recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Musik

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Med hensyn til den højere kvalitet på mobil appen, så er det da bare et spørgsmål om at skalere alt efter om man er på mobilt net eller Wifi. Og appen gemmer jo sangene midlertidigt lokalt, så der skal den selvfølgelig bare beholde den højeste kvalitet. Det virker sgu lidt som ren dovenskab at de ikke har opgraderet kvaliteten på mobil appen.

Kan du uddybe det?
Jeg er ved at købe Sonos pga den bedre kvalitet. fremfor at streame fra min mobil til anlægget.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 12:24

Nu har jeg det ikke på mobilen,men på Tablet og der kan der vælges en HQ kvalitet. Ved dog ikke hvor meget HQ den er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nu har jeg det ikke på mobilen,men på Tablet og der kan der vælges en HQ kvalitet. Ved dog ikke hvor meget HQ den er.

Så hvad menes der så med at det kun er 320 kbit aac på pc og på sonos ?

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11206&zoneid=5

jeg har ikke kunne finde noget som helst indstilling af kvalitet hverken på android eller apple tablets. Ej heller på windows browser afspilleren :(

Redigeret af mbm1 - 23-Januar-2015 kl. 13:00
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Med hensyn til den højere kvalitet på mobil appen, så er det da bare et spørgsmål om at skalere alt efter om man er på mobilt net eller Wifi. Og appen gemmer jo sangene midlertidigt lokalt, så der skal den selvfølgelig bare beholde den højeste kvalitet. Det virker sgu lidt som ren dovenskab at de ikke har opgraderet kvaliteten på mobil appen.

Kan du uddybe det?
Jeg er ved at købe Sonos pga den bedre kvalitet. fremfor at streame fra min mobil til anlægget.

Det var mere ment som, at det er det Yousee burde gøre, hvis de har bekymringer om for højt data forbrug.

Faktisk så gør de det allerede, men kan vælge mellem "Normal" og "Høj" lydkvalitet i appen, på henholdsvis Wifi og mobilnetværk. 

Ifølge den side er "Normal" 48kbit, og "Høj" er 192kbit.

Redigeret af TobiasKM - 23-Januar-2015 kl. 13:07
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 13:18
ja det må være det der menes med høj på 192 kbit,,,
det er den der ikke lyder helt godt på et stueanlæg, men de 320 kbit er acceptabel for mit vedkommende. 
Det var på den bagrund jeg hopper på Sonos.

Forstår ikke det med for højt dataforbrug.. det er vel kunden som betaler,,, så må det da være en "fordel" for yousee at tilbyde høj bitrate også på den mobile datatrafik?

Redigeret af mbm1 - 23-Januar-2015 kl. 13:18
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

ja det må være det der menes med høj på 192 kbit,,,
det er den der ikke lyder helt godt på et stueanlæg, men de 320 kbit er acceptabel for mit vedkommende. 
Det var på den bagrund jeg hopper på Sonos.

Forstår ikke det med for højt dataforbrug.. det er vel kunden som betaler,,, så må det da være en "fordel" for yousee at tilbyde høj bitrate også på den mobile datatrafik?

Tjah, der er flere argumenter for deres valg.

For det første, så kan størstedelen af deres brugere sandsynligvis ikke høre forskel på 192kbit og 320. Med moderne compression, så er det som regel audiofil og gode anlæg territorie virkelig at kunne mærke forskel. 

Højere dataforbrug, specielt med deres egne abonnementer, så er det en fordel for dem at deres kunder ikke kommer i problemer med diverse forbrugsgrænser, det giver mindre pres på netværket, og det giver mere stabil afspilning i områder med dårlig dækning. Desuden gør dem i stand til at kunne gemme et støre antal sange lokalt på telefonen, hvilket igen kan være medvirkende til at give en mere smooth brugeroplevelse. 

I sidste så er det nok bare at acceptere at dit forbrugsmønster og dine kvalitetskrav ikke ligefrem repræsenterer en særligt stor del af Yousee's brugerbase. Mit gæt er at den højere kvalitet på mobilsiden nok skal komme på et tidspunkt, men pt har de nok besluttet at deres nuværende kompromiser giver mest mening.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 15:08
Jeg ringede til dem igår for at sætte mit bredbånd op i hastighed, dvs. altså betale mere i abonnement og fik så af vide Musik røg. Det brokkede jeg mit så over og blev stillet over i en anden afdeling hvor jeg fik sat mit abonnement op og samtidig bibeholdt mit musik.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu