Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 14:48 |
Yakken skrev:
joern.loenborg skrev:
Selvfølgelig er der en del, der betaler listeprisen, men jeg tror, at de fleste betaler en lavere pris. |
Hvis du har ejer et hus, så skal du ikke regne med at kunne spare noget hos Yousee. Der betaler du for at blive koblet på kabel-TV (ret meget, som det allerede er nævnt) og så betaler du ellers listeprisen. Der er alligevel en ret stor procentdel af befolkningen som ikke bor i lejlighed. |
Du har da helt ret i, at der er mange, der bor i parcelhus. Det er dog ikke ensbetydende med, at de alle betaler listeprisen. Nogle er med i en antenneforening og andre er med i en grundejerforening, der kan lave gode aftaler med leverandøren af TV-signaler.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 14:53 |
JesperLund skrev:
Yakken skrev:
Hvis du har ejer et hus, så skal du ikke regne med at kunne spare noget hos Yousee. Der betaler du for at blive koblet på kabel-TV (ret meget, som det allerede er nævnt) og så betaler du ellers listeprisen. Der er alligevel en ret stor procentdel af befolkningen som ikke bor i lejlighed. |
Til gengæld kan du opsætte din egen DVB-T antenne og se de fleste "grundpakke" kanaler uden nogen betaling overhovedet.
I min ejerforening gælder den lave pris (omkring 50 kr/måned) kun for grundpakken. Hvis du vil have mere end grundpakken, æder YouSee det meste af besparelsen så man stort set betaler listeprisen.
Det grundlæggende problem er at "premium" kanalerne er blevet ekstremt dyre, blandt andet fordi folk er villige til at betale utrolige summer for at se sport, og fordi de dumme kunder accepterer at Viasat og SBS hver år flytter "premium" indholdet over på nye kanaler som der skal betales ekstra for, mens de gamle Viasat/SBS kanaler sender genudsendelser af genudsendelser af gamle TV serier (vel at mærke til samme pris som da det var "premium" indhold).
Det cirkus stopper først den dag hvor tilpas mange forbrugere siger stop. Jeg har ydet mit bidrag ved at opsige fuldpakken for flere år siden, da jeg blev træt af årlige stigninger på 25%.
|
Hvor stor er ejerforeningen? I vores med 216 lejligheder betaler vi 122 kr. mindre end listeprisen for Fuldpakken. Det svarer i runde tal til listeprisen minus 30%.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 15:02 |
joern.loenborg skrev:
Hvor stor er ejerforeningen? I vores med 216 lejligheder betaler vi 122 kr. mindre end listeprisen for Fuldpakken. Det svarer i runde tal til listeprisen minus 30%. |
Ca 50 lejligheder. Den samlede betaling var nok 50 kr lavere per måned end liste prisen (sidst jeg checkede), men 122 kroner er stort set forskellen mellem listepris for grundpakken og det som du betaler, så du er heldig at få videreført den fulde rabat fra grundpakken. Anyways, det er stadig for dyrt...
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
zemo
Super bruger
Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 15:10 |
Jeg betaler kr. 166 for grundpakken hos Yousee  . Til sammenligning koster den tilsvarende basispakke hos Stofa, kr. 80. Der er det samme antal kanaler (24), her er endda 5 kanaler HD i modsætning til Yousees ene (DRHD). Hvorfor jeg skal betale over det dobbelte, for det samme hos Yousee fatter jeg ikke, men det er måske fordi boligforeningerne skal have det til kr. 46  . Men Yousee ved selvfølgelig at jeg ikke har mulighed for at skifte til Stofa, da det ikke ligger i vejen.
|
/zemo/
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 15:23 |
JesperLund skrev:
Til gengæld kan du opsætte din egen DVB-T antenne og se de fleste "grundpakke" kanaler uden nogen betaling overhovedet. |
Jeg ser ikke rigtigt DVB-T som et reelt alternativ. Hvis man er ligeglad med, at ens fine HD-ready TV ikke får andet end DR HD i høj opløsning, så er det fint nok. Det er jeg så afgjort ikke ligeglad med.
Ser man på tilkøb via DVB-T så er Boxers tilgang til HD-TV er - i min mening - håbløs. Så er vi naturligvis inde og diskutere tillægsprodukter igen, for jeg betaler jo reelt 30 kr. ekstra pr. måned for at få adgang til kanaler som eks. Kanal 5 HD, TV3+ HD, Eurosport HD 1+2, TV2 Film HD, og TV2 Sport HD. Finten er bare, at jeg med Boxer ikke ville få den mulighed (og slet ikke ville kunne se TV3 i det hele taget) og samtidigt får den laveste bitrate på DR HD herhjemme overhovedet.
Jeg har sendt vores boligselskab en mail med en opfordring til at give forhandlingerne med Yousee endnu en chance, men jeg forventer ikke at få en positiv tilbagemelding.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 15:24 |
JesperLund skrev:
joern.loenborg skrev:
Hvor stor er ejerforeningen? I vores med 216 lejligheder betaler vi 122 kr. mindre end listeprisen for Fuldpakken. Det svarer i runde tal til listeprisen minus 30%. |
Ca 50 lejligheder. Den samlede betaling var nok 50 kr lavere per måned end liste prisen (sidst jeg checkede), men 122 kroner er stort set forskellen mellem listepris for grundpakken og det som du betaler, så du er heldig at få videreført den fulde rabat fra grundpakken.
Anyways, det er stadig for dyrt...
|
Alt hvad der koster over en femmer, er dyrt, men for dyrt? Det kan jeg ikke vurderer. Hvis jeg mente, at det var alt for dyrt, ville jeg opsige Fuldpakken og det har jeg ikke gjort. Her i Aalborg er YouSee marginalt billigere end Stofa, så prisen er vel et eller andet sted rimelig.
|
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 15:33 |
Yakken skrev:
Jeg har sendt vores boligselskab en mail med en opfordring til at give forhandlingerne med Yousee endnu en chance, men jeg forventer ikke at få en positiv tilbagemelding. |
Du må meget undskylde, nu er jeg lidt forvirret. Mener du ejendomsselskabet? Når de skal gi' YouSee en ny chance, er det så fordi de er på vej til at skippe dem?
Eller mener du i virkeligheden, at ejendomsselskabet skal ta' nye forhandlinger med YouSee for at opnå en lavere pris?
|
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 16:17 |
Boligselskab/ejendomsselskab. Same/same. Jeg har opfordret dem til at prøve at skaffe en bedre pris, eller i det mindste videresende Yousee's forklaring på hvorfor vi betaler fuld pris.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 16:32 |
Fra 2012 vil alle TV pakker -- bortset fra grundpakker -- i øvrigt blive endnu dyrere fordi der skal betales til TV2.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
wanting
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Esbjerg
Point: 721
|
Sendt: 17-Juli-2010 kl. 17:05 |
Nu er det sådan at så vidt jeg ved er der slet ikke nogen antenneforening i 8520, for de er ikke med i Aarhusantenneforening da de kun er i det område stofa er og de er IKKE i 8520 desværre.
|
 |
FilmSalgFreak
Super bruger
Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Point: 487
|
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 19:12 |
TDC IP tv er endnu værre.
Vil man have tv3 og tv3+, SKAL man have den store viasat pakke til over 500 kr alt incl om md (incl. leje af boks med harddisk) samt 4 mbit internet til ca 450 kr mdr. Alt i alt giver jeg 953 kr om måneden med TDC IP tv. Har ringet til dem, men de kan ikke gøre det billigere.
Nu springer jeg over til Yousee og dropper TV3+
Tv3 får jeg med i yousee mindste pakke. Internet kommer til at koste 199 kr for 8mbit
Samlet pris internet + TV incl leje af boks med harddisk = ca. 450 kr
En besparelse på ca. 500 kr om måneden.
|
 |
Jørgensen
Guld medlem
Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
|
Sendt: 22-Juli-2010 kl. 09:24 |
JesperLund skrev:
Fra 2012 vil alle TV pakker -- bortset fra grundpakker -- i øvrigt blive endnu dyrere fordi der skal betales til TV2.
|
Gælder ovenstående om grundpakker også, hvis TV3 som en betalingskanal ligger i grundpakken ved Yousee? Her kniber det nemlig med tålmodigheden til denne reklamekanal, så jeg ser den hovedsageligt ikke. Det ville derfor være ærgerligt, om TV3 skulle forårsage en yderligere stigning for grundpakken, når TV2 overgår til at blive en betalingskanal, hvis der modtages andre betalingskanaler i husstanden, som jeg har forstået det. Mvh. Jørgensen
|
 |