|
Yousee Musik |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan du uddybe det? Jeg er ved at købe Sonos pga den bedre kvalitet. fremfor at streame fra min mobil til anlægget. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Nu har jeg det ikke på mobilen,men på Tablet og der kan der vælges en HQ kvalitet. Ved dog ikke hvor meget HQ den er. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
|
Så hvad menes der så med at det kun er 320 kbit aac på pc og på sonos ? http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11206&zoneid=5 jeg har ikke kunne finde noget som helst indstilling af kvalitet hverken på android eller apple tablets. Ej heller på windows browser afspilleren :( Redigeret af mbm1 - 23-Januar-2015 kl. 13:00 |
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
Det var mere ment som, at det er det Yousee burde gøre, hvis de har bekymringer om for højt data forbrug. Faktisk så gør de det allerede, men kan vælge mellem "Normal" og "Høj" lydkvalitet i appen, på henholdsvis Wifi og mobilnetværk. Ifølge den side er "Normal" 48kbit, og "Høj" er 192kbit.
Redigeret af TobiasKM - 23-Januar-2015 kl. 13:07 |
||
![]() |
||
|
ja det må være det der menes med høj på 192 kbit,,,
det er den der ikke lyder helt godt på et stueanlæg, men de 320 kbit er acceptabel for mit vedkommende. Det var på den bagrund jeg hopper på Sonos. Forstår ikke det med for højt dataforbrug.. det er vel kunden som betaler,,, så må det da være en "fordel" for yousee at tilbyde høj bitrate også på den mobile datatrafik? Redigeret af mbm1 - 23-Januar-2015 kl. 13:18 |
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
Tjah, der er flere argumenter for deres valg. For det første, så kan størstedelen af deres brugere sandsynligvis ikke høre forskel på 192kbit og 320. Med moderne compression, så er det som regel audiofil og gode anlæg territorie virkelig at kunne mærke forskel. Højere dataforbrug, specielt med deres egne abonnementer, så er det en fordel for dem at deres kunder ikke kommer i problemer med diverse forbrugsgrænser, det giver mindre pres på netværket, og det giver mere stabil afspilning i områder med dårlig dækning. Desuden gør dem i stand til at kunne gemme et støre antal sange lokalt på telefonen, hvilket igen kan være medvirkende til at give en mere smooth brugeroplevelse. I sidste så er det nok bare at acceptere at dit forbrugsmønster og dine kvalitetskrav ikke ligefrem repræsenterer en særligt stor del af Yousee's brugerbase. Mit gæt er at den højere kvalitet på mobilsiden nok skal komme på et tidspunkt, men pt har de nok besluttet at deres nuværende kompromiser giver mest mening.
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
|
Jeg ringede til dem igår for at sætte mit bredbånd op i hastighed, dvs. altså betale mere i abonnement og fik så af vide Musik røg. Det brokkede jeg mit så over og blev stillet over i en anden afdeling hvor jeg fik sat mit abonnement op og samtidig bibeholdt mit musik.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |