recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee ændrer prisen på dit tv-abonnement
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee ændrer prisen på dit tv-abonnement

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 20:09
Rettelse - der er ikke lukket noget endnu...

Redigeret af mnielsen - 01-Juni-2020 kl. 17:58
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 10:52
Smile

Venlig hilsen
KB
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 11:03
Men underligt nok, så har jeg fortsat TV via TV-Guiden på computeren - altså, jeg kan se alle Grundpakke-kanalerne live. De burde da også være lukkede? Eller hwa'?

Redigeret af mnielsen - 01-Juni-2020 kl. 11:03
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 17:18
Vi har også opsagt Yousee pr. 31.05. Boksen døde i går formiddags og jeg har lige tjekket Yousee app’en. Her er kanalerne også lukkede.
Men der er fortsat signal i coax-kablet, så jeg kan se Yousee grundpakken gennem fjernsynets tuner.  
Jeg har også læst andet sted, at Yousee er meget forsinkede med at få lukket signalet, da de har manglet en dims. Som jeg har forstået det, skal Yousee’s teknikker forbi TV-skabet på adressen og afbryde signalet. 
iPhone 13, OS 15.3
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 17:57
Der er I K K E lukket for noget som helst endnu... Så passer det jo ikke, når de på deres Facebook-side påstår, at der lukkes selv om det er på helligdage. Så forstår jeg det bedre. Og er ligevidt, om jeg fortsat har internet fra dem, eller ej. Det ved jeg så først yderligere om nogle uger/dage...

Har nemlig lige tjekket igen, om der er signal fra YouSee, og det er der.


Redigeret af mnielsen - 01-Juni-2020 kl. 17:58
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

... 
Og er ligevidt, om jeg fortsat har internet fra dem, eller ej. Det ved jeg så først yderligere om nogle uger/dage...

Har nemlig lige tjekket igen, om der er signal fra YouSee, og det er der.
Jeg vil forvente at tekniker skal skifte filter på din stikledning i et skab (et sted) af samme type som bruges til at reducere TV signal til grund- og mellempakke, bare med en lavere frekvens, så det kun er internet frekvensbånd der kommer igennem.
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

... 
Og er ligevidt, om jeg fortsat har internet fra dem, eller ej. Det ved jeg så først yderligere om nogle uger/dage...

Har nemlig lige tjekket igen, om der er signal fra YouSee, og det er der.
Jeg vil forvente at tekniker skal skifte filter på din stikledning i et skab (et sted) af samme type som bruges til at reducere TV signal til grund- og mellempakke, bare med en lavere frekvens, så det kun er internet frekvensbånd der kommer igennem.
JA... Men.... På deres Facebook-side påstod de, at der blev lukket for TV-signalet selv om der er fri/helligdag, hvor opsigelsen trådte i kraft. 1) Der er stadig adgang til TV-kanalerne via TV-Guiden på nettet2) Der er stadig signal til TV-boksen - en LG HR550 C.

Signalet er sådan ca. halvt til et lille stykke over middel, som det altid har været.


Redigeret af mnielsen - 01-Juni-2020 kl. 18:20
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

... 
Og er ligevidt, om jeg fortsat har internet fra dem, eller ej. Det ved jeg så først yderligere om nogle uger/dage...

Har nemlig lige tjekket igen, om der er signal fra YouSee, og det er der.
Jeg vil forvente at tekniker skal skifte filter på din stikledning i et skab (et sted) af samme type som bruges til at reducere TV signal til grund- og mellempakke, bare med en lavere frekvens, så det kun er internet frekvensbånd der kommer igennem.

Måske er signalet som du skriver, kun dæmpet, så det kun er "internet-signal" der ryger igennem.... Fordi, prøvede lige, om jeg kunne søge kanaler vha. netværksnummer. Dette kunne jeg ikke - prøvede både netværksnummer 100 og 111. Den fandt kun 4 kanaler, heriblandt Eventkanalen, og nogle kodede kanaler.

Så prøvede jeg en fuld, automatisk søgning. Der blev så skovlet en masse kanaler ind, i ét rod. Der er hul igennem til dem, som er i Grundpakken.

Så UNDSKYLD, YouSee!!Embarrassed I HAR altså gjort noget.!!Clap
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 07:58
Nedenstående skrev jeg godt nok i en anden tråd, men det hører nok mere hjemme her i tråden...

Jeg købte Samsung BD-H8900N. Noget af en kasse... Lige så stor som LG HR550C!! 
LOL 

Der er jo delte meninger om den, men den må holde til der igen skal skiftes DVB T-system... Jeg hev folien af - der er beskyttelsesfolie på den, OVERALT! Sikkert fordi kabinettet er helt skinnende blank...

At optage på den eller bruge TimeShift, kommer jeg ikke til at gøre, så harddisken på 1 TB, kan vel pilles ud, og bruges til noget andet, når garantien er udløbet...

Jeg skal bruge antenneforstærker for at få noget ind på den. Dette giver på MUX 1 Viborg-senderen, et signal på:
82 - 86 % styrke
100 % kvalitet

Men hvad er DVB T2C?? Troede kun, det hed DVB T2? Boksen skriver DVB T2C i signalinfoen.

Skal der noget Boxer-TV til, så skal antennen skiftes ud, eller smides på loftet - Men det er ligemeget nu.

Min gamle, ramponerede "TV2-antenne" tager også fint FM-radiosignaler da Jeg bruger vægdåse:

DR P1, P2, P3, og P4 Nordjylland og Midt/Vest
Radio4
ANR
Radio Viborg
Nova
Nordjyske - vidste slet ikke, at den sendte på FM - troede kun, at det var en DAB-kanal
Classicfm
Tog også tidligere Radio ABC, men den faldt af, da jeg lige ville justere antennen lidt for bedre TV-signal...



Redigeret af mnielsen - 20-Juni-2020 kl. 08:05
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 08:26
never mind


Redigeret af Hackerjac - 20-Juni-2020 kl. 08:27
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er der slet ingen, som har oplevet, at deres YouSee-bredbånd over coax-kablet forsvandt, da I opsagde den tidligere tvungne TV-pakke - selv om I var blevet lovet, at afbrydelsen af TV-signalet ikke ville gå ud over bredbåndet? Sådan bare for, om jeg har noget at frygte?

Eller er det bare fuld tilfredshed hele vejen rundt, uden at skulle til at oprette nyt bredbåndsabonnement?

I min antenneforening "ruds vedby", der er det antenneforeningen der EJER kablerne.
Da jeg flyttede ind blev jeg kontaktet af dem, om jeg ønskede tv.
Jeg svarede nej, og efter en uge(på en søndag) havde jeg pludselig ikke noget internet (yousee).
De krævede så at jeg havde grundpakken for at kunne have internet.
Kæmpede frem og tilbage med dem længe, og fik en sur mand ud som gav mig grundpakken så jeg kunne få internet.
januar 2019 læste jeg på facebook at lovgivningen var ændret, og antenneforeninger SKAL tilbyde internet uden tv.
Så derefter har jeg betalt 800,- om året for at kunne benytte deres kabler Clap
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er der slet ingen, som har oplevet, at deres YouSee-bredbånd over coax-kablet forsvandt, da I opsagde den tidligere tvungne TV-pakke - selv om I var blevet lovet, at afbrydelsen af TV-signalet ikke ville gå ud over bredbåndet? Sådan bare for, om jeg har noget at frygte?

Eller er det bare fuld tilfredshed hele vejen rundt, uden at skulle til at oprette nyt bredbåndsabonnement?

I min antenneforening "ruds vedby", der er det antenneforeningen der EJER kablerne.
Da jeg flyttede ind blev jeg kontaktet af dem, om jeg ønskede tv.
Jeg svarede nej, og efter en uge(på en søndag) havde jeg pludselig ikke noget internet (yousee).
De krævede så at jeg havde grundpakken for at kunne have internet.
Kæmpede frem og tilbage med dem længe, og fik en sur mand ud som gav mig grundpakken så jeg kunne få internet.
januar 2019 læste jeg på facebook at lovgivningen var ændret, og antenneforeninger SKAL tilbyde internet uden tv.
Så derefter har jeg betalt 800,- om året for at kunne benytte deres kabler Clap

Jo... Det var da en træls oplevelse!! Tilsyneladende betaler jeg ikke noget for at bruge kablerne. Ved heller ikke, hvem der ejer installationen. Om det er boligforeningen, eller YouSee - Men hvis det er boligforeningen, så er det nok indeholdt i huslejen.

Og hvad så med TV & Film, via Mit YouSee? Har du så stadig det? Fordi, det har jeg... Kan nemlig se hele Grundpakken der, hvis lysterne ellers var til det!! LOL (Det måtte de da for min skyld gerne fjerne...)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu