Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8641
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 12:58 |
At en ting ikke gør som du vil gør det ikke til en fejl.
Jeg kan i øvrigt nævne at tekst-tv ligner det som er på mine forældres Samsung tv, så sådan har Samsung åbenbart designet tekst-tv.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9402
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 13:06 |
Har i ikke nogle screendumps, så kan vi andre lettere forstille os hvad i synes er galt.
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 13:25 |
Det er svært at tage screendumps af hurtigheden som vel egentligt er det eneste "rigtige" problem. Personligt syntes jeg den er ok, jeg har endnu ikke fundet egentlige fejl, men hurtigheden kan (bør) forbedres, så den får en "ok" herfra. YouSee får en enkelt ![](smileys/smiley20.gif) herfra, forbedres hurtigheden, så bliver det til ![](smileys/smiley20.gif) ![](smileys/smiley20.gif) og en ![](smileys/smiley32.gif) .
|
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 13:39 |
lunddal skrev:
At en ting ikke gør som du vil gør det ikke til en fejl.
Jeg kan i øvrigt nævne at tekst-tv ligner det som er på mine forældres Samsung tv, så sådan har Samsung åbenbart designet tekst-tv. |
Det er det første jeg ser på ved et nyt tv - hvordan virker teksttv. Virker det som beskrevet, så siger jeg som prinsessen i svinedrengen: 'dur ikke væk'
Men jeg skriver faktisk, at i selv kan se indlæg efter indlæg, hvor folk har problemer. Og de fleste er efter hvad jeg kan se - unødige problemer.
Lars ![](smileys/smiley21.gif)
Redigeret af reslfj - 06-Februar-2008 kl. 13:42
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
Snippergyppen
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 105
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 14:33 |
Har stemt at den er ok, generelt gør den jo det den skal, nemlig at vise noget super flot tv. Havde sagem 60'eren før den nye samsung og er helt klart enig med de fleste, at samsung'en har nogle børne sygdomme, men mon ikke at YouSee får løst det værste ret hurtigt. Så alt i alt er jeg da tilfreds med min, mener også at den er værd at investerer i, bare for HD kanalernes skyld.
Redigeret af Snippergyppen - 06-Februar-2008 kl. 14:53
|
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 14:42 |
reslfj skrev:
Men en tester skal jo netop ikke leve med fejl, men sikre at de bliver rettet. |
Det er netop det der er problemet her, for vi er åbentlyst ikke enige om hvad der er fejl og hvad der er uhensigtsmæssigt. Og når vi ikke engang er enige her, så er det svært at blive enige om konklutionen.
reslfj skrev:
Det med at sige noget er godt, kan man overlade til andre; men hvis man påpeger fejl kan de rettes - og det giver bedre produkter. |
Enig. Men lad os se lidt på de fejl du har listet så:
reslfj skrev:
Det starter naturligvis med den manglende betjeningsmanual. Den naive tro på at fordi man kalder boksen en HD boks, så er HD billeder det eneste vigtige. |
Jeg fik en bejteningsvejledning med til min boks. Den lå i kassen. Men vi er enige i, at den kunne godt være langt mere uddybende. Men den var der.
reslfj skrev:
- tekstTV går på side 100 efter et kort kik på tv billedet.
|
Har jeg ikke erfaret. Men det er klart, hvis det sker er det en fejl, og skal rettes. Vil affprøve det når jeg kommer hjem.
reslfj skrev:
- teksTV er grimt ( fx fra TV2) på en alm skærm.
|
Grimt??? At noget er grimt gør det vel ikke til en fejl. Kan du forklar om det er så grimt at det ikke er brugbart? Eller er vi bare ovre i smagssag her?
Jeg har desværre kun et fladskærmstv her. Og der har jeg ingen problemer med teksttv på TV2.
reslfj skrev:
- favoritmenuer kan ikke vælges med nummertast.
|
Skal den kunne det da? Eller er vi ovre i en uhensigtsmæssighed (ønske om at det kan gøre det?)
reslfj skrev:
- programlisten følger ikke altid tiden; men hopper til tider til næste eller forrige program hvis man skifter op/ned i de kun 5 programmer der vises.
|
Enig, dette er en fejl. Jeg har oplevet det samme. Det virker som om, at det er når den hopper til en udsendelse i EPGén som er ved at være slut, så vælger den næste udsendelse i stedet.
reslfj skrev:
- menuteksterne er få og små - for små til at læse på et mindre tv uden at pladsen udnyttes til længere programnavne, flere program linier mv.
|
Ligger på grænsen til uhensigtsmæssighed og evt. fejl. Er det ulæseligt med "normale" øjne, er det klart en fejl.
reslfj skrev:
- Hvis man trykker medens man venter på de næste linier under bygning af favorit listen, kommer man over i menue gem/fortryd/?
|
En fejl.
reslfj skrev:
- hvordan koder man bekvemt radio ind ?
|
Skal man kunne gøre det bekvemt? Og er bekvemt ikke en smagsag, og dermed ikke en fejl.
reslfj skrev:
- hvorfor skal der være umådelige firmware download problemer
|
Måske fejl. Jeg erfarede ikke selv nogle problemer ved opstarten, udover jeg ikke fik noget billede, fordi HDMI stikket ikke havde ordentligt fat.
reslfj skrev:
- hvorfor er der ikke en bekvem måde at se aktuel kanal, kvalitet mv. folk skriver jævnlig om manglene programmer - så hjælp dem dog.
|
Et ønske om en ændring, og dermed ikke en fejl.
reslfj skrev:
Men som du ser i indlæg efter indlæg - så er vi mange der ikke er (så) tolerante og (så) overbærende og har ikke (kun) billedkvalitet som 'Gud'. |
Jeg ser desværre mange som slet ikke har fokus det rette sted, nemlig hvorvidt noget er en fejl eller en uhensigtsmæssighed. De kalder det hele for fejl over een stor kam. Og det er derfor jeg mener, at vi er nogle som ser på produktet på en helt anden måde.
Jeg kan jo ikke gå til min autoforhandler og sige det er en fejl min Skoda ikke køre som en Porche. Det er IKKE en fejl, men allerhøjst en fejl i mine forventinger til min Skoda, såfremt jeg havde forventet det.
Det er DET jeg kæmper lidt for at få folk til at forstå her.
reslfj skrev:
Hvis youSee ikke tager vor opfattelse alvorlig - så skriver vi ikke her; men underholder med den til næste 'komsammen' vi er til - og det er da helt skidt for youSee.
|
Yousee tager skam jeres tilbagemeldinger og opfattelser alvorligt. Alt andet vil være torske dumt, af dem. Vi skal bare blive enige om fejl og uhensigtsmæssigheder og ikke mindst ønsker om ændringer, så Yousee også kan overskue det, og forhåbentligt (min personlige mening) fokuser på at rette FEJL først, derefter tage sig af uhensigtsmæssigheder og ønsker om ændringer.
PS. Jeg ejer ikke en skoda ![](smileys/smiley2.gif)
|
|
OTol
Super bruger
Oprettet: 05-Marts-2006
Point: 253
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 16:37 |
Har stemt OK.
Efter opstart problemer, som meget vel kan stamme fra mit HDMI kabel, kører det nu.
Enig i kritikken om langsome menuer, men det bliver sikkert rettet. Man skal ikke have for travlt når man opretter favoritliste, den hopper over i GEM når man kører for hurtigt ned i listerne. Underteksterne på HD billederne er en smule uldne, men det er da bagateller.
Fantastisk billedkvalitet, det er vel dybest set det vi har den for.
HD kanalerne alene gør den rigeligt pengene værd.
|
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 16:45 |
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
Men en tester skal jo netop ikke leve med fejl, men sikre at de bliver rettet. |
Det er netop det der er problemet her, for vi er åbentlyst ikke enige om hvad der er fejl og hvad der er uhensigtsmæssigt. Og når vi ikke engang er enige her, så er det svært at blive enige om konklutionen. |
Det er dog en strid om ord. Hvis vi var uenige om det skulle virke på den ene måde eller den modsatte - så OK. Men om manglende valg af fx favoritprogram via en nummertast er en mangel, en uhensigstmæssighed eller en fejl er da helt ligegyldigt.
Det er totalt 'trabant' agtigt .
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
Det starter naturligvis med den manglende betjeningsmanual. Den naive tro på at fordi man kalder boksen en HD boks, så er HD billeder det eneste vigtige. |
Jeg fik en betjeningsvejledning med til min boks. Den lå i kassen. Men vi er enige i, at den kunne godt være langt mere uddybende. Men den var der. |
Ja og der var også et rettelsesblad - ikke særligt klart skrevet - men det var der. Og som jeg tidligere har skrevet, kan jeg godt forstå, at de måske ikke har nået af få alt i trykken; men med moderne WEB adgang ville det da have været en rimelig service, at have beskrevet brugen af remoten noget bedre.
Især når de har så store problemer med kundeservice kendskab til boksen, som omtalt her.
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
teksTV er grimt ( fx fra TV2) på en alm skærm. |
Grimt??? At noget er grimt gør det vel ikke til en fejl. Kan du forklar om det er så grimt at det ikke er brugbart? Eller er vi bare ovre i smagssag her? |
Det er et probelm ikke kun denne boks, men når man kan generere næsten perfekte billeder, så forstår jeg ikke, at bogstaverne skal stå så uskarpt.
Kandersen skrev:
Jeg har desværre kun et fladskærmstv her. Og der har jeg ingen problemer med teksttv på TV2. |
Men der er stadigt mange hundredetusinde alm skærme i omløb.
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
- menuteksterne er få og små - for små til at læse på et mindre tv uden at pladsen udnyttes til længere programnavne, flere program linier mv.
|
Ligger på grænsen til uhensigtsmæssighed og evt. fejl. Er det ulæseligt med "normale" øjne, er det klart en fejl. |
Prøv du på en 19" eller 22" skærm nogle meter derfra. Vi kan (vil) ikke alle have 42" eller 50" tv. Det er skærme, der ofte bruges som 2. eller 3. tv.
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
- hvordan koder man bekvemt radio ind ?
|
Skal man kunne gøre det bekvemt? Og er bekvemt ikke en smagsag, og dermed ikke en fejl. |
Men hvordan gør man det overhovedet ?
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
- hvorfor skal der være umådelige firmware download problemer
|
Måske fejl. Jeg erfarede ikke selv nogle problemer ved opstarten, udover jeg ikke fik noget billede, fordi HDMI stikket ikke havde ordentligt fat. |
Her synes jeg måske det ville være ok blot med lidt bedre vejledning - her i starten - jeg tror det bliver bedre. Men at der kan gå adskillige forsøg og et par tænd/sluk før det lykkes - nåja det ville have hjulpet mange.
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
- hvorfor er der ikke en bekvem måde at se aktuel kanal, kvalitet mv. folk skriver jævnlig om manglene programmer - så hjælp dem dog.
|
Et ønske om en ændring, og dermed ikke en fejl. |
Enig; men det er dog en fejl, at folk ikke kan finde deres programmer - ikk?
Kandersen skrev:
Jeg kan jo ikke gå til min autoforhandler og sige det er en fejl min Skoda ikke køre som en Porche. Det er IKKE en fejl, men allerhøjst en fejl i mine forventinger til min Skoda, såfremt jeg havde forventet det.
Det er DET jeg kæmper lidt for at få folk til at forstå her. |
Men DEN kamp kan du helt overlade til youSee. Du hjælper dem og os klart bedst ved at finde og fortælle om de fejl - undskyld uhensigtsmæssigheder - som du måske kan, men vi andre ikke VIL leve med.
Nu er Skoda da vist blevet en ganske OK bil; men enhver der købte en Skoda før murens fald og endnu værre en Wartburg eller Trabant, viste jo hvad de gik ind til.
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
Hvis youSee ikke tager vor opfattelse alvorlig - så skriver vi ikke her; men underholder med den til næste 'komsammen' vi er til - og det er da helt skidt for youSee.
|
Yousee tager skam jeres tilbagemeldinger og opfattelser alvorligt. Alt andet vil være torske dumt, af dem. Vi skal bare blive enige om fejl og uhensigtsmæssigheder og ikke mindst ønsker om ændringer, så Yousee også kan overskue det, og forhåbentligt (min personlige mening) fokuser på at rette FEJL først, derefter tage sig af uhensigtsmæssigheder og ønsker om ændringer.
PS. Jeg ejer ikke en skoda ![](smileys/smiley2.gif)
|
Det gør jeg heller ikke; men nutildags vil jeg da ikke afvise, at jeg en dag køber en. ![](smileys/smiley32.gif)
Lars ![](smileys/smiley36.gif)
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
zaboom
Super bruger
Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 17:24 |
Jeg nåede det inden konen (samme ip-adresse).
Jeg har givet boksen et ok, da den som sådan ER ok.
Min kone ville stemme den ned, ud og færdig. Sådan noget hø.
Men det var mig der kom først og jeg synes nu den gør det godt nok til et ok. Der er nogle øv-ting, der er nogle uheldige ting og så er der enorm lang tid til rådighed, når man bladrer rundt i menuerne.
Problemet med skaleringen burde dog være undgået, inden boksen blev sendt ud til kunderne. Bokse købt i udlandet, over nettet, gennem diverse importører og fra vilkårlige producenter. Der kan jeg forstå at der kunne være skalerings-/zoom-/formatproblemer. Men en boks solgt af youSee, til brug hos youSee, den skal fanme virke med det udbud de tilbyder. Så må de stille meget større/strengere krav til deres programleverandører eller losse dem ud. Kvalitet frem for kvantitet. Hvem gider at se 14" tv på sin nye hd-pow-wow-lige-i-øjet-skærm på >50" ![](smileys/smiley2.gif)
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Naim
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 424
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 17:32 |
Jeg var i Fona i dag og ville lige kigge på den og høre prisen. De sagde at selvom jeg havde Canal + skulle jeg vælge 4 ekstra kanaler til 49 kroner om måneden, hvis jeg skulle have den til 699 kroner. Er dette rigtigt?
|
Naim Nova Dynaudio Heritage Special ZEN MK.II STD
http://www.uwsonline.com/index.php
|
zaboom
Super bruger
Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 17:40 |
nej
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
flhansen
Junior bruger
Oprettet: 01-Marts-2005
Point: 43
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 21:12 |
Hej
Har stemt OK. Købte den i dag og er imponeret over HD kvaliteten og mine menuer er ikke voldsomt langsomme. Den er en anelse langsommere end min gamle lysegrå (Sagem 60?) og jeg får de samme mangeloplevelser som flere andre: Hurtig menu til programmer og opskalering (mangel på samme). TV2Sport er helt håbløs. 16/9 skåret til 4/3 format på HDMI kablet og mit Sony TV giver ikke mulighed for at skalere på den indgang. Hmmm. Men jeg har godt nok oplevet mange sære formater i tidens løb på TV2 sport som som regel er blevet korrigeret i løbet af udsendelsen når en smart gut fandt ud af at F1 bilerne ikke er helt så brede og lave!
Men man skal ikke kimse af at billedet lige får en tand til med HDMI kabel istedet for SCART selvom kanalen ikke er HD.
Manden i TDC butikken kunne fortælle at der ikke er brænder i den næste udgave. DVs. man må overføre til PC og derefter brænde. Men en optagelse i HD vil den ikke fylde ad rø... til, så man næsten kan fylde disken op på ganske få timer? Er 160Gb ikke langt i underkanten?
Alt i alt er jeg ganske tilfreds - også med prisen. Jeg frygtede at den ville koste som den gamle. 699,- a bargain!
mvh
Flemming Hansen
|
mvh
Flemming Hansen
|