recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee, er den værd at købe ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee, er den værd at købe ?

Besvar Besvar Side  <1 15161718>
Afstemningsspørgsmål: YouSee, er den værd at købe ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
6 [3.30%]
70 [38.46%]
74 [40.66%]
32 [17.58%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
RobertoCarlos Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus T Rasmus T skrev:

Oprindeligt skrevet af poas poas skrev:

Jeg har købt en Yousee-box fordi den er af mærket Samsung ligesom mit fjernsyn.
Nu kan jeg nøjes med 1 fjernbetjening, nemlig den der hører til boksen, og den er meget bedre end fjernsynets.
Jeg synes også at boxen har god programoversigt.

Vedr. at man skal indtaste en kanalplads  og ikke en programplads, så  bliver det rettet ved en opdatering d. 8. marts (2008) ifølge en supporter jeg talte med i går, d. 27/2  

Jeg har købt et samsung M86, og kan også styre tv'et med remoten til boxen, men ved du hvorfor det ikke kan lade sig gøre den anden vej rundt ? Synes umiddelbart remoten til mit tv er federe, og vil gerne styre yousee boxen med denne

Det kan du ikke fordi boksen ikke understøtter Anynet+

Redigeret af RobertoCarlos - 02-April-2008 kl. 20:40
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2008 kl. 21:34
Der er noget værre bras . Var hos en ven, som har købt den. Super langsom og ustabil ad....... til.   SUK!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2008 kl. 07:13

ustabil er min ikke

Den er tændt altid,   men kanal skift er ikke hurtigt

Hans

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2008 kl. 10:03

tja før brugte jeg en gammel JVC VHS som tuner i min kælder; da tog det et minut at skifte kanal. Nu tager det kun sekunder.
Så for mig har det været en stor fremgang at få denne box.... og især på billedkvaliteten.

Nu mangler vi bare at TV stationerne leverer bedre signaler (720p), så vi kan slippe for de sorte bjælker. .

Redigeret af slate - 27-April-2008 kl. 10:08
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 08:54

Jeg har lige bestilt en yousee boks i dag via vores lokale antenneforening.

Der blev vi oplyst om et årligt kortgebyr ved generalforsamlingen på 199,- som mange syntes var i overkanten sammenholdt med de øvrige antenneforening udgifter... ikke desto mindre var der selvsagt stor tilslutning til at få indført dvb-c på nettet.

Jeg lagde så mærke til at på indmeldingssedlen stod der at pr 1 januan 2009 er dette gebyr halvårligt... altså en stigning til det dobbelte..... er yousee mon ved at indstille sig selv til årets gebyrgrib... for ingen andre ville uden held få lov til at komme med så store gebyrstigninger fra det ene år til det andet.. og det stinker af kunderne skal malkes...

Nu har jeg ikke lige søgt nærmere her i forummet om hvordan det ser ud andre steder.. men kan kun opfordre alle til at støje over det overfor leverandørerne.. for syntes ikke det er helt seriøst af Yousee.

(jeg har selv påpeget det overfor vores antenneforening, og føler mig egentligt trukket ved næsen, da jeg jo selv har været med til at stemme for løsningen også kommer vi reelt kun til at køre til den lovede pris i ca. 6 mdr.)

Mvh

René
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 10:48

Hmm hvis Yousee sætter gebyret op til det dobbelte, så vil jeg tro der er mange der fravælger dem. Problemet er bare, at alternativet ikke er meget billigere. Jeg mener endda at Canal digital allerede ligger deroppe på kort gebyret.

TIl gengæld vil det muligvis sætte gang i teknologien for kortdeling, inkl. de fatale ulemper det kan få for kanaludbyderne i form af ulovlig deling af kanalerne også. Bestemt ikke den rigtige vej at gå, for dem.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm hvis Yousee sætter gebyret op til det dobbelte, så vil jeg tro der er mange der fravælger dem. Problemet er bare, at alternativet ikke er meget billigere. Jeg mener endda at Canal digital allerede ligger deroppe på kort gebyret.

TIl gengæld vil det muligvis sætte gang i teknologien for kortdeling, inkl. de fatale ulemper det kan få for kanaludbyderne i form af ulovlig deling af kanalerne også. Bestemt ikke den rigtige vej at gå, for dem.

Jamen jeg er helt enig.. også derfor jeg tager denne debat op nu.. for det kommer som en kæmpe overraskelse for mig.

Min antenneforening oplyser mig at alle abonenter pr 1/7-2008 på landsplan får de nye gebyrer for kortet.. altså 199,- kr pr halve år, man hævder at man har forhandlet en særlig løsning med yousee om vi i vores antenneforening får 1 år fra bestilling til 199,- og herefter er det pr halve år.

Men jeg er bestemt ikke tilfreds.. hvis vi snakkede normal prisudvikling måske endda 5-10% men ikke 100% stigning.. det er direkte useriøst og jeg kan kun appelere folk rundt omkring til at tjekke deres infor fra Yousee for det står nok med småt et eller andet sted.

Mvh

René
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 12:26

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

... er yousee mon ved at indstille sig selv til årets gebyrgrib...

Det er da rart at der er nogen som vil give PostDanmark konkurrence

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 12:31
Umiddelbart kan jeg ikke se dette varslet på YouSee's hjemmeside. Vil være ret skuffet hvis dette passer, da jeg som formand for en andelsforening lige har haft en repræssentant fra YouSee ude og fortælle. Denne stigning blev ikke nævnt, og vi valgte efterfølgende YouSee på bekostning af DONG.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Umiddelbart kan jeg ikke se dette varslet på YouSee's hjemmeside. Vil være ret skuffet hvis dette passer, da jeg som formand for en andelsforening lige har haft en repræssentant fra YouSee ude og fortælle. Denne stigning blev ikke nævnt, og vi valgte efterfølgende YouSee på bekostning af DONG.

Jeg kan heller ikke se andet af Yousee´s hjemmeside end at det er et Årligt gebyr.. ikke desto mindre fremgår det meget tydeligt her og er fremhævet med grøn i bestillingsformularen... man kan jo sige at hvis i ligger i forhandling med dem nu og de ikke nævner det så stinker det jo langt væk... for vores bestyrelse i antenneforeningen fik det først at vide efter generalforsamlingen.. så i bedste fald er der nogle som har "glemt" at informere vores forening.. worst case har man helt bevidst undladt og fortælle det...

Mvh

René
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Canal Digital tager 390,- pr. halvår mens Viasat tager 399,- pr. halvår.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Jeg kan heller ikke se andet af Yousee´s hjemmeside end at det er et Årligt gebyr.. ikke desto mindre fremgår det meget tydeligt her og er fremhævet med grøn i bestillingsformularen... man kan jo sige at hvis i ligger i forhandling med dem nu og de ikke nævner det så stinker det jo langt væk... for vores bestyrelse i antenneforeningen fik det først at vide efter generalforsamlingen.. så i bedste fald er der nogle som har "glemt" at informere vores forening.. worst case har man helt bevidst undladt og fortælle det...

Kan det hænge sammen med, at I låner boksen, mens vi andre køber den? 

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 15161718>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu