|
YouSee - hvad støjer på 658.000 khz ? |
Besvar |
Forfatter | |
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Januar-2016 kl. 17:57 |
Hej
Jeg har yousee, og på totalt udfald (no service availble) på netop de kanaler der ligger på frekvensen 658.000 khz (hos mig er det f.eks. TLC, TV2 News, Zulu, m.fl.). Alle øvrige kanaler er fine. Det er et problem "hos mig selv" og ikke YouSee, for et andet fjernsyn har ikke tilsvarende problemer. Og problemet er nyopstået efter at også disse kanaler har virket fint. Selv om man bør tænke stråling fra en ny mobilmast, har jeg dog også en fornemmelse af at det kunne være noget helt lokalt i mit hus. - Er der nogen der har nogen idé til hvad der kan påvirke min installation, så netop kun 658.000 khz fejler? Thanx Jens
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan jo fejl finde ved at slukke alt, og så tænd en ting af gangen indtil der kommer forstyrrelser. Hvis der er forstyrrelser selv med alt andet slukket, så kommer det ude fra. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mvh. JørgenT
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu nævner du mobilmast, men det er ikke det største problem, det er de 4G-enheder du har liggende på sofabordet.
M.v.h. |
|
Elmand
Bruger Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jens, Hvis du nu i din indentifikation havde anført stednavn eller skrevet i indlægget, hvor du boede havde det da været noget lettere, Nå, jeg prøver at gætte ! Bor du i Østjylland, kunne det være, at dit antenneanlæg ikke er særlig tæt og der kommer indstråling fra DVBT kanal 44 svarende til 658 Mhx. Med venlig hilsen og godt nytår til alle ESPERSEN EL & Antenne |
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller ovenpå fjernsynet (med en flad nok nærmere lige under). Medmindre masten står ganske få meter væk, vil dens download signal ikke give noget betydende signal. Det er noget andet hvis man anvender antenne-tv og en mobilmast er tæt på står i samme retning som den store TVmast, du modtager fra. 4G download kan generer, hvis man anvender UHF kanal 58, 59 og 60 og mobilmasten anvender 4G/LTE800, hvor TT signaler har overtaget den tidligere kanal 61+ lidt af kanal 62, medens TDC anvender resten af kanal 62, samt kanal 63+64 til download. Nu anvender Danmark kun kanal 60 på Sjælland og LollandFalster, medens kanal 59 kun anvendes på Bornholm, i Hovedstaden og fra Videbæk+Viborg. TT skal anvende nedsat sendestyrke på deres 4G/LTE800 i ovennævnte områder og især i region Sjælland. Men UHF kanal 44 (658+-4 MHz) er meget langt fra 4G/UHF frekvenser, så det lyder helt usandsynligt at 4G skulle have noget med dit problem, når ikke alle dine fjernsynskanaler går i sort . Elmands forslag om at tjekke, hvilke kanaler der anvendes til antenne-tv i dit område kan jeg helt tilslutte mig. Lars :) |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |