|
YouSee kanalændringer 2. februar 2010 |
Besvar | Side <12345 9> |
Forfatter | ||
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 10:56 | |
Ja det ser ud til, at YouSee er ved at få styr på tingene ihvertfald her i hovedstadsområdet.
3Puls er nu krypteret i favoritudgaven på 506 MHz og fortsat ukrypteret i fuldpakkeudgaven på 714 MHz. Så som annonceret skal mellempakke-kunderne nu til at betale for at se den.
Der er ryddet op omkring Canal 9, som har været sendt i 3 udgaver. Nu findes den i to udgaver: En krypteret favorit-version på 506 MHz og en ukrypteret version på 626 MHz. Den ukrypterede version ligger i mellempakkens frekvensområde, så som det vist også er nævnt tidligere, så er det et godt spørgsmål hvem favorit-versionen egentlig er tiltænkt. Mit eneste bud er, at man planlægger at tilbyde udvalgte favorit-kanaler til kunder med grundpakken. 506 MHz er ihvertfald i grundpakkens frekvensområde.
Eurosport 2 er kommet til som ukrypteret fuldpakke-version på 786 MHz. Den har ligget her i en uges tid, men er først nu blevet navngivet så den kan findes ved kanalsøgning.
De nye HD-kanaler ligger, hvor de har ligget i en lille uges tid, men er formentlig nu tilgængelige på Samsung-boksen og ved søgning på tv med DVB-C tuner. Kan dog ikke checke dette, da jeg ikke er hjemme.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 11:24 | |
YouSee skriver følgende om Canal 9 i en nyhedsmeddelelse 20/01 2010: 2. februar lanceres CANAL9 også i Favoritpakken
Fortæller det dig noget om planerne?
Redigeret af Vilhelm - 02-Februar-2010 kl. 11:25 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:06 | |
Jeg bliver egentlig ikke meget klogere af pressemeddelelsen. Så længe adgangen til Favorit-pakken forudsætter, at man mindst har mellempakken, så synes jeg ikke det giver mening at have Canal 9 som favoritkanal, når den allerede indgår i mellempakken.
|
||
Per H. Nielsen
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:16 | |
Jeg tror det operative ord er "agentkunder", hvad det så end er (de nævner folk med mellempakken som en særskilt gruppe). Måske er det lokale antenneforeninger med tilpasset kanaludbud. Anyways, man skal være meget glad for superliga fodbold hvis man vil betale 30 kr/måned for Canal 9. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8592 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:17 | |
Er der ikke antenneforeninger der IKKE har det fulde kanaludbud i pakkerne?
|
||
dkscan
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:25 | |
Jeg tror i har ret i, at det kan have noget med lokale antenenforeninger at gøre. Der er sikkert mange mærkeligt forhold, der skal tages hensyn til
Går man ind på YouSee's hjemmeside optræder Canal 9 da heller ikke blandt favoritkanalerne, så vidt jeg kan se.
|
||
Per H. Nielsen
||
karkov
Super bruger Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:09 | |
jeg har nu fået adgang til eu1HD
men finder stadig ikke noget på 458Mhz her i roskilde hvor bl.a. eu2HD skulle være
|
||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:15 | |
Agentkunder er antenneforeninger uden regional aftale med YouSee. (De køber individuelt tilpassede
programpakker fra YouSee).
For nogen tid siden havde vi en tråd, hvor trådstarter skulle have hjælp til at modtage digitale kanaler fra YouSee via Trædballe-Uhrhøj Antenneforening. Det viste sig at denne antenneforening kun tilbød Favoritpakken fra YouSee, mens hovedudbuddet af tv-kanaler var fra det jordbaserede digitale net. Det må være for sådanne foreninger at f.eks. Canal 9 i Favoritpakken er beregnet. Redigeret af Vilhelm - 02-Februar-2010 kl. 13:30 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
TommyF
Guld medlem Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:52 | |
For esp2hd ind, dog med sort skærm gennem YS boksen i Brøndby, EspHd kører fint.
|
||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:26 | |
Efter tilføjelse af de nye kanaler til min favoritliste, mangler TV Guide stort set alt information om kommende programmer, og hvis jeg zapper med kanal op/ned, tager den også kanaler med som ikke er i min favoritliste....
|
||
karkov
Super bruger Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:24 | |
så er der i Roskilde også kommet liv i eu2HD (458Mhz)
|
||
TommyF
Guld medlem Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:09 | |
Og også i Brøndby, ca ved 2040 tiden gik den den igennem her
|
||
Besvar | Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |