recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee router bridgemode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee router bridgemode

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:32
Hvis du er glad for Google Wifi og ikke bruger Yousee boxen til f.eks. Telefon eller TV ville jeg prøve følgende:

Køb dig en billig  managed switch der understøtter VLAN's og har mindst to porte og prøv opsætningen som er bekrevet (under managed switch)  på denne side https://support.google.com/wifi/answer/9798157?hl=en

Yousee bruger VLAN id 101 mellem Medie konvertern og HomeBoxen, så det er det VLAN id du skal oprette i din switch.

Porten med Mediekonverteren skal konfigureres som "tagged" (VLAN id 101) og porten til google wifi WAN porten skal være "untagged".

Husk de to porte du bruger til at forbinde din google wifi og media konverteren må kun være medlem af VLAN 101 og ikke andre. De øvrige porte i switchen kan du bruge som almindelig switch på dit LAN.  Vent dog med det til du har du to porte til VLAN 101 oppe at køre.

Husk også at det tager en fandes tid før Yousee frigiver DHCP leasen på din ip addresse så hav tålmodighed en nats tid inden du giver op.

Hvis du får det til at virke kan du smide den grimme hvide box fra Yousee ned i en skuffe og først tage den ud når Yousee beder om at få den tilbage.

Du ka også bruge router muligheden, men så er du jo igen ind i dobbelt NAT og ligende bøvl.

Jeg har selv kørt uden homebox på min Yousee fiber siden jeg fik den for et par år siden.  Det eneste problem er at Yousee support ikke rigtig vil hjælpe dig med problemer hvis du benytter den løsning.  Du kan altid sætte Home boxen til igen, hvis der er et problem de ikke vil løse for dig.

Held og lykke.




Redigeret af ildocteur - 13-Maj-2020 kl. 22:45
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:53
Hvad er bøvlet med dobbelt NAT?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 08:06

For langt de fleste vil dobbelt NAT virke fint, det kan dig give bøvl hvis du har særlige port forward regler til f.eks. online spil eller har en server opsat på dit interne netværk.

Og så kan det vel i teorien æde ligt throughput på din forbindelse og forhøje latency, hvis du har teenage børn der konkurrere med deres venner om den laveste ping tider til deres favorit CS:GO eller LOL server :-)




Redigeret af ildocteur - 14-Maj-2020 kl. 08:11
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 10:11
FYI så satte jeg Google Mesh op for min mor i sidste weekend. Hun har et Kaon 3420 modem/router fra Yousee. Jeg aktiverede bridge mode og satte Google routeren i Port 4 på Kaon boksen, og det virkede umiddelbart.

Overraskende nok så virkede TV boksene også uden problemer når de blev tilsluttet til Google routeren, så det hele var faktisk ret smertefrit.
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 16:48
Tak for det input. Nu må jeg så lige trække vejret og se hvilken router yousee udlevere inden jeg køber google wifi
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 22:10
Hej MSKP,

Må jeg spørge om hvilken forbindelse du har med YouSee? Er det Fiber eller DSL?

Jeg har et Kaon 3420 fra YouSee og en DSL kobber forbindelse men når jeg slår Bridge Mode til får jeg ikke nogen ip adresse fra YouSee's DHCP server? Skal man bruge port 4 eller er det bare tilfældigt at du brugte port 4?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 13:58
Jeg har YouSees næstnyeste modem/router og en Netgear Nighthawk R8000, eller hvad den nu præcis hedder.

Jeg kan ikke få bridge mode til at virke. Der er simpelthen ikke hul igennem til mitwifi.dk, eller nogle andre hjemmesider, efter bridge mode er blevet tændt for i YouSee-dimsen. Jeg kan godt tilgå opsætningssiderne på begge apparater.

Lige nu kører jeg sådan set med to routere, både med wifi og kablede forbindelser. Kun et enkelt trådløst netværk laver SSID broadcast, selvfølgelig fra Netgearen. 5GHz fra YouSees kasse er ikke kraftigt nok til konsekvent at nå ind i værelset til iMac'en eller ud i køkkenet til tidskapslen.

Det fungerer sådan set fint, som det er nu, men fra Netgear-routeren får jeg kun cirka en tredjedel af den download jeg har på min 1000/100-forbindelse. Dette gælder både med wi-fi og kabel, til Apple TV 4K (2021) og en gammel men velfungerende Mac Mini.

Jeg snakkede med YouSees support forleden, men de kunne ikke hjælpe med noget som helst. Deres eneste forslag var, at prøve forskellige udgange på deres dims til uplink-porten på Netgear-routeren.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 14:42
Min anbefaling……

Reset din yousee router, fjern netgear router.

Slut computer til yousee router, med kabel. Test hastighed, hvad hastighed får du?

Yousee router uddele adresser i 192.168.1.x range.

Sluk for wifi i yousee router.

Forbind til netgear, opsæt dhcp server til 192.168.0.x range.

Forbind WAN på netgear med LAN på yousee router.

Slut computer til netgear router, med kabel. Test hastighed, hvad hastighed får du?

Forbind pc via wifi til netgear router. Hvilken hastighed får du?


Klaus



Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 14:45
Jeg får uden problemer hele forbindelsen med kabel til YouSee-kassen. På Xbox Seriøs X testede jeg faktisk 1007/114 forleden.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 14:48
Er det ikke noget med at din yousee router får ip 192.168.100.1 efter den er sat i bridge mode - som du skal bruge for at tilgå interfacet.

youSee first-level support er ikke til megen gavn. Har også kørt med bridge mode i lang tid. Da min strømforsyning brændte af skulle den nye router sættes op til at godekende mac adr. på min egen router. Det skulle de gøre hos yousee. Svaret var at det undersøttede de ikke. Der skulle mang samtaler til inden de fattede at det var tesknisk support der skulle gøre det. Men på det tidspunkt havde jeg givet op og forenkelt mit nætværk til kun at indeholde yousee router og et kablet AP
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Er det ikke noget med at din yousee router får ip 192.168.100.1 efter den er sat i bridge mode - som du skal bruge for at tilgå interfacet.


Jo, og det virker også fint, men der kommer ikke noget indernet igennem til Netgear.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg får uden problemer hele forbindelsen med kabel til YouSee-kassen. På Xbox Seriøs X testede jeg faktisk 1007/114 forleden.

Og hvad så, når du gør resten, hvad hastighed får du så på LAN og WIFI?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu