Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kristian.n
Junior bruger
Oprettet: 22-April-2009
Status: Offline
Point: 38
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:28 |
Til Nytår vil TV2 sport kunne købes uden at skulle ha fuld pakken hos Yousee.
Prisen skulle være rimligt siger de.
Alle 3 pakker kører vider som idag.
Grund pakken skal alle stadig ha til nytår, den slipper man ikke for, men ellers er der frit valg af alle kanaler som ligge i mellem og fuld pakken.
Hvad prisen bliver vides PT ikke helt, til september kommer Yousee med en melding på hvad der sker til nytår..
Redigeret af kristian.n - 16-Juli-2010 kl. 13:02
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:39 |
kristian.n skrev:
Til Nytår vil TV2 sport kunne købes uden at skulle ha fuld pakken hos Yousee.
Prisen skulle være rimligt siger de.
Alle 3 pakker kører vider som idag men ALLE kanaler vil kunne købes uden om de 3 pakker...
Hvad prisen bliver vides PT ikke helt, til september kommer Yousee med en melding på hvad der sker til nytår..
|
Tak for god information.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
wanting
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Point: 721
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:45 |
nej det er et helt nye byggeri som et privat firma udlejer, så det er ikke en boligforening eller noget desværre..
Hvis man tegner den store pakke pr 01.09.10 er det så ikke noget med man er bundet i 6 mdr, tænker på hvis de ændre tv2 sport som enkelt køb til nytår..
Havde egentlig også overvejer viasat pakke, men det kræver parabol..
Lige snakket med dem og at betale 397 kr om mdr og ønsker man hd kanaler /digitale kanaler er det 89 kr oven i..
Hold da op de er grådige..
Betaler for det samme hos Stofa i århus i dag 250 kr om mdr.. Så det minder mig om hvorfor jeg aldrig har haft TDC til noget. GRIBBE 
Redigeret af wanting - 16-Juli-2010 kl. 13:01
|
 |
kristian.n
Junior bruger
Oprettet: 22-April-2009
Point: 38
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 13:05 |
wanting skrev:
Hvis man tegner den store pakke pr 01.09.10 er det så ikke noget med man er bundet i 6 mdr, tænker på hvis de ændre tv2 sport som enkelt køb til nytår..
|
Det helt rigtigt. det slipper men ikke for.
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 14:01 |
wanting skrev:
nej det er et helt nye byggeri som et privat firma udlejer, så det er ikke en boligforening eller noget desværre..
Havde egentlig også overvejer viasat pakke, men det kræver parabol..
Lige snakket med dem og at betale 397 kr om mdr og ønsker man hd kanaler /digitale kanaler er det 89 kr oven i..
Hold da op de er grådige..
Betaler for det samme hos Stofa i århus i dag 250 kr om mdr.. Så det minder mig om hvorfor jeg aldrig har haft TDC til noget. GRIBBE  |
Har du talt med din nye udlejer?
Den Zaptor du har nu, hvis er den?
Du har jo mulighed for at køben en Samsung 3126, så koster det alene kortafgiften på 30 kr. om md. Det kan dog ikke betale sig, men er en mulighed. Betaler du ikke kortafgift til Stofa?
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
nAlen
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Point: 609
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 14:34 |
Tror egentligt bare det er blevet dyrere at se tv generelt... Jeg er koblet på den lokale fællesantenne, og der steg pakke 3 (den største) 1/1-10 lige med 1000 kroner... 3850 årligt, værsgo at betale.. :/
|
 |
moho
Guld medlem
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 15:00 |
Radiomanden skrev:
Hvis det er en boligforening du flytter til, så skal de ikke bestilles, da der ganske sikkert allerede er forbindelse til lejligheden/huset, og det hele styres af boligselskabet. |
Nå det ved jeg nu ikke. Pakkevise betalinger sker vel til YouSee hhv. Stofa. Når noget vedtaget ved lov skal væk fra ens husleje, hvordan kan Boligselskabet styre dette.
Har samme boligselskab for evigt garantere aftage en fuldpakke fra hvilken leverandør man nu har (Og især de som leverer programmerne)? Forbrugerstyrelsen kan vel forlange noget er delt i pakker, men dog ikke forlange ting og betalt enkeltvist.
Boligselskaber kan vel "endnu" forlange man er tilsluttet til en basispakke. Men når samme basispakke stiger fra kr 2200 til 3.000 årligt, kan man vel slippe for det hele
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 15:10 |
KlausDM skrev:
wanting skrev:
Det er da ikke meget billigere iflg hvad jeg kan se Klaus eller tager jeg fejl med min lille behov |
Det var ike prisen jeg hentydede til, men alternativer der kan levere, hvor du bor. Boxer kan sikkert også levere, men ikke nødvendigvis de programmer du ønsker.
For øvrigt, så er ønsket om at købe enkelstående kanaler noget der forhøjer prisen betragteligt. Så længe udbyderen kan sælge programmerne i pakker, sikrer de at langt flere slutbrugere har adgang til den enkelte kanal (så at sige køber kanalen). Det gør det langt lettere at forhandle prisen ned overfor programleverandøren.
Klaus
|
Jeg har set den argumentation ved flere tidligere lejligheder.
Her i Aarhus, hos Stofa, steg prisen i 2008 med 50%, og med mindre jeg virkelig har misforstået noget, da stiger priserne alligevel ganske meget.
Vi k a n altså ikke blive ved med klare de prisstigninger for Tv programmerne; hvor gerne nogen Boligafdelinger end ville beholde status quo, tvungen fuldpakke i 20 år frem  Gælder for Holmstrup i Århus og 300%
Redigeret af moho - 16-Juli-2010 kl. 15:11
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 15:14 |
Samme Boligafdeling har vikrelig hjulpet mig med inspiration og syn på Stofa. Og lad mig endnu engang understrege her er ingen som ønsker gå over til YouSee. Jeg tror næsten ingen som er tilsluttet Stofa, Antenneforeningen Aarhus, tænker over muligheden. Ikke med de Grippe som sidder hos YouSee.
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 15:26 |
moho skrev:
Radiomanden skrev:
Hvis det er en boligforening du flytter til, så skal de ikke bestilles, da der ganske sikkert allerede er forbindelse til lejligheden/huset, og det hele styres af boligselskabet. |
Nå det ved jeg nu ikke. Pakkevise betalinger sker vel til YouSee hhv. Stofa. Når noget vedtaget ved lov skal væk fra ens husleje, hvordan kan Boligselskabet styre dette.
Har samme boligselskab for evigt garantere aftage en fuldpakke fra hvilken leverandør man nu har (Og især de som leverer programmerne)? Forbrugerstyrelsen kan vel forlange noget er delt i pakker, men dog ikke forlange ting og betalt enkeltvist.
Boligselskaber kan vel "endnu" forlange man er tilsluttet til en basispakke. Men når samme basispakke stiger fra kr 2200 til 3.000 årligt, kan man vel slippe for det hele |
Det er utroligt, hvad du kan finde frem af urealistiske priser og stigninger. Jeg har YouSee og betaler 561 kr. for Grundpakken. I den aftale, vores forening har med YouSee, er der selvfølgelig også aftalt, hvad der regulerer prisen. Det er pristallet, stigninger til de forskellige kanaler og stigning i COPY-DAN/KODA.
|
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 15:34 |
Her hvor der er Stofa stod på vores regninger beløb i 2006 og 2007 noget med underskud!!
Og som tommelfingerregel at priserne steg med det dobbelte hvert 5. år. Inklusiv flere kanaler og stigende priser.
Ja vel vil priserne stige mere med et "Friere programvalg" ____ og da vi endnu ikke kan dette, er der kun tilbage at fravælge fuldpakken, hvor der er Basispakke/fuldpakke. Dengang kabeltv begyndte var der vel ingen som tænkte på Internet og Mobiltelefoni med næsten ubegrænset talemulighed per måned. Så i bund og grund kan vi vel ikke blive ved med Betale meré og mere for Tv.
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2010 kl. 15:42 |
joern.loenborg
Mine usandsynlige beløb ligger mere i hvornår man helt kan slippe for en grundpakke. At man så som ny indflytter hos YouSee skal slippe omkring kr 5.000, i modsætning til der hvor Grundpakken blot fortsætter hos en ny tilflyttet. Jeg troede at det uhyrlige krav fra YouSee udelukkede at nogen overhovedet tilsluttede sig.
Og når en person kunne anvende beløb som kr 400, kr 800 pr måned. I 10 år, i 20 år eller altid, og dette med en Boligafdelings fulde billigelse. Da formodede jeg have et vist udgitsmæssigt råderum og overdrivelse. Hvad der lige lå i det amerikanske udtryk at KabelTv var en ret til selv trykke pengesedler, dette har jeg dog aldrig nærlæst/studeret 
Redigeret af moho - 16-Juli-2010 kl. 15:43
|
 |