|
Yousee kabel-tv via fiber, hvordan fungerer det? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AlexanderM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2009 Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2016 kl. 10:46 |
Hej,
Jeg er i gang med at få installeret fiber-internet fra gigabit.dk. Der har i dag været en tekniker og sætte en TDC fiberboks op på ydersiden og indersiden af min husmur, og i den indre boks er der blot plads til fiberkabler. Det ene stik skal gå til min "gigabit router". Her er boksen: ![]() Jeg bestilte det oprindeligt for at ultimativt få noget DVB-C fra Yousee, da de ikke vil levere kabel-tv via kobber, hvor jeg bor (Herlev på Sjælland). Kan nogen sige mig, hvilke bokse og stik der bliver sat op, hvis man bestiller kabel-tv fra Yousee med fiber? Får man en boks med et antennestik, eller sætter de et særligt antennestik op på væggen, der er forbundet til den fiberboks, jeg har fået installeret? Skal jeg så selv trække kabler fra dette antennestik videre rundt i huset, for at få kabel-tv i stue, soveværelse, osv? Det skal siges, at en supportmedarbejder hos Yousee påstod over telefonen, at der ville være antennestik i den fiberboks jeg netop har fået sat op, men ja, det er der altså ikke. Redigeret af AlexanderM - 25-April-2016 kl. 10:48 |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tvivler på at du får Yousee til at levere via den fiber du får ind nu, det kræver som minimum at de er til stede på den central din fiber ender i. Men det er de måske ? Her er en kort beskrivelse af Yousee fiber setup: http://yousee.dk/~/media/pdf/Hjaelp%20og%20support/Fiber/Installationsvejledning_fibernet.ashx Den boks du har fået sat op, er bare terminering af fiberkablet. Du får yderligere en fiberboks fra gigabit, som skal tilsluttes som beskrevet her: http://gigabit.dk/manual/manual1.pdf Denne boks konverterer fibersignalet til ethernet og den forbinder du så din router til. |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
AlexanderM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2009 Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja Yousee (eller TDC) leverer via fiber i området og styrer tilkobling af TV via en central i nærheden. Det var også en gut sendt af TDC, der satte boksen op.
Jeg har læst det om Gigabit fiberboksen, jeg er bare interesseret i at vide, hvordan den videre løsning med Yousee DVB-C fungerer i samspil med dette. Jeg er ikke interesseret i internet fra Yousee/TDC. Mon nogen har et lignende setup derude? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |