recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee internet - Din holdning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee internet - Din holdning?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 12:41
Jeg er super glad for min 100/10 linie hos yousee.
Jeg får omkring 113/13 på kablet netværk så der er ikke noget at klage over med hastigheden.

Hastidheden på den trådløse del af deres router halter lidt men man kan sætte deres router i bridge mode og så ellers smide sin egen ruter bag den.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 12:48
Så de levere faktisk en 100/10 som lovet - og endda mere? Der var min tvivl nemlig rigtig meget. Hold da op, det lyder jo meget lovende.

Godt du nævner det med bridge-mode, da jeg gerne vil have min even Airport Extreme på. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Jeg er super glad for min 100/10 linie hos yousee.
Jeg får omkring 113/13 på kablet netværk så der er ikke noget at klage over med hastigheden.

Hastidheden på den trådløse del af deres router halter lidt men man kan sætte deres router i bridge mode og så ellers smide sin egen ruter bag den.


Den samme hastighed har jeg! Får også ovenstående resultat når jeg tester min 100/10.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 12:53
Fiber :) Yousee er laaaaangsomt :)
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:07
Det mærker du jo alligevel intet til, hvis du blot bruger nettet til surt Tongue

Måske hvis man downloader alverdens ting og sager, men det gider jeg f.eks. ikke, og så er det lidt underordnet med forbindelsen. Mener også bare vi har en 10mbit fra YouSee, det er rigeligt herhjemme.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:11
Jeg bruger primært nettet til alm. surt samt streaming af Netflix, Vudu og musik til Sonos. Derud over bliver det til et par tiff billeder på et par hundret mb til Dropbox. Men det er også ca. det. Så 100mbit er nok overkill :) Jeg nøjes med en lille 20'er.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:44
Når først man har haft 100mbit er det svært at vende tilbage.
Yousee er lidt nazi med deres router og alle settings rettes tilbage til deres default hver gang den rebootes (ssid, wifi password osv osv)... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).
Når man har "åben konfig" kan man bare selv sætte den i bridge mode. Der er masser af tråde i forummet om hvordan.

Redigeret af gensplejs - 10-December-2012 kl. 13:46
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:45
Så er der bestilt en 20/2 linje. Selv om systemet ikke helt fungeret - hun ville skrive det ind senere, så måske har jeg ikke helt bestilt det endnu.. Altså sådan officielt. God start! :) 

Anyhow! Jeg er super spændt nu, og er allerede begyndt at drømme om et stabilt internet. Det er mange år siden jeg har haft sådan et.

Tak til jer alle! :) 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Når først man har haft 100mbit er det svært at vende tilbage.
Yousee er lidt nazi med deres router og alle rettes tilbage til det de mener hver gang den rebootes... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).
Der er også en guide der inde til hvordan man så selv sætter den i bridge mode hvis man har den slags lyster.

Jmen, det skal jeg da så have gjort når jeg har fået det. De behøver ikke nulstille mig hver gang da. Jeg kan godt lide at bestemme lidt selv. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så de levere faktisk en 100/10 som lovet - og endda mere? Der var min tvivl nemlig rigtig meget. Hold da op, det lyder jo meget lovende.

Godt du nævner det med bridge-mode, da jeg gerne vil have min even Airport Extreme på. 
 
Det er også min erfaring, når jeg tester mit net. Kan ikke huske de præcise tal. Men det er altid lidt over de 30/3 jeg betaler for.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:23
Det glæder mig at høre. Bliver jo spændende.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:32
Husk at afbestille dit fullrate.

Lad os høre om det kommer til at virke for dig, her er min 50/5




Redigeret af Pony65 - 10-December-2012 kl. 14:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu