|
YouSee - Forbedre WIFI signalet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juli-2012 kl. 11:49 |
Jeg kan se, at der er en tråd med nogenlunde samme problemstilling som min lidt længere nede på dette forum. Men har lidt supplerende spørgsmål og ville ikke hijacke hans tråd. Har derfor valgt at oprette en separat tråd. Håber det er acceptabelt.
Jeg har absolut ingen forstand på netværk/internet og nogle af mine spørgsmål vil uundgåeligt bære præg af dette. Så bær over med mig
![]() Mit setup:
Jeg har som sagt YouSee bredbånd (20/2) og TV.
Modemmet er den hvide Netgear CVG824G. Den er tilsluttet på første sal og vores to PCer er tilkoblet via kabel. Vi spiller en del online spil (MMORPG) og har ladet mig fortælle at en kablet løsning er stadig den bedste og mest problem frie løsning. Meget muligt det ikke er tilfældet. Jeg vil derfor gerne beholde modemmet på 1. sal.
Vi har vores TV og YouSee boks med USB dongle på stue etagen og netværks mæssigt ser det ud til at fungere fint. Stabiliteten på YouSee boksen er en helt anden sag
![]() Situationen er den, at min lillebror skal bo ved os et stykke tid i kælderen og vil selvfølgelig gerne have internet. Det vil han så få via WIFI.
Mit problem er, at jeg er i tvivl om signalet er god nok i kæderen og hvis den ikke er hvordan jeg evt. forstærker den nemmest og billigst.
Signal styrke og stabilitet
Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg kontrollere det bedst. Vi har ikke selv en PC/bærbar med trådløs netkort. Jeg har derfor hentet WIFI Analyzer til min android og kørt nogle test.
Signalet falder fra 20/2 til cirka 8-9/2. Hvilket jeg ikke kan vurdere om er acceptabelt.
Der ud over er der en signal styrke indikeret ved enheden dbm. Men har absolut ingen ide om hvad er en acceptabelt værdi.
Hvordan kontrollere man bedst om signalet er godt nok?
Forstærke signalet
Hvis det er nødvendig at forstærke signalet, har jeg tænkt lidt i tre retninger:
1) Kunne det betale sig/hjælpe min signal at udskifte min modem med en anden fra YouSee feks. Netgear CG3000/CG3200/CG2000?
Disse kan, så vidt jeg forstår, også anvende kanaler ud til 14. Hvor i mod min nuværende kun går til 11. Ifølge WIFI Analyzer bliver kanal 1-11 anvendt i mit område.
2) Slå routeren fra på min YouSee moden og købe en med et stærkere signal?
3) Accespoint.
Hvad jeg kunne forstå fra en anden tråd, er det mest optimalt med en kablet løsning fra min YouSee router til AP.
Jeg vil dog helst undgå, at skulle trække en kabel fra første sal til stuen hvis jeg kunne.
Hvor stor et tab er det at anvende en AP trådløst?
På forhånd mange tak.
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
du køber noget som det her, der er mange slags - elgiganten og andre har dem. ca 500 kr.
http://www.pixmania.com/dk/dk/12447861/art/edimax/forlanger-wifi-mbps-ew-74.html
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Først og fremmest er 8-9Mb rigeligt til det meste internet trafik, for det andet er wifi antennen i en bærbar pc væsentligt bedre end antennen i din mobil Tlf. Så hvis jeg var dig vil jeg vente med at gøre noget ved dit signal til du reelt ved om der er et problem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |