recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee og signal tab på DVB-C (Uden kort)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee og signal tab på DVB-C (Uden kort)

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
MSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee og signal tab på DVB-C (Uden kort)
    Sendt: 05-November-2009 kl. 23:52
Hej allesammen.

Har endeligt fået digitalt TV da jeg har købt mig et sony KDL-32W5500k.

Jeg modtager signalet gennem almindeligt antenne stik men jeg har et stort problem;

halvdelen af tiden er over halvdelen af de dansker kanaler væk, det drejer sig om oftest om zulu, 3+, kanal5, tv2 sport, tv2 news og et par stykker andre. Det sker som regel om aftenen.

Alle de andre kanaler virker perfekt samtidigt så jeg er gået væk fra den teori jeg ellers havde, om at det var HDMI kablet (der sidder parallet ved siden af antenne stikket) der gjorde det.

Hvis nogen har en idé om hvad der kan være på spil vil jeg meget gerne høre fra jer.

Jeg bor lige syd for Århus, og har som sagt Yousee digitalt TV gennem antenne stikket uden kort.


Redigeret af MSkriver - 11-November-2009 kl. 10:53
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 14:03
Det kan skyldes dårligt eller støjfyldt signal i antennekablet. Dette kan ske hvis du har koblet flere kabler sammen, bruger en splitter eller antenneforstærker, eller har antennestik som ikke er højfrekvens-tætte (f.eks. med plastikkappe).

Før jeg gik hele min antennekæde igennem med tættekam, og udskiftede/fjernede dårlige komponenter, så havde jeg også problemer med udfald på nogen kanaler, hvor støj fra luftbårne signaler kom ind i kablet.

Velkommen til recordere.dk! Smile


Redigeret af DrageMester - 06-November-2009 kl. 14:13
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
MSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 19:10
Tak for dit indlæg, og mange tak.

Men; I dag har Yousee opdateret deres driftstatus, og der står er det er DTT nettet der forstyre, men at de arbejder på det og det snarest muligt bliver fixet igen, fra deres side.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af MSkriver MSkriver skrev:

Men; I dag har Yousee opdateret deres driftstatus, og der står er det er DTT nettet der forstyre, men at de arbejder på det og det snarest muligt bliver fixet igen, fra deres side.
Sådan skal det vist ikke opfattes; YouSee er ikke i stand til at fixe et problem, som skyldes dårligt skærmede kabler og stik ude hos kunderne ... med mindre de altså vælter alle DTT masterne, og så er der nok nogen der bliver sure. LOL
 
Man skal derfor selv gå sine kabler/stik igennem, hvis man har problemer og ikke ønsker at komme til at betale en YouSee tekniker for at gøre det.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Jensen_no1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 22:51
Jeg har samme problem og har været hele min antenneinst igennem jeg køre på IHC net basic som køre på dobbeltskærmede kabler. Jeg har udfald på alle de kanaler der nævnes på YouSee.dk
Mit næste træk er at køre udenom IHC Net og gå direkte i min Triax DVB-C modtager, men det er da p.... irriterende at inde 1. november kørte det perfekt og nu er halvdelen af kanalerne væk
Til top
MSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af MSkriver MSkriver skrev:

Men; I dag har Yousee opdateret deres driftstatus, og der står er det er DTT nettet der forstyre, men at de arbejder på det og det snarest muligt bliver fixet igen, fra deres side.
Sådan skal det vist ikke opfattes; YouSee er ikke i stand til at fixe et problem, som skyldes dårligt skærmede kabler og stik ude hos kunderne ... med mindre de altså vælter alle DTT masterne, og så er der nok nogen der bliver sure. LOL
 
Man skal derfor selv gå sine kabler/stik igennem, hvis man har problemer og ikke ønsker at komme til at betale en YouSee tekniker for at gøre det.


Jeg ringede til dem efter jeg så dit indlæg, og de insisterer på at jeg bare skal læne mig tilbage og vente, så for nu gør jeg det, men igen tak for dit svar, hvis det ikke bliver bedre som kommer jeg nok tilbage og spørger hvad jeg så kan gøre.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 15:47
De må vel bare ændre lidt på deres signal styrke..

Det kan jo ikke være rigitigt at man skal pakke sit hus ind i sølvpapir for at bruge yousee :-(..


Til top
AlexanderM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:09
Jeg har samme problem, havde modtaget digitale kanaler gratis (med DVB-C tuner) uden problemer siden de kom, men så lige her for et par dage siden røg Zulu, Kana 5, TV Sport+News, VH1 plus diverse andre. Jeg har prøvet med et kun 2 meter langt kabel fra vægstikket direkte til fjernsynet, og gen-autotunet, uden at det hjalp.

De har fan'me at få det bragt i orden. Beskeden på deres driftsstatus side ser ud til at være skrevet af én der går i 3. klasse.
Til top
GurliGebis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 23:55
Vi har samme problem her i Silkeborg, med præcist de kanaler de nævner.

Det er nok bare mig, men jeg synes det er underligt at det er præcist de samme kanaler som alle har problemer med - det lyder som om det er en dårlig undskyldning de kommer med (bl.a. fordi det som AlexanderM også skriver har virket fint indtil videre).

Når det ikke engang virker med et kort kabel som er fint afskærmet må problemet jo ligge et andet sted.

Måske man skulle prøve at ringe til dem og høre hvad de foreslår at man gør.
Til top
MSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af GurliGebis GurliGebis skrev:

Vi har samme problem her i Silkeborg, med præcist de kanaler de nævner.

Det er nok bare mig, men jeg synes det er underligt at det er præcist de samme kanaler som alle har problemer med - det lyder som om det er en dårlig undskyldning de kommer med (bl.a. fordi det som AlexanderM også skriver har virket fint indtil videre).

Når det ikke engang virker med et kort kabel som er fint afskærmet må problemet jo ligge et andet sted.

Måske man skulle prøve at ringe til dem og høre hvad de foreslår at man gør.


Jeg synes du skal give dem et opkald, og så vider fortælle her hvad de sagde, om det evt. er det samme som de har sagt til mig (at vi bare skal vente på at DE fixer det).
Til top
GurliGebis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 12:13
Så fik jeg fat på dem.

Problemet skyldes som sagt indstråling fra DVB-T.
Der er to steder problemet kan være - enten ude ved os kunder eller ude i centralen.
Så det Yousee gør er at forsøge at afskærme deres centraler, så de ikke bliver påvirket af det.

Han sagde også, at grunden til at det kun er nogle kanaler der er påvirket er, at de bliver lagt sammen og lige ligger i det frekvensområde som de andre sender på (mener det var sådan det blev formuleret).

Nu vil jeg forsøge at afmontere mit T stik og se om det måske er der at forstyrrelser kommer ind, da det er det eneste sted her jeg kan se at forstyrrelser kan komme ind i kablet.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af GurliGebis GurliGebis skrev:

Nu vil jeg forsøge at afmontere mit T stik og se om det måske er der at forstyrrelser kommer ind, da det er det eneste sted her jeg kan se at forstyrrelser kan komme ind i kablet.
Støj fra DTT nettet eller andre støjkilder kan også komme ind igennem dårligt skærmede kabler og stik, f.eks. de stik folk selv monterer:
 
 
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu