|
Yousee - mail opsætning problem |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Prasmus
Guld medlem Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Funktioner
Tak(0)
|
TDC (og dermed nok også Yousee) ændrede for nogle år siden deres udgående (smtp) server så den kun accepterer afsendelse af TDC mail adresser med den begrundelse, at begrænse spam, hvilket det nok også gjorde i en periode, men i dag er nok lige meget og nok mere en teknisk eller konkurrence ting - lige meget for sådan er det bare.
Det gav også problemer for alle med eget domain navn, da vi ikke kunne bruge TDC smtp server til at sende mails med disse domain navne. Heldigvis medførte det, at alle web-hoteller satte smtp servere op, så man kunne sende fra ens hotels smpt i stedet. Hvis du ikke kan bruge telenor's smtp, så kan du ikke sende mails (med telenor's domain navn), med mindre du kan finde en anden smtp server (gratis/whatever) og som ikke kører på port 25 (for den har Yousee sikkert blokkeret - igen pga. spam og det er fornuftigt nok). Som Brixen er inden på, så kunne du måske oprette en gmail konto og så benytte så benytte deres smtp i TLC mode (port 587) med user/pass fra den oprettede konto, til at sende din mail med telenor domain navn. Jeg kan se det virkede i 2010, men om de har bremset for det nu ved jeg ikke. Du kan også google på "gratis smtp server" og se om du finder noget brugbart.... Alt andet lige vil det være en lappeløsning som kan holde op med at virke hvis ejeren af smtp serveren sætter begrænsninger op. I det hele taget er det vel en dårlig ide at benytte en mail adresse fra en internet udbyder, som man ikke længere har en konto hos. Måske er det kun et spørgsmål om tid før modtagelse også holder op med at virke. Peter |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men pludselig en dag er der en it-mand hos Telenor, der rydder op på deres server, hvis den går ned, eller der bliver pladsmangel. Det har så ikke været nødvendigt endnu. Det letteste du kan gøre er at sætte din gmail adresse (og gmail konto) op til at hente mail fra telenor.dk. Så får du din mail på den adresse så længe den virker. Og så komme igang med en email, der bliver ved med at virke i fremtiden. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som KB siger - Grundet den måde vi skifter udbydere på her i DK er det absolut en dårlig ide at bruge en mailadresse fra udbyderen. Det er vitterligt mere held end forstand at man har kunnet bibeholde dem. Men ok. har også set folk bruge emailadresser fra nu hedengangne udbydere, så et eller andet sted må der jo stå nogle servere som der ikke bliver pillet ved - kan så også godt forstå IT-adm folkene. Det er ualmindeligt tidskrævende at skulle lave den slags trivielle arbejdsopgaver. Så det sker kun i det øjeblik de rent faktisk får en lodret ordre eller at der sker noget med systemet som kræver en nøjere gennemgang.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |