recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee ændrer prisen på dit tv-abonnement
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee ændrer prisen på dit tv-abonnement

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 09:50
Lige et link


Citat:

Hvad står der i kontrakten/vedtægterne?

Selvom det skulle fremgå af din lejekontrakt eller foreningens vedtægter, at beboerne skal være tilsluttet den fælles tv-forsyning, gælder det ikke.

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mon ikke det bare fremmer kabel cut Dead

Nej.

Ikke der, hvor der stadig er tvungen tilslutning. "Så kan du da barte gøre noget i foreningen... Nej - det får man jo ikke noget ud af..."
Der er vel ikke tvungen tilslutning nogen steder, det er vel forbudt ved lov. Seneste ændring kom i 2018, hvor selv sløjfeanlæg blev fritstillet/ombygget til stikledning.
Der kan dog være valgt tv udbyder af beboere, så her kan man ikke bruge ejendommens tv kabler, men må søge om parabol, bruge stueantenne eller få ip tv. 
Der kan kun tvinges til brug af specifik internerudbyder, men en evt. tv pakke må i den sammenhæng ikke påduttes. 

Det er tvungen her. i Aars. http://www.aarsbo.dk/info/tv/ 


Nej. Der er ikke noget at gøre. Se mit link... Det er tvungen Waoo, eller det er tvungen YouSee.
Jo der er.

For der er lov på området og den skal din bolig forening overholde. BASTA.

Du kan være tvunget til at betale for vedligehold på kablingen. Men de kan ikke tvinge dig til at betale for en TV pakke.

Prøv du at fortæl Aars Boligforening det!

Rettelse!
Se side 3 i denne tråd


Redigeret af mnielsen - 30-April-2020 kl. 08:52
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Prøv du at fortæl Aars Boligforening det!


Jeg ville da skrive til dem med lidt henvistninger til forbrug og loven.

Og hvis de ikke vil rette ind, så har du vel noget retshjælp i din indbo forsikring. Så må man jo sætte en advokat på det. Eller prøv at se om du kan få EB til at skrive om en forening der ikke vil overholde loven
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Prøv du at fortæl Aars Boligforening det!


Jeg ville da skrive til dem med lidt henvistninger til forbrug og loven.

Og hvis de ikke vil rette ind, så har du vel noget retshjælp i din indbo forsikring. Så må man jo sætte en advokat på det. Eller prøv at se om du kan få EB til at skrive om en forening der ikke vil overholde loven

Jeg må se, hvad det bliver til... At gå rettens vej, bliver jo for dyrt. Om Ekstrabladseffekten virker på dem, ved jeg så ikke.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 10:30
En meget nemmere løsning, opsig abonnement, og når foreningen tromler frem, henvis til lovgivningen. Og du vil imødegå deres krav, når de henviser til paragraf i lovgivningen der fastslår, at du er forpligtet til tilslutning. Det er en administrators pligt, at overholde lovgivning, uanset hvad beboerne eller bestyrelsen vedtager. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

[QUOTE=PerW][QUOTE=mnielsen]


 At gå rettens vej, bliver jo for dyrt. 


Ikke hvis du har retshjælp i din forsikring
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Iflg. lovgivning er der ikke tvungen tilslutning til tv udbyder, og dette gælder også uagtet, at foreninger har det nedfældet i vedtægter. 

Den gælder så bare ikke her. Så igen: Nej!

Er du sikker på du ikke kan opsige tv? Det kan vi da gøre. Vi skal dog stadig betale det, den lille pakke koster, men kan bruge beløbet på internet. 


Tv/Internet
Fibia. Der opkræves et beløb svarende til grundpakken hos Fibia via huslejen. Lejer kontakter selv Fibia for til-/afmelding og valg af pakke.
Venlig hilsen
KB
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Iflg. lovgivning er der ikke tvungen tilslutning til tv udbyder, og dette gælder også uagtet, at foreninger har det nedfældet i vedtægter. 

Den gælder så bare ikke her. Så igen: Nej!

Er du sikker på du ikke kan opsige tv? Det kan vi da gøre. Vi skal dog stadig betale det, den lille pakke koster, men kan bruge beløbet på internet. 


Tv/Internet
Fibia. Der opkræves et beløb svarende til grundpakken hos Fibia via huslejen. Lejer kontakter selv Fibia for til-/afmelding og valg af pakke.

Jeg har spurgt på Fjæsen... Et foreløbigt svar er at det nogle steder ikke er muligt eller tilladt. Jeg skal kontakte Kundeservice... Og nej - den der med til/afmelding ser jeg ikke nogen steder. Desværre.

Rettelse!
Se side 3 i denne tråd


Redigeret af mnielsen - 30-April-2020 kl. 08:52
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 12:28
Quote
"hej

jeg har lige for den mail fra yousee

er det kun mig der har for den mail eller er det alle med grundpakke som stig i pris


Vi ændrer prisen på dit tv-abonnement


Der er mange andre ting, vi hellere vil fortælle dig om end en prisstigning. Men der er desværre én på vej. Prisen på dit tv-abonnement er nemlig ikke fulgt med udviklingen, og derfor er vi nu nødt til at hæve den.

Ændringen træder i kraft den 1. juni 2020. Her kan du se, hvad det betyder for dig.


Dit abonnementDin nuværende prisDin pris pr. 1. juni 2020
Grundpakke med Tv-boks232,10 kr./md.278 kr./md.

"

Du skal nu til at betale det samme, som nogle af os andre har betalt i lang tid. Faktisk lidt noget svineri at nogle kun har betalt 232kr indtil nu for grundpakke med TV boks.

Forstår ikke det bringer folks pis så meget i kog, at de nu hæver priser for nogle gamle abonnementer.
Det drejer sig om nogle få med GAMLE abonnementer og IKKE en generel prisstigning.

Undskyld, men det bare ligesom om, at hver gang Yousee bliver nævnt, ryger folk lige med det samme op i det røde felt.

Slap nu af Wink Der er jo ingen tvang.



Redigeret af Sickboy - 21-April-2020 kl. 12:34
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 12:29
Kan supplere med at jeg også har fået brevet. Jeg bor i Esbjerg, hvor Esbjerg kommune tidligere drev kabelnettet i Esbjerg (Det hed Esenet). Kommunen solgte i 2006 kabelnettet til TDC for 265 mio. kr. Som jeg husker det, forpligtede TDC sig til fortsat at levere billigt kabelnet i Esbjerg, og derfor har prisen hos Yousee generelt været billigere end standardpriserne.
Nu er der gået 14 år, så TDC's forpligtelse antager jeg, er udløbet.
Vi har ingen bindinger til Yousee, så vi kan skifte udbyder, hvis vi ønsker det.
Vi har i forvejen fiberbredbånd fra Stofa, så det er jo nemt i stedet at vælge Stofa som TV-udbyder.
Men her koster grundpakken 274 kr. + 9,75 i fakturagebyr + 30 kr. for TV-boks. Så Stofa er ca. 15% dyrere end Yousee.
Jeg bliver hos Yousee!


Redigeret af jjdk - 21-April-2020 kl. 13:09
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 12:42
Ja en oversigt over priser hos udbyderne gir et billede af generelt dyrere pakker. Hvis man får signalet gennem antenneforening og lign, kan man slippe billigere. Gir selv 212,33 for grundpakke uden boks hos Stofa. Jeg er overrasket det koster så meget ellers.

Redigeret af Munch - 21-April-2020 kl. 12:44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis man får signalet gennem antenneforening og lign, kan man slippe billigere. Gir selv 212,33 for grundpakke uden boks hos Stofa. 
 Hej.

Der er også forskel på antenneforeninger og deres priser. Her er et link til en forening med TV fra Yousee og Internet fra Dansk Kabel TV, som er ejet af TDC:


Quote: 'Foreningen tæller i dag 20.000 brugere fordelt på 70 medlemsafdelinger i Brøndby, Albertslund, Rødovre, Hvidovre, Ishøj, Vallensbæk, Høje Taastrup og København. Og nye boligafdelinger fra det storkøbenhavnske område banker hele tiden på døren for at komme med i foreningen.'


Hilsen Carsten.





Redigeret af csell - 21-April-2020 kl. 13:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu