recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee problemer med TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee problemer med TV2

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee problemer med TV2
    Sendt: 20-December-2010 kl. 08:34
Jeg har på det seneste haft problemer med (hovedsageligt) TV2. Jeg er ikke 100% sikker på hvornår de opstod, men det kunne meget vel være omkring den 30. november, hvor TDC lagde kanalerne om.

Problemet er mest udtalt på mit Sony W5500 tv, men også min yousee boks og øvrige tv har problemet. Kablerne er lange, men af god kvalitet og udelukkende fuldafskræmede stik og f-stik fordelere. Der er ikke ændret på kablerne, så de burde ikke være problemet.

Problemet opstår som udfald, nogle gange kun på lyd, nogle gange på både billed og lyd. Når lyden forsvinder, reagere tv'et ikke, men når billedet også forsvinder, kommer tv'ets Onscreen-display frem og siger "intet signal".

Kigger jeg på Sony "system status" ser jeg dette.

Signal 100%

Pre RS: 0          5s: 0           UEC: 0

Symbol Rate   6900000     F:538000     QAM  AGC (Ligger oftes på 0 til -3, men der enkelte gange set ned til -30)

Når lyd og/eller billed forsvinder går signalstyrken helt ned på 0 og få gange (sjældent kommer der en fejl på "Pre RS". Den er der dog kun et kort sekund og jeg har ikke kunne nå at skrive det hele ned).

Jeg har opdateret tv'et til nyeste 1730eu firmware, jeg har gendannet fabriksindstillinger og søgt efter kanaler flere gange uden held.

Problemer er meget periodisk og andre gange værre end andre.

Nu er jeg ikke nogen haj, men er det korrekt konkluderet, at problemet ikke er støj/svagt signal, men derimod decideret udfald? (TV'et viser jo signalet som 0 eller 100%. Aldrig andet)

Nogen tips eller ideer til hvad jeg skal kigge på?

Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:23
Jeg har også haft udfald på nogle af programmerne siden yousee-omlægningen den 1. december.
Som regel er udfaldet kun på 1 eller 2 sekunder hvor der meldes "intet  signal".

Hovedsagligt på dr1 og tv2. Men det kan selvfølgelig skyldes, at det er de 2 programmer jeg ser mest.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 14:04
også her.   har mange udfald på flere kanaler , men har talt med tdc og de sagt alle ens hdmi og antenne kabler skal være dobbelt skræmet , ellers fryser ens billeder, mine kabler har disse kabler pånær 1 kabel , og det går netop op til tvet , så har bestilt et nyt godt skærmet hdmi kabel.

mvh Kim
Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 14:08
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2010
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af gotskov gotskov skrev:

Jeg har på det seneste haft problemer med (hovedsageligt) TV2. Jeg er ikke 100% sikker på hvornår de opstod, men det kunne meget vel være omkring den 30. november, hvor TDC lagde kanalerne om.

Problemet er mest udtalt på mit Sony W5500 tv, men også min yousee boks og øvrige tv har problemet. Kablerne er lange, men af god kvalitet og udelukkende fuldafskræmede stik og f-stik fordelere. Der er ikke ændret på kablerne, så de burde ikke være problemet.

Problemet opstår som udfald, nogle gange kun på lyd, nogle gange på både billed og lyd. Når lyden forsvinder, reagere tv'et ikke, men når billedet også forsvinder, kommer tv'ets Onscreen-display frem og siger "intet signal".

Kigger jeg på Sony "system status" ser jeg dette.

Signal 100%

Pre RS: 0          5s: 0           UEC: 0

Symbol Rate   6900000     F:538000     QAM  AGC (Ligger oftes på 0 til -3, men der enkelte gange set ned til -30)

Når lyd og/eller billed forsvinder går signalstyrken helt ned på 0 og få gange (sjældent kommer der en fejl på "Pre RS". Den er der dog kun et kort sekund og jeg har ikke kunne nå at skrive det hele ned).

Jeg har opdateret tv'et til nyeste 1730eu firmware, jeg har gendannet fabriksindstillinger og søgt efter kanaler flere gange uden held.

Problemer er meget periodisk og andre gange værre end andre.

Nu er jeg ikke nogen haj, men er det korrekt konkluderet, at problemet ikke er støj/svagt signal, men derimod decideret udfald? (TV'et viser jo signalet som 0 eller 100%. Aldrig andet)

Nogen tips eller ideer til hvad jeg skal kigge på?

Hej gotskov.

Disse udfald du oplever kan godt være dårligt signal, men kan også være frekvenser der rammer dine kabler, hvis ikke de er afskærmet godt nok. Vi oplever mange gange, at kunder ikke har rørt ved deres kabler og at det har virket upåklageligt i mange år, og pludselig kommer disse udfald.

Nu ved jeg ikke om du bor i hus eller lejlighed, men prøv eventuelt at tage signalet direkte fra første stik, uden om fordeler, med et nyt dobbelafskærmet antennekabel.

Har du stadig problemer efter det, så skal du have en teknikker ud og kigge på signalet.

mvh Dan
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 13:37
Hej Dan

Interessant at se jer herinde :)

Jeg har faktisk overvejet et nyt kort kabel. Har dog droppet det, da jeg mente at dårligt signal ville være rimeligt konstant, hvor mine problemer er udfald. Nogle gange fungere det fint i flere timer, andre gange er der få minutter mellem udfaldene. I går aftes var vi dog helt nede på sekunder.....

Når du siger at det kan være "frekvenser der rammer mine kabler". Kan du uddybe det? Og har du en måde hvorpå jeg kan finde kilden?  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 13:56

Når du siger at det kan være "frekvenser der rammer mine kabler". Kan du uddybe det? Og har du en måde hvorpå jeg kan finde kilden?  

Der er mulighed for indstråling fra TV senderne, hvis kabler og det øvrige ikke er tilstrækkeligt afskærmet. Et eksempel. Da man stadig brugte Kanal 6, var der kraftige forstyrreler fra den på kablerne her hvor jeg bor, det hjalp da man af andre årsager opgraderede, men det forsvandt ikke før senderen blev lukket. I dag er der så steder der forstyrres af UHF senderne rundt omkring, der er også mulighed for forstyrrelser fra Redningstjenesternes radioanlæg, de bruger frekvenser i C båndet på Kabelanlæg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2010
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 14:44

Hej Dan

Interessant at se jer herinde :)

Jeg har faktisk overvejet et nyt kort kabel. Har dog droppet det, da jeg mente at dårligt signal ville være rimeligt konstant, hvor mine problemer er udfald. Nogle gange fungere det fint i flere timer, andre gange er der få minutter mellem udfaldene. I går aftes var vi dog helt nede på sekunder.....

Som Radiomanden rigtigt skriver, kan det eksempelvis være en sender der kan forstyrre i dit område. De sender ikke altid, så derfor vil du ikke opleve det som en fejl der er der konstant. Jeg ville prøve med et nyt kabler, og hvis det ikke virker så skrive til os, så får vi en teknikker ud og kigger på det. 

Mvh Dan
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 08:54
Så er der monteret et 5 meter 3-dobbelt afskærming og fuldafskærmede stik. Problemet er der stadig.

Så jeg ringede til Yousee og ville fejlmelde igen. Fik dog at vide, at da vi er en andelsforening med eget anlæg er det ikke umiddelbart Yousee's problem og jeg/vi skal selv kontakte en antennemand.

Gad vide om vi skal igennem det samme igen, næste gang der skal laves om på Yousee's net. :(
Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 08:57
Er der iøvrigt nogen der kan anbefale en antennemand i københavn/frederiksberg området?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 09:26

Er der iøvrigt nogen der kan anbefale en antennemand i københavn/frederiksberg området?
Du skal som det første be' din forening undersøge, om der er noget galt med jeres interne antennenet. Så bør de sende en montør, der kan se på sagerne.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 09:41
Hej Jørn

Det er præcis det jeg vil. :)

Vi er en lille forening, 17 lejligheder, og firmaet der i sin tid installerede anlægget eksistere ikke længere, så vi er totalt service-aftale-løse :(

Jeg er samtidigt det tætteste du kan komme på en teknisk vicevært her i ejendommen, så det er netop for at få kontrolleret ejendommens installation, jeg gerne vil finde en god montør. Min egen burde jo være i orden...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu