|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 21:24 |
Så foreligger YouSee's Kanaloversigt 2011. Den vil træde i kraft fra 1. dec. 2010, men enkelte ændringer kommer først i 2011.
Kanaloversigterne for de forskellige regioner/områder i landet kan hentes her. Boligforeninger kan samme sted rekvirere eksemplarer af oversigten. Den vigtigste ændring er naturligvis den frie adgang til 10 HD-kanaler i kanalpakkerne. Hidtil har kun DR HD været fri: TV 2 Sport HD er anført blandt Fuldpakkens kanaler. Som den eneste af de anførte kanaler vil den fortsat kræve YouSee Kort/Tvillingkort. Det anføres lidt overraskende at "TV 2 SPORT HD sender det samme som TV 2 SPORT i knivskarp HD-billedkvalitet". Jeg mener ellers at YouSee ved pressemødet den 17. sept. i år sagde at HD-kanalen havde et andet indhold end SD-kanalen, og at det var begrundelsen for at den ikke kunne blive en fri HD-kanal. Tilføjelse 6. nov. 2010: Det fremgår nu af pressemeddelelse 5. nov. fra TV 2 Sport Presse at TV 2 Sport HD fra 1. jan 2011 vil sende 100% samme indhold som SD-kanalen TV 2 Sport. Digitalt.tv anfører i sin nyhedsartikel herom, at TV 2 Sport HD vil blive sendt clear, altså ukrypteret og derfor ikke kræve programkort. Det kan jeg ikke se bekræftet hos YouSee. Administrator på Digitalt.TV har nu i deres Forum bekræftet at YouSee vil sende TV 2 Sport HD clear fra 1. dec. 2010. Redigeret af Vilhelm - 07-November-2010 kl. 18:36 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
pkylle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Fint, men hvorfor kan YouSee stadig ikke finde ud af, at angive frekvenserne på de digitale kanaler.
Har man tuner-kort/bokse til PC'er kan det ofte være en fordel at kende frekvenserne. Så nu må vi igen ty til Michael Suodenjoki's fine liste som findes her: http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm og gentage hans opfordring: "Jeg vil gerne opfordre YouSee til at lave en frekvensnøgle for os DVB-C brugere ..." /Peter |
|
![]() |
|
nikolaj13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Jeg går kun og venter på, at stofa kommet lidt i gang.
Tv3+ HD, 6´eren og kanal 5 HD ville jeg rigtigt gerne have, men jeg gider ikke betale 99 kr. for kanaler jeg har betalt for en gang
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Man kan så undre sig over hvor SVT2 HD bliver af hos You See, når nu man får SVT1, så skal 2 da også være der. Det kan gøres bedre You See, så få lige det på plads.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
SVT1 HD har i en god måneds tid været tilgængelig til svenske kabel- og parabolkunder, og det er nok den, som YouSee har fået fat i.
SVT2 HD udsendes så vidt jeg kan se indtil videre kun via DVB-T2, og jeg kunne forestille mig at YouSee ikke har udstyr til at kunne håndtere det. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis det er tilfældet, så er det da en dårlig undskyldning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
Hvorfor?
Skulle YouSee investere i udstyr til at håndtere DVB-T2 pga. én kanal, hvis den alligevel ryger på satellit inden længe? Og findes der overhovedet sådan udstyr til deres brug? |
|
![]() |
|
![]() |
De kan vel lige så godt anskaffe det nødvendige, der vil da også komme T2 her i landet inden for få år, nærmest utænkeligt at der ikke gør.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvilke danske DVB-T kanaler viderdistribuerer YouSee?
Redigeret af lunddal - 01-November-2010 kl. 17:48 |
|
![]() |
|
![]() |
Det gør de vist lokalt med TV2, af hensyn til forskellene i Regionerne.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ved jeg ikke om det gør, men spøjst at du ellers normalt brokker dig over deres priser, og nu vil du have at de skal investere penge i udstyr for én kanals skyld - en kanal der nok også kommer via satellit ganske som søsterkanalen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Dertil bruges vel penge fra de henlæggelser de vel har til fornyelse/vedligehold.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |