recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Router laver indstråling på tv signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Router laver indstråling på tv signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Router laver indstråling på tv signal
    Sendt: 22-September-2021 kl. 18:19
Hej Smile

Jeg har fået en router fra Yousee som desværre laver indstråling på mit tv signal. Jeg har prøvet at flytte routeren rundt i lejligheden, men jeg kan ikke slippe helt af med problemet. Hvis jeg slukker routeren er der ingen problemer. Problemet er at mit tv pixelerer. Jo tættere på tv'et routeren står desto større er problemet. Jeg bor i en 100 m² lejlighed, kan det virkelig passe at jeg ikke kan slippe for denne indstråling uanset hvor jeg placerer routeren?

Det er et Sony Oled A87 tv. Er der nogen tv der er mere følsomme end andre?

Jeg har et trippel skærmet triax kabel med cabelcon stik monteret, men det hjælper ikke.

Er der nogen der har et godt råd? Vil det hjælpe med en anden router? Jeg har aldrig haft dette problem før, det er opstået efter vi er flyttet og har fået ny router.

På forhånd tak.

Mvh Henrik
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 18:56
 Er TV og Data korrekt adskilt i hver sit udtag. Har du henvendt dig til You See angående problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 20:05
Sidder der en data/tv-splitter som første led i installationen? Er det hele koblet på dennes data-udtag nu?

Tv bør kobles på tv-udtaget og modemmet på data-udtaget. Splitteren forhindrer modemmet i at forstyrre dine fjernsyn.


Redigeret af bubbleboy - 22-September-2021 kl. 20:11
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 20:16
Det var jo lige det jeg var inde på, om det var korrekt monteret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 21:14
Det er Yousee der har lavet det. Hoved kablet med tv og internet går til en dåse som Yousee har installeret hvor der er hhv tv og data udtag.

Jeg troede det var WiFi delen der lavede støjen? Det troede jeg fordi det er helt tydeligt at når routeren står i et skab under mit tv, så er der med jævne mellemrum kraftig forstyrrelser på billedet, men når jeg trækker et langt kabel og stiller routeren i et andet rum, så virker det som om forstyrrelserne bliver lidt færre og mindre kraftige, altså mindre områder på billedet der bryder op.

Jeg har ikke talt med Yousee om det - endnu
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 21:19
 Hvilket Modem er der tale om.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 21:49
F@ST 3890V3 W
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 21:59
 Har ikke læst om det problem før, hverken på You See FB side eller på You See forum, det er deres nyeste Coax modem, så det er ikke noget der er generelt, så havde der været skrevet om det, det vil være en god ide at kontakte You See angående det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 22:20
Dvs. når du flytter rundt med modemmet, så er det forbundet til data-udtaget, mens dine fjersyn sidder på tv-udtaget?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Jeg troede det var WiFi delen der lavede støjen?

Måske, men det er da heldigvis let at finde du af, for du kan slukke for wifi.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Hej Smile

Jeg har fået en router fra Yousee som desværre laver indstråling på mit tv signal. Jeg har prøvet at flytte routeren rundt i lejligheden, men jeg kan ikke slippe helt af med problemet. Hvis jeg slukker routeren er der ingen problemer. Problemet er at mit tv pixelerer. Jo tættere på tv'et routeren står desto større er problemet. Jeg bor i en 100 m² lejlighed, kan det virkelig passe at jeg ikke kan slippe for denne indstråling uanset hvor jeg placerer routeren?

Det er et Sony Oled A87 tv. Er der nogen tv der er mere følsomme end andre?

Jeg har et trippel skærmet triax kabel med cabelcon stik monteret, men det hjælper ikke.

Er der nogen der har et godt råd? Vil det hjælpe med en anden router? Jeg har aldrig haft dette problem før, det er opstået efter vi er flyttet og har fået ny router.

På forhånd tak.

Mvh Henrik

I en 100 m² stor lejlighed, er der så ikke kabel-TV-stikdåser i andre rum? Hvis ja, så tilslut TV'et med et langt kabel, til vægdåsen i ét rum, og routeren tilsluttes stikdåsen i et andet rum. Da jeg havde kabel-TV, havde jeg også dette problem. "Rygsækken" var sat i - TV'et tilsluttet TV-udtaget, og routeren sat til data-udtaget på rygsækken. Dette dæmpede TV-signalet, og gav pixeleringer.

YouSee var på besøg UTALLIGE gange, men kunne ikke finde fejlen. Til sidst opgav jeg teknikerbesøgene, og prøvede at tilslutte routeren i stuens vægdåse - og TV'et blev så tilsluttet vægdåsen i soveværelset. Problemet var løst! "Rygsækken" dæmper signalet, hvilket teknikeren også sagde...

Jeg har routeren, som er et nummer ældre - 3890V2 - den, som de selv kalder for "Rumskibet".


Redigeret af mnielsen - 23-September-2021 kl. 06:10
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

"Rygsækken" dæmper signalet, hvilket teknikeren også sagde...


Rygsækken er en signalsplitter. Signalet bliver fordelt ud på to udgange. Dvs. cirka en halvering af styrke i hver udgang (~3,5 dB). Hvis signalstyrken ligger på grænsen, kan den derfor godt skubbe dig ud over.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu