recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee internet - Din holdning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee internet - Din holdning?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
devito Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-December-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér devito Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:39
Huske lige fairuse grænsen :)
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Når først man har haft 100mbit er det svært at vende tilbage.
Yousee er lidt nazi med deres router og alle settings rettes tilbage til deres default hver gang den rebootes (ssid, wifi password osv osv)... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).
Når man har "åben konfig" kan man bare selv sætte den i bridge mode. Der er masser af tråde i forummet om hvordan.

Hvad mener du med, at YouSee er nazi? Det er da meget normalt, at en router bliver kan sættes tilbage til standard. Det har som sådan en ikke noget med YouSee at gøre. 

Jeg havde glemt mit password, til at logge ind i routeren, så var det jo fint man kunne give den en reset, og logge ind med Netgears default og få det hele rettet igen.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:14
Det er normalt med en factory reset knap... Men jeg snakker ikke om at give den en reset som ved at trykke på factory reset knappen.
Jeg snakker om at ruteren ved hvert eneste boot henter en konfiguration fra yousee og overskriver alle ændringer du selv måtte ha lavet.
Det er pænt belastende hvis strømmen går eller en af underne hiver en ledning ud...
wupti så er alle nat entry's væk og dit wifi hedder et eller andet galt lort yousee satte det til.

Det tog mig noget tid at opdage at man kan bestille åben config i deres forum.

Redigeret af gensplejs - 10-December-2012 kl. 15:18
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:15
Usandsynligt dårligt internet. Jeg har lige snakket med supporten endnu engang, og de kunne se at jeg har haft ringet og fejlmeldt siden 31/07-2012. Jeg har for 1½ time siden haft en tekniker ude som har skiftet mine samlinger og stikdåser i væggene. Det hjalp ikke.
Så nu har jeg i snart ½ år betalt for meget i forhold til hvad jeg får. Udover det, så får jeg ekstreme svingninger i kvaliteten og dagligt packet loss.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 17:02
Er rigtigt glad for dem her.
Har dog et Cisco modem istedet for en router, de havde ingen routere som kunne være med da 50mb var nyt, men det spiller bare.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 17:55
angående yousee internet....
flere ting man  bør/skal gøre
 
1. sørg for, at dine stik i væggen er af tidssvarende standard. rigtig mange kabel-installationer er fra 80 til 90'erne og aldrig opdateret
2. sørg for du IKKE har de der små "fordelere" sat direkte i stikket (de dæmper signalstyrken VOLDSOMT og laver støj
3. sørg for du bruger ORDENTLIGT samlede kabler (få en professionel til, at samle dem)
4. du modtager en router/cabel modem fra TDC. bed om en "åben" konfiguration.
Gå ind og SLÅ NAT FRA og monter din egen router i røven af den Cisco CG3000 du får...
 
ellers virker det top-dollar :-)
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 18:02
Va pokker er en Cisco CG3000?
For jeg fik altså en Netgear CG3000.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 18:06
Der er noget jeg virkelig ikke forstår. Iflg. Teknikeren er der noget støj i området som gør at jeg har så ekstremt dårligt internet. Det er noget som han dagligt kører rundt og justerer/tuner på iflg. Ham selv.  Hvis jeg så er offer for det, hvorfor er mine forældre som bor 50-75m herfra i samme bebyggelse så ikke?
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 20:00
  • 10/1 Mbit - 200 GB/md.
  • 20/2 Mbit - 400 GB/md.
  • 30/3 Mbit - 600 GB/md.
  • 40/4 Mbit - 800 GB/md.
  • 50/5 Mbit - 1000 GB/md.
  • 100/10 Mbit - 2000 GB/md.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 20:42
Med en 100/10 mbit burde en 2 TB fair use grænse også være rigeligt.

Man skal satme suge mange BD rips, hvis man skal gå over den grænse og have et ordentligt TB lager.


/Ironi off
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 22:30
YouSee internet er faktisk helt OK, skiftede fra TDC internet p.gr.a. Flytning, og tlf kablerne er simpelthen for dårlige til TDC (eller andre). Har 50/5 og hastighed og oppetid er rimelig, men dog med langt flere momentvise udfald end TDC internet.

Husk dog at sætte en router med indbygget firewall efter yousee's netgear modem/router - de har rimeligt travlt med diverse port scanninger o.lign på dit private netværk. Derudover er den trådløse performance på yousee's netgear wifi meget dårlig - hvis du er ligeglad med at yousee kigger dig over skulderen, kan du bare bruge deres netgear udstyr ....

Yousee's TV er dog virkeligt godt, og som samlet pakke synes jeg man får meget for pengene, hvis man altså bor i Danmark som vel er et af de dyreste lande med TV og Internet - jeg kan ikke se et bedre alternativ (i DK)
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Husk at afbestille dit fullrate.

Lad os høre om det kommer til at virke for dig, her er min 50/5


 
50/5 findes da ikke mere og disse kunder er kommet over på en 100/10..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu