recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee - mail opsætning problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee - mail opsætning problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee - mail opsætning problem
    Sendt: 20-August-2013 kl. 10:59

Håber i kan hjælpe med opsætning af mail hvor jeg gerne vil bruge entourage eller outlook ( på mac ) - yousee kan ikke..

Har lige skiftet til yousee bredbånd fra fullrate og kan ikke få lov/kan til at sende mail fra deres udgående server.
Jeg har en email adr. der ender på @net.telenor.dk og så kan man ikke bruge yousee udgående server siger de, jeg skal bruge telenor server, men den kan jeg heller ikke bruge hvis jeg ikke har bredbånd hos dem. Hvor dan fixer jeg lige det ?

Nils
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 11:01
Har du angivet navn og PW under opsætning af den udgående server ?
Svigerfar havde problemer med at sende mail fra hans iPhone. Og at angive samme brugernavn/PW på udgående som indgående hjalp.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 11:21
Mon ikke du kan bruge iCloud som udgående server, ellers lav en gmail adresse, og brug gmail som udgående server.


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 11:26
Hvordan henter du egentlig mail fra Telenor? Det er da bedst at have en neutral mailadresse, så man lettere kan skifte udbyder.


Venlig hilsen
KB
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 11:57
Få en gratis udbyder istedet. Den dag du skifter fra yousee, skal du skifte email-adresse..
mvh Christian
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 11:58
Fx opret en gmail istedet....
mvh Christian
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 12:17
Mon ikke du kan bruge iCloud som udgående server, ellers lav en gmail adresse, og brug gmail som udgående server.

Hvordan mener du at jeg kan sætte gmail`s udgående server op ?

ps jeg har en gmail konto - men vil helst bevare min normale konto


Redigeret af Niller55 - 20-August-2013 kl. 12:19
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 12:28
Hvordan henter du egentlig mail fra Telenor?

Jeg har bare skrevet mail.telenor.dk i pop server - det har virket fint hos fullrate og nu hos yousee


Redigeret af Niller55 - 20-August-2013 kl. 12:29
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Mon ikke du kan bruge iCloud som udgående server, ellers lav en gmail adresse, og brug gmail som udgående server.

Hvordan mener du at jeg kan sætte gmail`s udgående server op ?

ps jeg har en gmail konto - men vil helst bevare min normale konto

Ang. Gmail konto - der er hjælp på gmail.com - jeg bruger Mail programmet på Mac, og der bruger jeg:

smtp.gmail.com
Standardporte
Brug SSL
Godkendelse: Adgangskode
Brugernavn: xxxxx@gmail.com
Adgangskode: .........

Har du konto hos Telenor endnu? Ellers kan du godt regne med at den mailadresse pludselig bliver lukket.


Venlig hilsen
KB
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 12:56
Jo tak, jeg er godt klar over at man kan sætte sin gmail konto op på mac`s mail program - men man kan vel ikke bruge deres server til min telenor konto eller er der noget jeg ikke forstår ?

Nils
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Jo tak, jeg er godt klar over at man kan sætte sin gmail konto op på mac`s mail program - men man kan vel ikke bruge deres server til min telenor konto eller er der noget jeg ikke forstår ?

Nils

Du kan ikke regne med at beholde telenor adressen, når du ikke længere er kunde hos Telenor. Pludselig en dag forsvinder den, så det er en stakket frist at beholde den adresse.

Derfor er det bedre med en anden emailadresse.

Dit problem nu er at Yousee ikke tillader at sende mail ud gennem deres smtp server når der står en telenor.dk adresse som afsender. Det kan du måske gøre ved at sende gennem smpt.gmail.com, men det er ikke sikkert. Og Yousee forhindrer det for at begrænse spam, det har Fullrate så ikke gjort.
Venlig hilsen
KB
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 13:39

Du kan ikke regne med at beholde telenor adressen, når du ikke længere er kunde hos Telenor. Pludselig en dag forsvinder den

Jeg tror ikke jeg har været kunde hos telenor i en 6-8 år og der er ikke sket noget i nu - så... :-))

men tak - jeg søger videre efter en løsning

Nils
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu