recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee installation

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Holmberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee installation
    Sendt: 30-Januar-2014 kl. 19:15
Vi er en lille andelsboligforening der i 1992 gav YouSee (der hed Tele Danmark dengang) lov til at lægge internet- og antennekabler ind i vores bygning, mod at vi så bestilte kabeltv hos dem.

Nu vil vi gerne benytte en anden udbyder af kabel-tv (bolignet aarhus).

Men YouSee hævder så følgende:

1. Kablerne er deres ejendom til evig tid.
2. Vi må ikke fjerne dem eller lade andre bruge dem til signalfremførelse.

Så mit spørgsmål er: Er det juridisk set lovligt? kan det være rigtigt at fordi vi gav dem lov til dette i 1992 aldrig kan slippe af med deres kabler?

Man skulle jo tro at der var en form for afskrivning på den slags, men det hævder de at der ikke er, og man kan heller ikke overtage dem for et gebyr.

Mvh. Stig

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 19:55
Det står vel i den kontrakt i lavede i 1992?
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 20:07
Hvis TDC har bekostet installationerne, er det jo deres ejendom, hvorfor I ikke bare kan benytte anden udbyder.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 23:24
Vi kan ikke længere finde kontrakten, men måske YouSee kan fremsende den.

Jeg synes dog ikke det virker rimeligt, og betvivler de har ret til dette, derfor mit spørgsmål.
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Holmberg Holmberg skrev:

...
Så mit spørgsmål er: Er det juridisk set lovligt? kan det være rigtigt at fordi vi gav dem lov til dette i 1992 aldrig kan slippe af med deres kabler?
...
Mvh. Stig

I kan naturligvis med et rimeligt varsel bede yousee om at fjerne kablerne. Så kan det være, I får dem forærende...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 23:34
God idé, hvis de altså vil det.
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 09:16
Vi kan kun gisne om hvad i må og kan... det hele afhænger af hvad der blev skrevet i kontrakten. Hvis begge parter ikke kan finde den, ved jeg ikke helt hvad situationen så er :)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Holmberg Holmberg skrev:

Jeg synes dog ikke det virker rimeligt, og betvivler de har ret til dette, derfor mit spørgsmål.

Det er netop faren ved at vælge uduelige, udygtige, uuddannede mennesker, der ikke kan eller vil forstå, at kontrakter ikke handler om, hvad  der der er 'her og nu og dejligt' -  men om alt, der er eller kan gå skidt på den lange bane.

Det er derfor stort set alle der har giver råd herinde på recordere.dk  altid har skrevet 'betal kablerne selv'.

Lars    Smile

PS!   Hvis kablerne er fra 1992  kan youSee ikke få nogen stor erstatning, hvis de ikke kan dokumentere  at har opgraderet  nyligen.

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
TULX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TULX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 10:46
Hej

Jeg var i begyndelsen af ´90 formand for en lille andelsforening med 7 lejligheder.
Vi indgik på det tidspunkt en lign. aftale med TDC. De etablerede vederlagsfrit et coax netværk i ejendommen, mod at alle lejemål aftog Fuldpakke. Jeg er temmelig sikker på at ejerskabet af anlægget efter 10år overgik til andelsforeningen vederlagsfrit, ligesom kravet om at alle aftog fuldpakke bortfaldt.
Jeg har svært ved at forstille mig TDC ikke har benyttet samme vilkår og kontrakter, så mon ikke I har de samme vilkår.

Men start med at bede YOUSEE om en kopi af kontrakten, så I ved hvor I står, i bedste fald har de den heller ikke og så er det jo bare at opsige dem som leverandør.

MVH

Thomas

Redigeret af TULX - 31-Januar-2014 kl. 10:49
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 10:48
Matzon: Nej det er ikke godt at vide, men jeg tror den bliver fundet :-)

Lars: Hehe, jeg går ud fra du refererer til en nyligt indgået politisk aftale :-)

Men i 1992 var der kun to spillere på markedet, TeleDanmark og Stofa, så det virkede som en god idé på det tidspunkt, recordere.dk eksisterede heller ikke så man kunne spørge til råds.

Kablerne er de oprindelige fra 1992, iøvrig skrev jeg fejl, det er kun antennekabel de har lagt ind ikke datakabler.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 10:52
virker da helt naturligt.. Hvis udbyderen har betalt for installationen.. Hvorfor skulle det så lige pludselig være blevet jeres ejendom??
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 13:01

I mit boligselskab hævdede alle og enhver at YouSee ejede antenneanlægget, indtil jeg fattede mistanke og fik det undersøgt. Det viste sig at vi ejede det og altid havde gjort det.  Vores oprindelige kontrakt fra 1993 var med KTAS Kabel-TV, nu YouSee.

Som boligforening kan man starte med at undersøge det ved login på YouSee Foreningsservice,
https://yousee.secure.force.com/selvbetjening.  Her fremgår diverse oplysninger om anlægget, dets ejerforhold og kontrakter, kontaktperson i YouSee m.m.  Er dette utilstrækkeligt, kan man kontakte sin kontaktperson i Foreningsservice.

Hvis man ikke har brugernavn og adgangskode til login, kan man henvende sig til Foreningsservice, tlf. 70 70 40 44.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu