til tv, men kun nettet.

Hvad består nødpakken af?

Havde du fiber ved Waoo?

Ved du, hvem der ejer fiberen ude i vejen?
Her hos os er det en Norlys fiber, vi får YouSee internet igennem.

Klaus

Ja jeg havde fiber hos waao

Redigeret af Benny From - 15-Oktober-2025 kl. 15:14
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 15:16

Vi kontaktede derfor tenisk support, som godt kunne se, at der ikke var forbindelse til nettet, det eneste han kunne tilbyde var en nødpakke, som dog ikke gav adgang til tv, men kun nettet.

Hvad består nødpakken af?

Havde du fiber ved Waoo?

Ved du, hvem der ejer fiberen ude i vejen?
Her hos os er det en Norlys fiber, vi får YouSee internet igennem.

Klaus

Ja jeg havde fiber hos waoo

det er Fibia som ejer fibernettet, hvor yousee lejer sig ind
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 20004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 16:52

Hmmm, så er det jo ikke bare let, hvis en leverandør (Fibia) hænger i bremsen…..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 18:04

Hmmm, så er det jo ikke bare let, hvis en leverandør (Fibia) hænger i bremsen…..

Klaus

Det er ikke Fibia som i bremsen, men Yousee, klodrer i detv- sw aner overhovedet ikke hvad de selv foretager sig, og som i met tilfælde foretager de sig intet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 20004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 19:17
Det er ikke min oplevelse med YouSee, at der kløjs sådan i det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har du overvejet at kontakte en af de andre udbydere af fibernet? Der er Hiper, Telenor, Fastspeed og EWII. Og så en hel masse på 5G

Ingen af de udbyder leverer TV, men med Yousee Streameren eller egen streaming boks kan man se TV fra You See med andre udbydere.
Og hvad så! TV skal ses på streaming! Så kan man vælge de stationer på apps man ønsker at se, og betaler ikke til alt det ragelse der også er i TV pakkerne.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2025 kl. 19:35
 Ja, men vil man have TV fra You See, så kan man få det via streaming på en forbindelse fra andre udbydere.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
boogtina Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boogtina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 11:36
 Benny, 
Jeg kører med fiber fra Telenor og tv-boks fra YouSee. Det virkede fra start uden problemer.
Det virker lettere at gå i den retning(vælg en anden Internet udbyder), fremfor at afvente yousee.

Svigermor kører fiber via Parknet og tv-boks fra YouSee, der var udfordringer i starten grundet fejl i YouSee tv-boks, som var meget svært at overbevise YouSee om, men da det blev løst har det virket fint.
Håber du kommer godt videre.

Redigeret af boogtina - 16-Oktober-2025 kl. 11:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 12:37
Som jeg forstået det, hvis skal have en tv boks fra yousee, skal man også have fiber igennem dem

Det er måske anderledes med streaming

Det er også lettere sagt end gjort, for der vil gå flere uger før jeg kan blive tilsluttet fiber hos en anden udbyder

Redigeret af Benny From - 16-Oktober-2025 kl. 12:41
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 12:45
 Skal man bruge 5000 boksen, så skal det være en Fiber forbindelse fra You See, ellers er der ingen TV Stream (Flow TV), bruges der Streaming, så kan det bruges på forbindelser fra andre udbydere.
TDC net bruges af en del forskellige udbydere, andre udbyderes Fiber bruges også af andre, så der må da være mulighed for at få en anden forbindelse.

Redigeret af Radiomanden - 16-Oktober-2025 kl. 12:48
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 13:01

Som jeg forstået det, hvis skal have en tv boks fra yousee, skal man også have fiber igennem dem

Det er måske anderledes med streaming

Det er også lettere sagt end gjort, for der vil gå flere uger før jeg kan blive tilsluttet fiber hos en anden udbyder
Ikke hvis du har installeret en fiber boks. Så tar det 1-2 uger

Og Boogtina skriver jo netop, at yousee boksen fint fungerer med andre fiber net en you see’s

Redigeret af Munch - 16-Oktober-2025 kl. 13:03
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2025 kl. 13:05
 Ja hvis forbindelsen er installeret og termineret, så burde det ikke være et problem at få en forbindelse hurtigt fra en af de andre udbydere der bruger forbindelsen.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu