recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee problem med TV3 Puls og TV2 Zulu i MP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee problem med TV3 Puls og TV2 Zulu i MP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
erikhs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee problem med TV3 Puls og TV2 Zulu i MP
    Sendt: 22-November-2009 kl. 16:59
Jeg har i et par måneder med stor tilfredshed kørt MediaPortal med YouSee kabel TV og bruger 1 Technotrend USB DVB-C tuner samt 2 Technotrend PCI kort.
 
Alt fungerer fint undtaget 2 kanaler: TV3 Puls og TV2 Zulu som ikke kan vises.
 
Når jeg scanner efter kanaler fanges de begge to op og kommer med på listen over grønne og dermed ikke-kodede kanaler, men når jeg prøver preview får jeg henholdsvis fejlmeddelelsen "Previewfailed:UnableToStartGraph" for TV3 Puls og "Previewfailed:ChannelIsScrambled" for TV2 Zulu.
 
Jeg har bemærket at f.eks. TV3+ på et tidspunkt lå inde som både kodet og ikke-kodet kanal, men i det tilfælde var det enkelt at se at kanalen var markeret med rød som kodet og så finde den rigtige kanal som var grøn og dermed ikke-kodet.
 
Her ligger både Zulu og Puls kun inde 1 gang hver på listen og begge er som sagt markeret som grønne ikke-kodede kanaler. Jeg har scannet i MediaPortal både med setting Danmark/TDC og Setting Global.
 
Kan nogen hjælpe og/eller bekræfte om kanalerne ligger inde med rigtige settings for Værløse/København:
 
TV2 Zulu:
Frekvens= 626000
NetworkId= 65024
TransportId= 1250
ServiceId= 6110
Symbolrate= 6875
PmtPid= 429
 
TV3 Puls:
Frekvens= 626000
NetworkId= 65024
TransportId= 1250
ServiceId= 6150
Symbolrate= 6875
PmtPid= 369
 
 
 
Til top
Kermit1974 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 23:17
Det kunne se ud som om du kigger på de forkerte frekvenser. Det har i hvert fald været problemet for mig, når jeg har haft de to fejl.
Alle YouSee's kanaler ligger to steder på listen. En i en kodet version til brug for YouSee's bokse og kort, og en FreeToAir.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med frekvenserne, da jeg bor i Århus. Hos mig ligger de 3Puls på 498000 og Zulu på 554000
Til top
kimmik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 14:35

Jeg har oplevet samme problem og har fundet en (nød)løsning....

Jeg konstaterede, at der i kanal-oversigten i Media Portal's "TV Server Configurationen" var oplyst 2 sæt frekvenser ud for "problem-kanalerne" (2 kolonner under Details var udfyldt).
Indtrykket var, at første sæt var til den kodede udgave og andet sæt til den ukodede.
Ved at editere kanalen fik jeg værdierne fra 2. kolonne lagt ind i 1. kolonne - og dermed var problemet løst.

Også i mit tilfælde blev "problem-kanalerne" vist som grønne.... uagtet at linjerne (også) indeholdt frekvenser til kodede kanaler....
 
Mine problemer opstod i forbindelse med at Stofa via den lokale antenneforening stoppede med kodning af en række kanaler (.... eller nok nærmere: begyndte at sende både kodet og ukodet).
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 20:50
Jeg har lige haft samme problem på Stofa med at Zulu (en af de grønne) ikke kunne vises.
MP havde fået den forkerte Frequency fra transponderen. Efter den var blevet rettet virkede det.
 
MP v1.1.3
 
Update:
Det var så Zulu, Charlie, 3+ og Showtime som var scannet til 506000KHz i stedet for 514000KHz


Redigeret af michael9000 - 04-Marts-2011 kl. 21:08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu