recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee plus uden HD kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee plus uden HD kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
navetrold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Juni-2009
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee plus uden HD kanaler
    Sendt: 09-April-2010 kl. 19:37
Jeg er lige skifet tv i stuen og ville tage mit CA-modul og program kort med over i det nye.

Tv'et (samsung b6050) finder alle kanaler men skriver at HD kanalerne er kodede. Jeg har prøvet at taget kortet ud, vende det om osv osv uden held.

Eneste HD kanal som går igennem er DR HD.

Er kortet låst til ét tv, eller hvad kan jeg eller finde på. Har forsøgt mig med 2 forskellige CA-moduler som virker til yousee.

Nogle gode råd?

På forhånd tak
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af navetrold navetrold skrev:

Er kortet låst til ét tv, eller hvad kan jeg eller finde på. Har forsøgt mig med 2 forskellige CA-moduler som virker til yousee.

Nej kortet er ikke låst til ét bestemt tv. Har tv'et registreret, at der er indsat et CA-modul?  
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 08:29

Har du også vendt CAM modulet rigtigt?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 10:42
Ja det har opdaget at der sidder kort i. Når jeg slår over på fx 3+HD siger den "Viaccess CA promt - No rights to access the Audio" som den ville gøre ved kanaler som jeg ikke har fx tv1000 osv.

Jeg har opdateret tv'ets firmware, vendt kortet på alle tænklige leder og kanter, alt uden held.

Redigeret af navetrold - 10-April-2010 kl. 10:43
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 10:55
Nogle kanaler ligger dobbelt, når man har full pakken. Den der er kodet til dem som har mellem pakken og tilfælger nogle plus pakker, så prøv at se om kanalen ligger der flere gange.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 10:59
Er det et CAM fra Smit ?, Det er de eneste CAM's der fungerer 100% korrekt til Yousee.
Jeg ved der er forhandlere der påstår at både det ene og det andet CAM fungerer med Yousee, men det er ikke korrekt, kun Smit CAM's fungerer ordentligt.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 11:08
Hmm det var desværre ikke det PerW
Det ene CAM-modul er fra Maximum det andet er fra Strong.

Det fra Strong ved jeg virker på mit andet tv (sony)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 11:35
Nu virker det...

Jeg har INGEN idé om hvad jeg har gjort anderledes men nu håber jeg bare at det bliver ved.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af navetrold navetrold skrev:

Ja det har opdaget at der sidder kort i. Når jeg slår over på fx 3+HD siger den "Viaccess CA promt - No rights to access the Audio" som den ville gøre ved kanaler som jeg ikke har fx tv1000 osv.

Jeg har opdateret tv'ets firmware, vendt kortet på alle tænklige leder og kanter, alt uden held.

Jeg har et tilsvarende problem, som jeg nok skal spørge om i en ny tråd, men jeg prøver lige her først.

Jeg har et Yousee Plus kort. Et Strong Viaccess kort: "Supplied by Strong", "Technology by SMIT"

Jeg fik kortet i starten af februar, og Kanal5HD, TV3+HD, TV2 FilmHD, TV2SportHD, EurosportHD, Eurosport2HD virkede alle fint. Det samme gjorde alle kanalerne fra HD-pakken (gratis frem til 5.4.), samt i den første tid, også alle Canal+ kanalerne.

Først forsvandt Canal+ kanalerne som de skulle. Men mit problem nu er, at Kanal5HD, TV3+HD og TV2SportHD ikke virker.
TV2 FilmHD, EurosportHD, Eurosport2HD virker stadig. Det gør HD-pakkens kanaler i øvrigt også. Kortet sidder altså rigtigt.

Det pudsige er, at ved Canal+ kanalerne som jeg ikke skal have adgang til, får jeg fejlen "No right to access the video", hvor jeg ved TV2 FilmHD, TV2SportHD, EurosportHD, Eurosport2HD får fejlen "No right to access the audio".

- Får du ikke også fejlen "No access to access the video" få canal+ kanalerne?

- Kan du genskabe/huske hvad du gjorde for at komme videre.

Jeg har kontaktet TDC og bedt dem sende en opdatering, hvor jeg samtidig også opsage HD-pakken. Det er ikke slået igennem, og det er som jeg ikke får opdateringerne. Jeg kan stadig se HD-kanalerne, og har stadig audio-fejlen på Kanal5HD, TV3+HD og TV2SportHD

Når jeg går i menuen på mit Samsung LE46B755: Setup -> Broadcast -> Common Interface -> CI Menu -> Smart card management -> Subsription information -> SOID 0020300 (TDC_1) -> Theme Subscription og Class subscription, så står der datoer der alle er udløbet. Men som nævnt virker det stadig fint på alle kanaler i HD-pakken og TV2 FilmHD, TV2SportHD, EurosportHD, Eurosport2HD.

Nogen der har nogen idéer til hvad fejlen kan bestå i?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 00:24
-> JENC

Jeg tror der er et eller andet galt ved YouSee kortet, som du måske skal tale med Kundeservice om.

Et fingerpeg kunne være at du kan modtage de bonuskanaler i HD, som også indgår i HD-pakken, mens du IKKE kan modtage de 3 bonuskanaler i HD (Kanal5 HD, TV3+ HD og TV2Sport HD) der IKKE indgår i HD-pakken.

Det er i øvrigt sådan at alle med YouSee Kort indtil 6. april kunne bede om at få HD-pakken gratis frem til 1. juni. Det spiller måske en rolle.

Redigeret af Vilhelm - 11-April-2010 kl. 00:26
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 18:04

Godt input.

Jeg kan se, at Kanal5HD, TV3+HD, TV2 FilmHD, TV2SportHD, EurosportHD, Eurosport2HD alle er Bonus-kanaler -> link.

Men jeg kan godt se, at flere af dem også indgår i HD-pakken -> link.

Jeg må prøve Kundeservice igen.

Men, jeg kunne stadig godt tænke mig at høre, om andre oplever fejlen med at det er audio der ikke er adgang til?
Til top
nicolade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 21:41
Hej Jens m.fl.

Jeg oplever præcist det problem du nævner, og det er lige startet i dag den 6. juli 2010!!!!

Alt har virkert upåklægeligt i flere år, og pludselig virker lortet ikke. Hmmmm......
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu