recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee fortsætter at undertrykke frit valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee fortsætter at undertrykke frit valg

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Mit boligselskab ejer antenneanlægget som er et stjerneanlæg. Husstandene kan frit vælge tv-pakke eller ingen pakke.  Der er nogle små fællesudgifter på anlægget som fordeles på alle husstande sådan som lovgivningen bestemmer, hvorimod tv-pakkevalg betales af den enkelte husstand, som også kan abonnere på ekstra tilbud. Der er en leveringsaftale med YouSee som aldrig har stillet krav om kollektiv tilslutning.  Aftalen med YouSee giver lave priser på tv-pakkerne, fx koster Grundpakken 101 kr./md. inkl. ophavsretafgifter.

Ejendomme med sløjfeanlæg er anderledes stillet. Vil man have kabel-tv, er man er nødt til at vælge hvilken tv-pakke alle husstande skal have - eller lave anlægget om, hvilket er meget bekosteligt. Med YouSee som leverandør kan man minimum vælge Grundpakken til alle. De enkelte husstande kan så supplere Grundpakkens kanaler med Ekstrakanaler/Ekstrapakker/Tillægspakker/Bland Selv-produkter m.m. Tilvalgte kanaler kræver udstyr med kortlæsr og programkort.

Men i givet fald er det dyrere, hvis man vil have alle mellem- og fudpakke kanaler som ekstrakanaler som supplement til grundpakken, og igen, man kan ikke have bland selv

Redigeret af mich61 - 07-Marts-2014 kl. 12:33
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Mener du at det er rimeligt at alle skal have fuld pakke så du selv kan slippe for at betale for CAM og kortgebyrer?

Det er ikke det du mener vel?

Lad mig stille dig et modspørgsmål:

Mener du at det er rimeligt at ALLE andre skal have udgifter til CAM og kort så du selv kan slippe for at betale for en grundpakke?

Hvad mener du er mest rimeligt? At DU slipper billigere mod at alle andre skal investere op til flere tusind kroner, eller at alle andre slipper billigere mod at du skal aftage en grundpakke?

Flertallet har bestemt, at det er flertallets behov/ønsker, der har højere prioritet end mindretallet. Det kaldes demokrati. Kan du ikke lide det, så har du (som sagt mange gange) tre muligheder:

1) Bide i det sure æble og acceptere det
2) Tage et sted hen, hvor reglerne er anderledes
3) Samle et flertal for dine holdninger og få ændret praksis

Sådan er betingelserne nu engang i en demokratisk samfund, hvad enten du er enig eller ej, eller kan lide det eller ej...

For at svare på det første spørgsmål: Nej det mener jeg ikke. Det er sådan set fair nok ar der er en grundpakke med de mest almindelige kanaler og at de betales over huslejen. Sådan bliver det her hvor jeg bor og selvom jeg godt kunne tænke mig at slippe helt, vil jeg på ingen måde gå på bagbenene over det. Der er altså heller ikke det jeg har argumenteret imod. Det synes jeg fremgår ret klart, men for at slå det fast så er hovedanken at mange er tvunget til at betale for den store pakke med over 50 underholdningskanaler. Det er IMO urimeligt, uanset om det er vedtaget på såkaldt demokratisk vis og uanset om det er det flertallet mener at det er det de har behov for. Hvad fanden bliver det næste de har "behov" for og som de heller ikke gider betale for. Helt grundlæggende kan jeg slet ikke se hvad det vedkommer mig hvad du kommer til at betale for at se TV, så hvis det kommer til at koste dig at købe CAM og kort for at modtage mere end grundpakken eller hvis du vil have specielle kanaler, så må det være din egen hovedpine. Jeg kan ikke se at det på nogen måde kan blive mit ansvar.

Resten af dit indlæg har jeg svaret for i tidligere indlæg så det lader jeg ligge.

Redigeret af dpny - 07-Marts-2014 kl. 13:55
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 13:57

Mener du at det er rimeligt at alle skal have fuld pakke så du selv kan slippe for at betale for CAM og kortgebyrer?

Mener du at det er rimeligt at ALLE andre skal have udgifter til CAM og kort så du selv kan slippe for at betale for en grundpakke?

Hvad mener du er mest rimeligt? At DU slipper billigere mod at alle andre skal investere op til flere tusind kroner, eller at alle andre slipper billigere mod at du skal aftage en grundpakke?

Flertallet har bestemt, at det er flertallets behov/ønsker, der har højere prioritet end mindretallet. Det kaldes demokrati. Kan du ikke lide det, så har du (som sagt mange gange) tre muligheder:

Sådan er betingelserne nu engang i en demokratisk samfund, hvad enten du er enig eller ej, eller kan lide det eller ej...

For at svare på det første spørgsmål: Nej det mener jeg ikke. Det er sådan set fair nok ar der er en grundpakke med de mest almindelige kanaler og at de betales over huslejen. Sådan bliver det her hvor jeg bor og selvom jeg godt kunne tænke mig at slippe helt, vil jeg på ingen måde gå på bagbenene over det. Der er altså heller ikke det jeg har argumenteret imod. Det synes jeg fremgår ret klart, men for at slå det fast så er hovedanken at mange er tvunget til at betale for den store pakke med over 50 underholdningskanaler. Det er IMO urimeligt, uanset om det er vedtaget på såkaldt demokratisk vis og uanset om det er det flertallet mener at det er det de har behov for. Hvad fanden bliver det næste de har "behov" for og som de heller ikke gider betale for. Helt grundlæggende kan jeg slet ikke se hvad det vedkommer mig hvad du kommer til at betale for at se TV, så hvis det kommer til at koste dig at købe CAM og kort for at modtage mere end grundpakken eller hvis du vil have specielle kanaler, så må det være din egen hovedpine. Jeg kan ikke se at det på nogen måde kan blive mit ansvar.

Resten af dit indlæg har jeg svaret for i tidligere indlæg så det lader jeg ligge.

Endnu engang, du er ikke tvunget til at blive boende i din andelsbolig, ejerlejlighed eller lejebolig, hvor man er fælles om mange fælles beslutninger
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 16:10
Mich61

Og når man har gjort det næsten umuligt at flytte, hensyn til pris for samme flytning, hvad da når prisen for en grundpakke stiger til kr. 275 per måned, da burde man vel kunne slippe helt herfor.
Eller har Boxer ingen udsigt til få kunder til flytte over hos Dem? På grund af nuværende lovgivning.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Nå så kom jeg igennem tråden - både de lidt seriøse og de typiske super egoistiske, samt en mase ævl og kævl.
Jeg synes s.. det er sørgeligt, at egoismen efterhånden har fået mere og mere fat herhjemme.  Unhappy
Helt rigtigt, vi vil ikke have egoister. Hverken dem der kun vil betale for det de selv ser, eller dem der vil have andre skal hjælpe med at betale for det de ser.

Desuden er det utroligt, at nogle enkelte absolut skal ty til nedladende personlige kommentarer !
Den slags hører sgutte til i en debat her på recordere.dk Vi sku' helst ikke ende som Nationen e.lign.

Rigtigt. Lad os prøve den svære kunst at hæve det etiske niveau.

Til topic, så vil jeg tillade mig, at kalde folk ret så naive, hvis de tror - at et helt og fuldt frit valg af kanaler vil blive billigere end det vi har nu !  Alle firmaer også inden for dette område, har jo det samme formål - nemlig at tjene penge. Og da udgifterne næppe falder, så skal der jo tjenes flere penge for at det kan være rentabelt.
Tingene er jo slet ikke så sort/hvide og firkantede, som nogle ytrer sig her i tråden. Der spiller mange ting ind, som flere rigtigt er kommet med i de forgående indlæg. 

Ja, jeg var naiv, allerede i den første sætning gå du under ønsket niveau. Men jeg vil tilgive dig hvis du vil anslå en hvor meget mere du forventer at dem der fremover bestiller kanaler svarende til stor pakke skal betale? Eller forventer du at dem der kan nøjes med "grundpakken" plus en enkelt kanal fra stor pakke vil komme til at betale dem samme som dem der tager stor pakke?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Endnu engang, du er ikke tvunget til at blive boende i din andelsbolig, ejerlejlighed eller lejebolig, hvor man er fælles om mange fælles beslutninger

Nej brug nu lige hovedet et øjeblik. Nu ér det jo netop besluttet at der fremover vil være en grundpakke og alt ud over det er en selvhenter. Som skrevet er jeg sådan set OK med det, så det kan da umuligt blive mig der skal flytte. Det må være dem der ikke kan få nok og som ikke vil betale deres egne regninger der må klappe i, eller flytte et andet sted hen. Mon ikke de bare skal være glade for at flertallet i dette tilfælde tilgodeså mindretallet, i stedet for helt at lade dem sejle deres egen sø med 100% individuelle løsninger, der som heartwave siger, formodentlig ville have været en betydelig udgift.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:22

Nej brug nu lige hovedet et øjeblik. Nu ér det jo netop besluttet at der fremover vil være en grundpakke og alt ud over det er en selvhenter. Som skrevet er jeg sådan set OK med det, så det kan da umuligt blive mig der skal flytte. Det må være dem der ikke kan få nok og som ikke vil betale deres egne regninger der må klappe i, eller flytte et andet sted hen. Mon ikke de bare skal være glade for at flertallet i dette tilfælde tilgodeså mindretallet, i stedet for helt at lade dem sejle deres egen sø med 100% individuelle løsninger, der som heartwave siger, formodentlig ville have været en betydelig udgift.

Hvem betaler egentlig sådan en omlægning?
Før nævnte en 5000,- pr lejlighed for at ændre fra sløjfe til stjerne anlæg. Er det en huslejestigning på et par hundrede fordi, så er besparelsen da ikke nem at få øje på. 
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Før nævnte en 5000,- pr lejlighed for at ændre fra sløjfe til stjerne anlæg. Er det en huslejestigning på et par hundrede fordi, så er besparelsen da ikke nem at få øje på. 

Og der skal stadig tages højde for alle mulige andre kommende renoveringer/forbedringer på ejendommen
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Vi kommer ikke til at se en stigning, men det er mest fordi vi har pengene til det. Nogle gange kan man lave en aftale med f.eks Yousee om at de installere mod at får lov til at levere signalet. Vi får vores eget, men jeg kan i skrivende stund ikke komme i tanke om prisen pr. husstand. En udgift på 5000,- pr bolig ville aldrig give en husleje stigning på et par hundrede, med mindre det kun er en midlertidig stigning. Vi fik lavet altaner for nogle år siden. De koster -meget betydeligt- mere end 5000,- pr lejlighed og de gav en stigning på knapt 500,-
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:34
Altaner er forbedring, kreditforeningslåm 20-30 år, Udskiftning af antennealæg er ikke en forbedring
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:35
Okay..

Det var der vel også folk der var imod?
Jeg var blevet rasende, hvis vi skulle betale 500,- mere om måneden for altaner. Jeg bevæger mig aldrig udenfor.. ClapClap

Redigeret af DiscomanDK - 07-Marts-2014 kl. 18:36
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 18:45
Så kunne du jo bare klappe i eller flytte Wink Det var en demokratisk beslutning taget på en ekstra ordinær forsamling hvor der mødte mindre end halvdelen af beboerne op. Tilmed ver det ikke alle der  fik en altan, og dem der ikke fik en blev også sat op. Så ja flertals-demokrati har mange ansigter og man vinder ikke hver gang. Det har dem med de dyre TVpakker nok ikke tænkt over. Jeg ville den dag i dag have haft dårlig samvittighed over det der skete hvis jeg ikke havde stemt imod, men vedtaget blev det og jeg har en dejlig udsigt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu