recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee opdatering 2. december
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee opdatering 2. december

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

Hvad med playready..?. Havde du problemer med det før du opdaterede.
Har selv kørt DVB link v5 i et halv års tid uden problemer.
Nå - tror lige jeg prøver ymed en ny scanning inden der evt må en reinstallation til


Playready problem på alle de kanaler der har skiftet plads. Følg min opskrift med at slette kanallisten før du søger efter kanaler igen, hvis du ikke sletter den tidligere kanalliste så får du dobbelt kanaler hvoraf kun den ene virker.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

Hvad med playready..?. Havde du problemer med det før du opdaterede.
Har selv kørt DVB link v5 i et halv års tid uden problemer.
Nå - tror lige jeg prøver ymed en ny scanning inden der evt må en reinstallation til


Playready problem på alle de kanaler der har skiftet plads. Følg min opskrift med at slette kanallisten før du søger efter kanaler igen, hvis du ikke sletter den tidligere kanalliste så får du dobbelt kanaler hvoraf kun den ene virker.

Det kan jeg godt se. Har fået det delvis til at virke igen men får netop dobbelt op på kanaler. Da jeg var mest desperat i går aftes prøvede jeg at slette tunerne for derefter at konfigurere dem igen. Det har betydet at der er en "dummy tuner" der ikke kan fjernes.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:42
Selv med en frisk installation af Dvblogic får jeg dubletter af DR1, DR1syn, DR2, og DR2syn hvor af den ene ikke virker.
Men det er nemt nok at teste deres båndbredde og så slette dem hvor den siger ca. 10Kbit.

/KL
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 22:53
Hvis man sletter db filen og kører MCE tv konfiguration igen burde man vel ikke kunne få dubletter medmindre man har 2 forskellige netværks skanninger på HD homerun tunerne
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 23:16
Det er allerede i TVsource jeg får dubletter af DR kanalerne. De "falske" ligger alle på frekvens 594000.

Bruger i øvrigt FireDTV modtagere og ikke HDhomerun.

/KL
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 06:14
Det er YouSee der udsender kanalinformation uden signal på 594 MHz:
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 11:10
fik sorteret lidt ud i kanalerne så jeg nu kun har dem der duer.
Tak for hjælpen.
Har forøvrigt mellempakken men tuneren fanger også noget af kanalerne i fuldpakken dog med noget pixelering på. Er der nogen af jer der oplever noget lignende..?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:


Har forøvrigt mellempakken men tuneren fanger også noget af kanalerne i fuldpakken dog med noget pixelering på. Er der nogen af jer der oplever noget lignende..?
Det er der mange der oplever. I forbindelse med omlægningen kan man se, at YouSee har flyttet TV3+, som ligger i mellempakken, længere væk fra grundpakkens frekvensområde. Gad vide om det er for at komme formel1-gratister til livs.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 12:45
Hejsa

Jeg har også problemer efter opdatering... :(
Jeg har en HDHomeRun tuner og et DVBLink v 5.1 setup på min Netgear ReadyNAS RN314, OS 6.2.0. Virkede fint indtil Yousee ændrede kanaler og jeg skulle scanne. Den finder intet nu :(
Nogen ideer?
Problem beskrevet her http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?f=56&t=28687
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 17:00
fik lige en SMS fra Yousee - der er kommer flere ændringer i mit område (Aarhus) grundet forstyrrelser fra andre TV-sendemaster i området.
Ændringerne kører i nat - så i morgen skal der lige bruges tid på en kanalrundfart ;o)
;o)
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 18:44
Håber ikke de laver flere omlægninger. Der er trods alt noget arbejde til at få det hele til at spille igen.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 18:56
Osse mig. Måtte lige lægge epg på plads i 7MC igen da jeg glemte at forhindre DVBlogic måtte få adgang i nrossens program :-)

/KL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu