recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee - hvad støjer på 658.000 khz ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee - hvad støjer på 658.000 khz ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee - hvad støjer på 658.000 khz ?
    Sendt: 02-Januar-2016 kl. 17:57
Hej

Jeg har yousee, og på totalt udfald (no service availble) på netop de kanaler der ligger på frekvensen 658.000 khz (hos mig er det f.eks. TLC, TV2 News, Zulu, m.fl.). Alle øvrige kanaler er fine.

Det er et problem "hos mig selv" og ikke YouSee, for et andet fjernsyn har ikke tilsvarende problemer. 

Og problemet er nyopstået efter at også disse kanaler har virket fint. 

Selv om man bør tænke stråling fra en ny mobilmast, har jeg dog også en fornemmelse af at det kunne være noget helt lokalt i  mit hus. 

- Er der nogen der har nogen idé til hvad der kan påvirke min installation, så netop kun 658.000 khz fejler?

Thanx
Jens
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 18:05

Du kan jo fejl finde ved at slukke alt, og så tænd en ting af gangen indtil der kommer forstyrrelser. Hvis der er forstyrrelser selv med alt andet slukket, så kommer det ude fra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Det er et problem "hos mig selv" og ikke YouSee, for et andet fjernsyn har ikke tilsvarende problemer. 
Er det så ikke mere relevant at finde utætheden, frem for kilden? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 19:51
Nu nævner du mobilmast, men det er ikke det største problem, det er de 4G-enheder du har liggende på sofabordet.

M.v.h.
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hej

Jeg har yousee, og på totalt udfald (no service availble) på netop de kanaler der ligger på frekvensen 658.000 khz (hos mig er det f.eks. TLC, TV2 News, Zulu, m.fl.). Alle øvrige kanaler er fine.

Og problemet er nyopstået efter at også disse kanaler har virket fint. 

Selv om man bør tænke stråling fra en ny mobilmast, har jeg dog også en fornemmelse af at det kunne være noget helt lokalt i  mit hus. 

- Er der nogen der har nogen idé til hvad der kan påvirke min installation, så netop kun 658.000 khz fejler?

Thanx
Jens

Jens, Hvis du nu i din indentifikation havde anført stednavn  eller skrevet i indlægget, hvor du boede
havde det da været noget lettere,
Nå, jeg prøver at gætte !   Bor du i Østjylland, kunne det være, at dit antenneanlæg ikke er særlig tæt og
der kommer indstråling fra DVBT kanal 44 svarende til 658 Mhx.
Med venlig hilsen og godt nytår til alle
ESPERSEN EL & Antenne

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu nævner du mobilmast, men det er ikke det største problem, det er de 4G-enheder du har liggende på sofabordet.
M.v.h.

Eller ovenpå fjernsynet (med en flad nok nærmere lige under).  
Medmindre masten står ganske få meter væk, vil dens download signal ikke give noget betydende signal. 
Det er noget andet hvis man anvender antenne-tv og  en mobilmast er tæt på står i samme retning som den store TVmast, du modtager fra.

4G download kan generer, hvis man anvender UHF kanal 58, 59 og 60 og mobilmasten anvender 4G/LTE800,  hvor TT signaler har overtaget den tidligere kanal 61+ lidt af kanal 62, medens TDC anvender resten af kanal 62, samt kanal 63+64   til download.

Nu anvender Danmark kun kanal 60 på Sjælland og LollandFalster, medens kanal 59 kun anvendes på Bornholm, i Hovedstaden og fra Videbæk+Viborg.  
TT skal anvende nedsat sendestyrke på deres 4G/LTE800 i ovennævnte områder og især i region Sjælland. 

Men UHF kanal 44 (658+-4 MHz)  er meget langt fra  4G/UHF frekvenser, så det lyder helt usandsynligt at 4G skulle have noget med dit problem, når ikke alle dine fjernsynskanaler  går i sort .  
Elmands forslag om at tjekke, hvilke kanaler der anvendes til antenne-tv i dit område kan jeg helt tilslutte mig.

Lars   :)

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu