|
YOUSEE FIBER / tvangs frakoblet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-November-2018 kl. 09:55 |
jeg kom hjem i går & der lå en besked i postkassen fra en YouSee teknikker,
(i er frakoblet, da jeres installation støjer i nettet, så alle de andre kunder falder af internettet, ring og book en teknikker så vi kan tjekke jeres installation) underligt jeg bor i hus Så ingen tv eller internet hele weekenden, jeg fik dog mulighed for en nødpakke mobil bredbånd gratis. Det jeg ikke kan forstå er kan min installation virkelig skabe støj på nettet & hvorfor ringer de ikke når de kommer så jeg kunne have været nået hjem ![]() Redigeret af jugglerq - 24-November-2018 kl. 09:57 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fiber?
Du har næppe fiber, men “kabel-tv”. En fiberinstallation kan ikke støje tilbage og forstyrre naboerne. Klaus
|
|
![]() |
|
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tænkte jeg også men det er fiber jeg har
![]() |
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ligner nu grangiveligt en kabel-tv-installation, da der går antennekabel ind i den sorte boks... Og der er tilsyneladende intet fiberkabel at se.
|
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dit fiber går vel ind på PON i din Cisco boks.
PON er vist delt fiber, så ja du kan godt påvirke de andre på samme PON.
|
|
![]() |
|
larsvj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 431 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din Cisco box er defekt, Tekniker har KUN mulighed for at frakoble din fiber - desværre - der kan være op til 80~100 kunder på det knudepunkt du ligger ned, enten er det "kun" dig der ikke har signal eller alle de andre også, derfor valgt som man gør, har din PC HDMI eller Fire udgang kan du køre WebTV op på dit Fjernsyn via det nødmodem de har tilbudt dig. . . .
|
|
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|
![]() |
|
st1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har haft samme situation. En PON (eller DPON) installation sender signal både frem og tilbage. Hvis du har dårligt (defekt) udstyr, eller dårlige kabler/stik, kan RF-indstråling sende støj tilbage i systemet. PON (eller Passive Optical Networking) deler en fiber mellem mange kunder udelukkende via rn (analogt) lys gennem en optisk splitter/samler. Og det gælder både downstream og upstream - så hvis du støjer (elektronisk), så bliver det sendt tilbage i fiberen. Således kan en enkelt støjende kunde ødelægge det for alle de andre, som er tilkoblet samme splitter. Jeg fik en formiddag for et år siden uventet besøg af et par gutter fra TDC, som sagde netop dette. Heldigvis var min kone hjemme, og kunne lukke dem ind. De skiftede stik på tre kabler og, nok mest vigtigt, det TV/bredbånds-delefilter, der sad lige efter Cisco ONT-æsken. ![]() ![]() Så virkede alting fint igen, og vi fik ikke lukket for tjenesterne.
Så hvis TDC-teknikkerne ikke har kunnet komme ind hos dig, har de måttet frakoble din installation. De kan sandsynligvis fikse tingene ret nemt ved næste besøg. Redigeret af st1 - 24-November-2018 kl. 23:39 |
|
![]() |
|
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for forklaringerne,
så kan jeg godt forstå at jeg blev frakoblet,
Men de kunne godt have ringet så jeg kunne have været kommet hjem, finder ud af i morgen hvad der er galt når de kommer, Jeg håber at det er YouSee udstyr det er galt med, så det ikke koster mig noget. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De har jo ike vidst på forhånd, at fejlen lå hos dig. De har sikkert først skulle måle sig frem. Og de kan jo ikke ringe til alle. |
|
![]() |
|
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
YouSee var på besøg i dag, & der var ikke fejl på mit udstyr, det var desværre ikke den samme teknikker som frakoblede mig, det er da mystisk ikke, så nu er der åbnet og det hele virker hos mig igen, så jeg ringede til support igen & ingen kunne forstå at de havde frakoblet mig, til sidst blev jeg videresendt til en teknikker hos YouSee fiber. Han sagde at jeg havde fiber ind i huset men at det blev lavet om til coax inde i huset, jeg kan godt få råfiber gratis men det vil kræve et andet udstyr, er det noget jeg skal satse på at få eller bare køre videre med det jeg har ?
Redigeret af jugglerq - 26-November-2018 kl. 20:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |