recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee og manglende digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee og manglende digitale kanaler

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 12:45
Det skal også dertil tilføjes at en antenneforstærker altså også kan ødelægge Yousee signalerne, det opdagede jeg med en jeg havde købt hos avxperten.dk (30dB modellen) der ellers skulle hedde sig at være egnet til kabel-tv, men den er åbenbart ikke skærmet ordentligt, så pludselig stod jeg og manglede en masse af kanalerne da det DVB-T net blev aktiveret.
Efter den box blev pillet fra fik jeg alle kanalerne tilbage igen, men den blev så også kun brugt til forstærkning af de analoge signaler.
Til top
mna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 23:31
Aspagilus, jeg takker for dit indlæg for det reddede min aften i går. Har netop fået installeret kabel TV fra Yousee og personen fra Dansk Kabel TV som satte stikket anbefalede at der blev sat en forstærker op, da signalet skulle trækkes op til 20-30 m.
 
Men da jeg søgte efter kanalerne på mit Samsung UE46B8050 kom der ingen digitale kanaler igennem kun analoge - prøvede alt, talte med Yousee og fik det fejlmeldt, men læste så dit indlæg om forstærker og vupti, 182 digitale kanaler uden forstyrrelser selv på det TV længst væk.
 
Så pas på med forstærkere!
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 11:47
Hvis man kun vil se de digitale kanaler hos Yousee, så er en forstærker heller ikke nødvendigt hvis ens kabler er iorden og der desuden er tale om kraftige kabler der desuden er dobbelt skærmet.
Jeg har også en Terratec H7 box tilkoplet godt 25m kabel længde fra hvor at signalet kommer ind i huset. Iflg det signal info tool der ligger i Terratec Home Cinema, der er både signal styrke og signal kvalitet på 98%

Alt hvad jeg har gjort er at skifte boksen hvor signalet kommer ind i huset ud med en FUGA Sløjfedåse (aka. Triax) og fra den trukket 7mm dobbelt skærmet antenne kabel på godt 25m, der så ender i en Slutdåse der ligeledes er en FUGA (aka. Triax) model.


Redigeret af Aspagilus - 05-December-2009 kl. 11:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu