recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee, kanal rokade hdhomerun
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee, kanal rokade hdhomerun

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sarge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee, kanal rokade hdhomerun
    Sendt: 09-April-2013 kl. 20:01
hej

så har yousee flyttet rundt på kanalene, og jeg er lidt stuck med mit setup!

jeg har en hdhomerun box, jeg har scannet kanalerne og kan se dem alle i hdhomerun setup guiden, MEN når jeg søger efter kanaler i win7 MCE (vælger antenne i stedet for kabel) så finder den også den del, men f.eks. ikke discovery, tv3 hd.

jeg kan ikke finde et sted at angive netværks id (100), kan dette kan være fejlen???

håber i kan hjælpe :)

PS. et sidespm.: silicondust kundeservice er optimistisk sagt manglefuld, er der kommet en bedre og mere brugervenligt TV tuner til MCE på markedet som kan anbefales?

pft.

christian
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af sarge sarge skrev:

PS. et sidespm.: silicondust kundeservice er optimistisk sagt manglefuld, er der kommet en bedre og mere brugervenligt TV tuner til MCE på markedet som kan anbefales?
Det er ikke hdhr der er problemet, det er mce, så jeg vil vove påstanden at et tunerskift ikke vil hjælpe.

Mce er så fantastisk skruet sammen at programmet kun gider scanne de frekvenser amerikanerne bruger, hvilket udelukker en del danske dvb-c kanaler. Derfor mangler der kanaler i mce selv om hdhr software godt kan finde og vise dem - hdhr's software har ikke samme begrænsning i hvilke frekvenser der kan skannes.

Hdhr har dog været så venlige at åbne mulighed for at hdhr's software kan flytte fundne kanaler udenfor det område mce forstår til nogle frekvenser mce gider acceptere. Funktionen hedder såvidt jeg ved injectnitsdt og du finder den ved at starte hdhr setup, advanced og under BDA Driver ændre "Virtual Channel Table Mode" fra normal eller auto til injectnitsdt. Det burde, såvidt jeg har forstået, klone kanaler udenfor mce's frekvensområde til nye frekvenser mce forstår. 

Helt nøjagtigt hvordan du sætter injectnitsdt og mce op må nogle andre byde ind med, jeg bruger dvbviewer (der godt kan finde ud af at skanne alle kanalerne uden at hdhr behøver flytte rundt på dem.)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu