recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee problemer med TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee problemer med TV2

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af gotskov gotskov skrev:

Hej Jørn

Det er præcis det jeg vil. :)

Vi er en lille forening, 17 lejligheder, og firmaet der i sin tid installerede anlægget eksistere ikke længere, så vi er totalt service-aftale-løse :(

Jeg er samtidigt det tætteste du kan komme på en teknisk vicevært her i ejendommen, så det er netop for at få kontrolleret ejendommens installation, jeg gerne vil finde en god montør. Min egen burde jo være i orden...
Jeg ville nok undersøge, hvad en serviceaftale med YouSee koster. Her i den ejerforening (216 ejerlejlæigheder), hvor jeg bor, hvar vi en aftale med YouSee. Prisen er indregnet i den pris vi hver især betaler for vores TV-pakker (lille-, mellem- eller fuldpakken). Fordelen er, at der kun er én at lave vrøvl til - nemlig YouSee.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 17:10

Det viser sig nu, at vores anlæg er noget gammelt lort.

Jeg vidste godt at vi er forbundet serielt, så signalet er bedst i stuen og bliver dårligere jo højere man kommer op, men da Yousee fortalte at mine underboers dårlige kabler og gamle tv kan ødelægge signalet vidste jeg ikke. Måske derfor at vores problemer er periodiske, det er måske kun når underboen ser tv vi har problemer ??? (Det må undersøges).

Men faktum er nu, at jeg har grønt lys fra bestyrelsen til at indhente tilbud på nye anlæg og evt ny leverandør af signal. Og spørgsmålet er så: Er der nogen alternativer til Yousee? Kender selv kun Stofa men dem har jeg spurgt om de kan ikke levere.....
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 12:36
Med 17 lejligheder da burde YouSee vel komme med en forklaring, er samme YouSee da ikke fortsat interesseret i levere programmerne til JER?
Jeg mener hvorfor gøre forbedringerne så kostbare at nogen måske vælgere droppe helt Ud! På grund af en måske gammel aftale "Om Borgfred mellem TDC og Stofa", er der ingen som rigtig vil presse på for skifte leverandører "for ofte".
Nogen vil sige en sådan Borgfred måske ikke er efter Konkurrencestyrelsen opfattelse ____   ____ hvis noget andet skulle gennemtvinges, da 2 separate Coax Antennetilslutninger ___ måske dette er f o r  uspiseligt.

Redigeret af moho - 12-Januar-2011 kl. 12:42
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Med 17 lejligheder da burde YouSee vel komme med en forklaring, er samme YouSee da ikke fortsat interesseret i levere programmerne til JER?
Jeg mener hvorfor gøre forbedringerne så kostbare at nogen måske vælgere droppe helt Ud!
Der er mange ting du ikke forstå og her er endnu en. Hvis det interne net ikke er etableret, ejet eller serviceret af YouSee, kan YouSee ikke gøre noget. Forklaringen har de da givet. Der er da sikkert ikke tvivl om, at foreningen kan få et tilbud fra YouSee, men den kan selvfølgelig også få et tilbud fra dit elskede Stofa.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af gotskov gotskov skrev:

Det viser sig nu, at vores anlæg er noget gammelt lort.

Jeg vidste godt at vi er forbundet serielt, så signalet er bedst i stuen og bliver dårligere jo højere man kommer op, men da Yousee fortalte at mine underboers dårlige kabler og gamle tv kan ødelægge signalet vidste jeg ikke. Måske derfor at vores problemer er periodiske, det er måske kun når underboen ser tv vi har problemer ??? (Det må undersøges).

Men faktum er nu, at jeg har grønt lys fra bestyrelsen til at indhente tilbud på nye anlæg og evt ny leverandør af signal. Og spørgsmålet er så: Er der nogen alternativer til Yousee? Kender selv kun Stofa men dem har jeg spurgt om de kan ikke levere.....
Hej Gotskov
Der er ca. 3 muligheder Big smile 
1. I betaler selv en ny instalation til de 17 lejemål, derefter prøver i at få en god pris på signal inklusiv serviceaftale...
2. I får et tilbud fra div. kabelTV firmaer der kan levere signal på adressen, enten via Fiber eller Coax, husk læs det med småt...
3. Lever med lxxxxx, måske få trimmet naboers dårlige kabler, men her skal der trædes varsomt, og helt godt bliver det nok aldrig... 
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
gotskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 08:02
Det er specielt 2eren jeg er hooked på, men jeg kan ikke finde alternativer til Yousee. ALtså bortset fra Stofa der ikke kan levere.....
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu