recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee og VPN/Relakks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee og VPN/Relakks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bytes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee og VPN/Relakks
    Sendt: 04-Marts-2009 kl. 13:02
Hej

Jeg har fået Yousee 50/4. Forbindelsen er stabil og 50/3,5.

Min PC er (til lejligheden) sat direkte til Cisco DPC3000 modemet fra Yousee og der er ingen firewall. Modemet kan ikke konfigureres af brugeren.

Eneste problem er VPN-forbindelsen gennem Relakks, som er langsom ( 0.5/0.5), og derefter dør ud efter nogle minutter. Den afbryder ikke forbindelsen, men der opstår et pakketab på 100%.

Relakks-forbindelsen virker stadig- og har virket fint - med en hastighed på  13/2 i adskillige måneder via ADSL fra Perspektivbredband (som nu pga. andre stabilitetsmæssige årsager er opsagt med månedens udgang) på selvsamme PC.

Der er et generelt væsentligt større pakketab ift. ADSL-forbindelsen på nogle af Yousee/TDC's knudepunkter testet via Pingplotter på ganske almindelige adresser (f.eks. www.google.com) også uden en aktiv VPN opkobling.

Jeg har kontaktet Yousee, men har ikke fået et brugbart svar.

1. Er der nogen der har erfaring med Yousee/TDC og Relakks eller lign. (Dold.se f.eks) eller VPN i almindelighed i samspil med den ny 50/4 hastighed (DOCSIS 3 standard)?

2. Ligger fejlen mon i modemet (firmware-opdatering?) eller hos Yousee?

3. Kører Yousee mon traffic-shaping på sådanne VPN-forbindelser?

Mvh.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu