recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee Samsung HDD boks -> USB udgang?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee Samsung HDD boks -> USB udgang?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:43

Generelt kan det siges, at man skal holde sig fra de skodbokse, som udbyderne tilbyder, og i stedet købe en boks der opfylder ens behov.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Generelt kan det siges, at man skal holde sig fra de skodbokse, som udbyderne tilbyder, og i stedet købe en boks der opfylder ens behov.

Enig, men det er lettere sagt end gjort. Findes der egentlig boxe med up-to-date (MPEG4 HD) og velfungerende hardware som kan siges at have en færdigudviklet firmware?

Det eneste positive som man kan sige om YouSee boxen er at den er billig...

Redigeret af JesperLund - 07-Juli-2009 kl. 15:56
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Enig, men det er lettere sagt end gjort. Findes der egentlig boxe med up-to-date (MPEG4 HD) og velfungerende hardware som kan siges at have en færdigudviklet firmware?

Ja, bl.a. Vantage 8000C HD. Den er dog ikke helt billig, ca. 3500-4000 kr., men har til gengæld twin tuner og et væld af features.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af E Nørgaard E Nørgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af E Nørgaard E Nørgaard skrev:

På mine PVR´s - altså video harddiskoptagere - er der USB-stik. De kan godt bruges, men KUN til at sende materiale TIL optageren ............... (har jeg fået at vide  ;-( 

hvis det er komplekst hvorfor optager jeg så via en usb 2,5 harddisk både HD og SD uden problemer. disse optagelser kan så direkte overføres til pc. Det er jo masser af pvr som kan det  og de bliver lavet af små virksomheder. de findes både til sattv og dvb-c (yousee)
så den holder ingen steder. ...................

HOV HOV  Kan det ikke tænkes at du har investeret flere penge end andre, og derfor kan dit udstyr mere end f.eks. mit.    Jeg fik et tilbud på godt 2000 kr for en 300 GB optager og jeg kan da "leve med" at den ikke kan skrive på en USB-disk. Men det er lidt ærgerligt den ikke kan, men hvorfra skulle jeg vide hvilke krav jeg skulle stille til udstyret. Man skal vist kravle før man kan gå -det gør da ikke noget at blive klogere stille og roligt , bare det ikke er for dyrt.  ;-D  Det er ikke længe siden jeg blev opmærksom på dette fortrinlige forum.

I dag véd jeg at jeg bør satse på en computerløsning, der er fleksibel m.h.t. lagringsmediet. (Den kan der også koges suppe på - prisudviklingen og de tekniske udbud bestemmer det, så lad det blive et andet sted end her)

har givet cirka 3000 for min box, men det har jo ikke så meget med pris at gøre. Men at man har muligheden. Har jo givet 20000 kr for mit tv, som ingen tuner har. Men det er jo mit valg.  
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 20:56

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har givet cirka 3000 for min box, men det har jo ikke så meget med pris at gøre. Men at man har muligheden.

Hvilken box er det? Og er de 3k inkl Popcorn Hour'en, som jo skal bruges som afspiller af materialet?

Generelt synes jeg desværre Popcorn Hour er en noget "billig" løsning. Den virker langsom, finishen er ringe og softwarekvaliteten er lav (scrollning af sangtitler, eksempelvis, gik hakkende og med mærkelig wrapning på den jeg legede med). Findes der alternativer - det gør der vel næsten ikke? Hvad med dreambokse?

Og kan de løsninger her tilbyde EPG? Jeg er ligeglad med start forfra osv. - det venter jeg med til vi får IPTV med helt frit valg af programmateriale når man vil se det.

Mvh Steen

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 21:23
En Popcorn Hour viser et rigtig godt billede. Den behøves ikke til at afspille med. bruger den kun til HD og dvd og egen optagelser.
til musik er den håbløs.
de kommer jo snart med en ny, men har ikke brugt en htpc siden jeg fik den. Den fungere bare med den nyeste update
har også en oppo 983, så en popcorn hour viser et rigtig billede på min pio 50 tommer. Når jeg sammenligner de to
Vantage HD 7100ST købt brugt. den har EPG men jeg bruger den til canal digital. den er tilsluttet en 2,5 usb harddisk og den kan også afspille alle optagelser som en yousee box. man kan også får en dvb-c version
Jeg har dog aldrig sagt det er en billig løsning.
Til top
Idéfix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: grønland
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 19:56
Kan man ikke åbne Samsungboksen og pille Harddisken ud og derefter sætte den til ens computer, hvorefter man kan overføre det hele?
Så vidt jeg ved er det en helt almindelig HD der er smækket i og hvis der skal et bestemt stik til, så tror jeg næsten det er muligt at skaffe til billige penge.
Går selv og døjer med en boks hvor harddisken ikke virker længere og skal byttes til en ny fra Yousee, men jeg har en masse ting på, jeg gerne vil have over i den nye boks jeg får tilsendt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 20:11

Jeg tror næppe at en PC kan læse HDDen, det har man helt sikkert taget højde for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Idéfix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: grønland
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 02:59
Ok, ville ellers have været relativt simpelt så :)
Kan man vise filmene over HDMI stikket til ens computer og så optage det computeren afspiller, på computeren? Jeg tænker på, at folk der spiller ex. World Of Warcraft optager det der er på deres skærm med fraps eller hvad det nu hedder.
Ved ikke om kvaliteten er den samme eller noget.
Tak for besvarelsen Radiomand :D
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 08:05

Det kan overflyttes til anden optageenhed via Scart.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DerAlte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 14:02
Hej

Købte et UMC-TV i Aldi som har PVR. Det streamer til usbporten i mpeg2 video stream.

Disse filer afspilles meget fint i SD og HD på WD TV Live. Nå jo, det afspilles også fint på den medieafspiller som Aldi senet havde på tilbud.  Og filer kan bare kopieres rundt.

mvh

Alt under 40" er kun til computerbrug.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu