recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee har flyttet TV2..SUK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee har flyttet TV2..SUK

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee har flyttet TV2..SUK
    Sendt: 12-December-2008 kl. 16:27

Nu har YouSee så flyttet TV2 og efter dette kunne mit MCE2005 ikke finde kanalen. Alle andre digitale kanaler gik fint igennem.

Efter at have brugt en hel aften på at installere Vista mediecenter (alt blev prøvet ) opdatere alle SP og installere mit FireDTV igen, var TV2 stadig forsvundet.
Fandt en opdatering på Digital Everywhere som endelig løste problemet. TV2 øst blev endelig fundet.
Jublen ville ingen ende tage.........lige indtil jeg opdagede der ikke var undertekster på.
Fandt kanalen i viewer til FireDTV men her var der heller ingen undertekster på.

Er der nogen der ved hvordan man får løst dette problem.

Jeg ved godt at MCE kan have problemer med undertekster på kodede kanaler, men det plejer da ikke at være et problem med TV2.

Løsning, please

 

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af futter30 futter30 skrev:

Nu har YouSee så flyttet TV2 og efter dette kunne mit MCE2005 ikke finde kanalen. Alle andre digitale kanaler gik fint igennem.

Efter at have brugt en hel aften på at installere Vista mediecenter (alt blev prøvet ) opdatere alle SP og installere mit FireDTV igen, var TV2 stadig forsvundet.
Fandt en opdatering på Digital Everywhere som endelig løste problemet. TV2 øst blev endelig fundet.
Jublen ville ingen ende tage.........lige indtil jeg opdagede der ikke var undertekster på.
Fandt kanalen i viewer til FireDTV men her var der heller ingen undertekster på.

Er der nogen der ved hvordan man får løst dette problem.

Jeg ved godt at MCE kan have problemer med undertekster på kodede kanaler, men det plejer da ikke at være et problem med TV2.

Løsning, please

 


TV2 kanalen med hardmattede undertekster er nedlagt hos YouSee. Læs mere her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51681& PN=1&TPN=1

Fremover er du henvist til at bruge TV2 på DVB-T spejlet med DVB-Subtitles, og denne kanal er ikke kodet.





Redigeret af fast2night - 12-December-2008 kl. 16:57
Mvh Hans
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 17:04
Hvilken opdatering på Digital Everywhere løste problemet? Fandt faktisk TV2 Lorry på mit VMC med FloppyDTV, men efter at jeg mappede listings fra TV 2 Danmark til denne kanal virker den ikke mere. Noget mærkeligt vil jeg sige.

Redigeret af NikolajC - 12-December-2008 kl. 17:04
Til top
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 21:39

Til fast2night:

Jeg læste godt nok denne link, men troede det kun drejede sig om dem der har sony tv.
Iøvrigt har jeg også siddet og ventet i ½ time hos yousee for bare at få en besked om at det ikke var deres problem.
Det bliver åbenbart hurtigt vores problem når de laver om på noget

Iøvrigt kan jeg godt blive lidt i tvivl om hvorvidt jeg har tekster eller ej. da jeg så tv-avisen tidligere var der undertekster på udenlandske indslag.
Desværre er resten af tv-programmet idag dansk, så det er lidt svært at se. Jeg vil lige vente i spænding.

Til NikolajC:
Jeg kan sende opdateringen til dig som jeg brugte for at få tv2 ind igen.
tror ikke jeg kan sende noget herinde, men hvis du lige skriver din e-mail kan jeg sende den.

Iøvrigt har jeg nu fået tv2 øst ind istedet for lorry. Da jeg bor i vestsjælland har det længe irriteret mig at skulle se lorry, så noget positivt er der da

Jeg vender tilbage når jeg har konstaret om jeg har undertekster nu eller ej.

 

 

Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 21:59
Hvis du vil have undertekster i vista mediecenter kræver det at der installeres tv pack 2008, med de problemer det evt. kan gi'. Prøv at søge efter "tvpack".
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 00:32

Nu har jeg ikke Kabel, men det lader til at YouSee har nedlagt den digitale udgave af den analoge TV2 stream. Det vil sige at hvis man skal kunne se TV2 digitalt med undertekster, så skal man have et MediaCenter der kan håndtere Subtitles, f.eks. DVBViewer, MediaPortal eller VMC TV Pack 2008.  Jeg er overbevist om at man stadig kan se TV2 analogt, med undertekster, i henhold til YouSee's programerklæring:

Se Kabel-tv som du plejer i 2009

Hos YouSee vil vi fortsat sende analogt tv, altså ganske almindeligt Kabel-tv, efter oktober 2009. Det betyder, at du også efter oktober 2009 kan se dine nuværende tv-kanaler på samme måde, som du altid har gjort. 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
futter30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 13:59

Til KHJ4200:

Har du fundet et sted man kan downloade tvpack 2008 til vista ?
Kan kun finde steder hvor man kan downloade en update.
Kan se andre også har haft problemet men ikke rigtig nogen løsning.

Til MCenterFreak:

Med alt det mas man efterhånden har hver gang YouSee laver noget om, kan man jo godt blive fristet til at køre analogt igen.
vi har et TV kørende på kontoret via en slingbox. Det er det analoge signal der går igennem her, og det virker hver dag. Bare ærgeligt hvis man skal sidde på kontoret for at se TV2
Jeg synes også det vil være lidt trist at undvære den gode digitale billedkvalitet når nu man har fået den.

Jeg afventer lige om jeg kan få downloade tvpack. Det virker umiddelbart som det nemmeste og hurtigste.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af futter30 futter30 skrev:

Til KHJ4200:

Har du fundet et sted man kan downloade tvpack 2008 til vista ?
Kan kun finde steder hvor man kan downloade en update.
Kan se andre også har haft problemet men ikke rigtig nogen løsning.

Til MCenterFreak:

Med alt det mas man efterhånden har hver gang YouSee laver noget om, kan man jo godt blive fristet til at køre analogt igen.
vi har et TV kørende på kontoret via en slingbox. Det er det analoge signal der går igennem her, og det virker hver dag. Bare ærgeligt hvis man skal sidde på kontoret for at se TV2
Jeg synes også det vil være lidt trist at undvære den gode digitale billedkvalitet når nu man har fået den.

Jeg afventer lige om jeg kan få downloade tvpack. Det virker umiddelbart som det nemmeste og hurtigste.



http://www.google.dk/search?hl=da&q=MediaCenterTVPack200 8-KB953272.msu&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Skulle give et par hints til hvordan man henter den, uden at være MSDN member eller OEM....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 14:58

MEN VÆR FORSIGTIG!

Der er en del TV Pack Torents der har trojanske heste, så sørg for at din antivirus er 100% opdateret

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af futter30 futter30 skrev:

Til NikolajC:
Jeg kan sende opdateringen til dig som jeg brugte for at få tv2 ind igen.
tror ikke jeg kan sende noget herinde, men hvis du lige skriver din e-mail kan jeg sende den.



Tak for tilbudet. En fuld rescan fandt dog TV 2 Lorry igen.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MEN VÆR FORSIGTIG!

Der er en del TV Pack Torents der har trojanske heste, så sørg for at din antivirus er 100% opdateret


Ja du har ret....

Jeg opfordrer heller ikke til ulovligheder. Men altså det er en mulighed for det mest stabile og brugervenlige Media Center du kan finde...

Jeg har i mange år efter hånden forsøgt at hjælpe så mange som muligt med alle tænkelige frontends. Jeg har selv(lige som du MCenterfreak) Prøvet alt...Gennemtestet alt..Med alt muligt hardware ...

Og så endeligt det store opsugende vakum TVpack+ Digital Everywhere+Stofa=løsning på HDTV og Digital HTPC stabilitet...

Det gør mig så glad at jeg bliver nød til at  at nævne hvordan man søger på updaten på google......


Redigeret af Patriarken - 13-December-2008 kl. 19:54
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 00:46

Og der er jeg enig!

Nu er det jo ikke ulovligheder. Vi har købt et operativsystem. Det er fejlbehæftet. Der er en løsning tilgængelig. Vi installerer den.

Efter den er installeret er jeg blevet Valideret af Microsoft som Genuine, så må jeg gå ud fra at jeg er ok

Ville bare huske dem der "hopper på vognen"  på at det er en meget populær pakke, og derfor er der mange bittorents der er smæk fyldt med trojanske heste. Jeg lavede en lille test hvor jeg satte en maskine uden antivirus til at hente den. Den gik derefter totalt i knæ i forsøget på at overtage mit netværk (den var selvfølgelig isoleret). Formaterede maskinen, installerede antivirus (AVG), kørte de samme installationer og fik nu Red Alerts på grund af trojanske heste på 3 af 4 bitttorents.

SÅ BUDSKABET ER ANTIVIRUS/FIREWALL!

P.S. Pas specielt på dem der kun fylder 1 til 5 mb. De er fakes!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu