|
YouSee installation |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Holmberg
Junior bruger Oprettet: 13-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Januar-2014 kl. 19:15 |
Vi er en lille andelsboligforening der i 1992 gav YouSee (der hed Tele Danmark dengang) lov til at lægge internet- og antennekabler ind i vores bygning, mod at vi så bestilte kabeltv hos dem.
Nu vil vi gerne benytte en anden udbyder af kabel-tv (bolignet aarhus). Men YouSee hævder så følgende: 1. Kablerne er deres ejendom til evig tid. 2. Vi må ikke fjerne dem eller lade andre bruge dem til signalfremførelse. Så mit spørgsmål er: Er det juridisk set lovligt? kan det være rigtigt at fordi vi gav dem lov til dette i 1992 aldrig kan slippe af med deres kabler? Man skulle jo tro at der var en form for afskrivning på den slags, men det hævder de at der ikke er, og man kan heller ikke overtage dem for et gebyr. Mvh. Stig |
|
Matzon
Super bruger Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det står vel i den kontrakt i lavede i 1992?
|
|
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis TDC har bekostet installationerne, er det jo deres ejendom, hvorfor I ikke bare kan benytte anden udbyder.
|
|
Holmberg
Junior bruger Oprettet: 13-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi kan ikke længere finde kontrakten, men måske YouSee kan fremsende den.
Jeg synes dog ikke det virker rimeligt, og betvivler de har ret til dette, derfor mit spørgsmål. |
|
zczc
Super bruger Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
I kan naturligvis med et rimeligt varsel bede yousee om at fjerne kablerne. Så kan det være, I får dem forærende...
|
|
Holmberg
Funktioner
Tak(0)
|
God idé, hvis de altså vil det.
|
|
Matzon
Super bruger Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi kan kun gisne om hvad i må og kan... det hele afhænger af hvad der blev skrevet i kontrakten. Hvis begge parter ikke kan finde den, ved jeg ikke helt hvad situationen så er :)
|
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er netop faren ved at vælge uduelige, udygtige, uuddannede mennesker, der ikke kan eller vil forstå, at kontrakter ikke handler om, hvad der der er 'her og nu og dejligt' - men om alt, der er eller kan gå skidt på den lange bane. Det er derfor stort set alle der har giver råd herinde på recordere.dk altid har skrevet 'betal kablerne selv'. Lars PS! Hvis kablerne er fra 1992 kan youSee ikke få nogen stor erstatning, hvis de ikke kan dokumentere at har opgraderet nyligen. |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
TULX
Junior bruger Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg var i begyndelsen af ´90 formand for en lille andelsforening med 7 lejligheder. Vi indgik på det tidspunkt en lign. aftale med TDC. De etablerede vederlagsfrit et coax netværk i ejendommen, mod at alle lejemål aftog Fuldpakke. Jeg er temmelig sikker på at ejerskabet af anlægget efter 10år overgik til andelsforeningen vederlagsfrit, ligesom kravet om at alle aftog fuldpakke bortfaldt. Jeg har svært ved at forstille mig TDC ikke har benyttet samme vilkår og kontrakter, så mon ikke I har de samme vilkår. Men start med at bede YOUSEE om en kopi af kontrakten, så I ved hvor I står, i bedste fald har de den heller ikke og så er det jo bare at opsige dem som leverandør. MVH Thomas
Redigeret af TULX - 31-Januar-2014 kl. 10:49 |
|
Holmberg
Funktioner
Tak(0)
|
Matzon: Nej det er ikke godt at vide, men jeg tror den bliver fundet :-)
Lars: Hehe, jeg går ud fra du refererer til en nyligt indgået politisk aftale :-) Men i 1992 var der kun to spillere på markedet, TeleDanmark og Stofa, så det virkede som en god idé på det tidspunkt, recordere.dk eksisterede heller ikke så man kunne spørge til råds. Kablerne er de oprindelige fra 1992, iøvrig skrev jeg fejl, det er kun antennekabel de har lagt ind ikke datakabler. |
|
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Funktioner
Tak(0)
|
virker da helt naturligt.. Hvis udbyderen har betalt for installationen.. Hvorfor skulle det så lige pludselig være blevet jeres ejendom??
|
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
I mit boligselskab hævdede alle og enhver at YouSee ejede antenneanlægget, indtil jeg fattede mistanke og fik det undersøgt. Det viste sig at vi ejede det og altid havde gjort det. Vores oprindelige kontrakt fra 1993 var med KTAS Kabel-TV, nu YouSee. Som boligforening kan man starte med at undersøge det ved login på YouSee Foreningsservice, https://yousee.secure.force.com/selvbetjening. Her fremgår diverse oplysninger om anlægget, dets ejerforhold og kontrakter, kontaktperson i YouSee m.m. Er dette utilstrækkeligt, kan man kontakte sin kontaktperson i Foreningsservice. Hvis man ikke har brugernavn og adgangskode til login, kan man henvende sig til Foreningsservice, tlf. 70 70 40 44. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |