recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee signal
    Sendt: 06-August-2009 kl. 19:32
Jeg har netop anskaffet mig min første fladskærm og for at se kanalerne digitalt har jeg også anskaffet mig YouSee's HD boks.

Det viser sig at når jeg ser f.eks en HD kanal som TV2 sport HD, så hakker og knaser signalet meget, hvis jeg har et af mine andre fjernsyn tændt.

Jeg har et B&O fjernsyn i stuen hvor antenne kablet går direkte ind i den. Fra den forlænges så antenne kablet videre til mit soveværelse hvor HD boks og fladskærm er placeret.

Så længe fjernsynet ikke er tændt i stuen, ser det faktisk helt fint ud. Dog siger YouSee HD boksen at signalet er enten er for svagt eller for højt, når jeg kører en test af indstillingerne. Det siger den uanset om jeg har et de andre fjernsyn tændt eller ej.

Jeg ved at YouSee anbefaler at der ikke må være mere en 10 meter fra antenne boksen og til HD boksen. Mit er dog længere af indretningsmæssige årsager. Jeg har dog prøvet at koble et 10 meter kabel direkte fra antenne boksen og direkte til HD boksen og køre en test sådan, men alligevel siger den at signalet enten er for svagt eller for højt. Så jeg vinder ikke noget den vej, og har derfor heller ikke forsøgt at sende kablet fra stuen ind i soveværelset af andre veje.

Men kan jeg ikke komme ud af signal problemerne ved at købe en signal forstærker? Vil det hjælpe? Jeg har nemlig kun en antenne boks og 3 fjernsyn. 2 B&O fjernsyn og en fladskærm som alle 3 deler signalet. Hvis ja, hvor meget bør man ofre for sådan en da man vist kan få den i forskellige prisklasser?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 19:38

 

 De 10 M kabel skal det kunne klare, hvis ellers signalet som kommer ind i huset/lejligheden er kraftigt nok, at splitte signalet på den måde du har gjort er ikke optimalt for boxen, den skal sluttes direkte til det indkomne signal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 De 10 M kabel skal det kunne klare, hvis ellers signalet som kommer ind i huset/lejligheden er kraftigt nok, at splitte signalet på den måde du har gjort er ikke optimalt for boxen, den skal sluttes direkte til det indkomne signal.



Ja, det forstår jeg godt. Men hvordan gør jeg det, når jeg kun har 1 antenneboks og 3 fjernsyn? Den skal jo splittes på en eller anden måde. Digital modtageren er så den der er længst væk fra antenne boksen.

Er det bedre at bruge en decideret split fremfor at bruge stikket i fjernsynet til at sende signalet videre?

Og hvad med en signal forstærker, kan det ikke hjælpe?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 07:54
Lidt input til snakken...

Jeg oplever at det analoge signal der kommer ud af Yousee boksen er tydeligt bedre end det der går ind.

Det kunne derfor være en god ide, under alle omstændigheder, at sætte Yousee boksen op som første led i kæden.


Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 07:59

Hvordan sender du signalet viedere fra dit TV i stuen?

Har du ikke en fordeler der?

Hvis du bare har sat kablerne paralet i stikket på er impedancen i dit system helt forkert og du vil få reflektioner og stående bølger i dit antenne kabel som kan forklare dit dårlige signal.

Kan du forklare lidt nærmere hvordan du har lavet instalationen for at vi bedre kan hjælpe dig?

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 10:25
Du skal også sørge for at have HF-tætte stil i hele installationen, det gjorde en kæmpeforskel hos os. Herudover har jeg også en antenneforstærker.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 12:24

Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Du skal også sørge for at have HF-tætte stik..

Hvad er HF-tætte stik?  Uddyb venligst. Måske har jeg det problem.

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:00

Eksempelvis disse:

Midt på denne side: http://www.av-cables.dk/antennekabel/antennestik_56_da/

Eller

F-connectorer http://www.av-cables.dk/antennekabel/fconnector_stik_250_da/

Almindelige antennestik med plastikhætter giver alt for meget støj til signalet.

Til top
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Hvordan sender du signalet viedere fra dit TV i stuen?

Har du ikke en fordeler der?

Hvis du bare har sat kablerne paralet i stikket på er impedancen i dit system helt forkert og du vil få reflektioner og stående bølger i dit antenne kabel som kan forklare dit dårlige signal.

Kan du forklare lidt nærmere hvordan du har lavet instalationen for at vi bedre kan hjælpe dig?



Jeg sender signalet videre ved at sætte et nyt antennekabel i tv'ets hanstik. Er det ikke normalt at man gør det?

Helt præcis så har jeg en antennesplitter siddende i antenneboksen. På den måde kan jeg have 2 antennekabler på den. Den ene kabel går så ind i min datters soveværelse hvor der hænger en B&O MX4200. Det andet kabel bruges så til B&O Avanten som står i stuen. Et tredje kabel går så fra Avanten til HD Boksen (som står i soveværelset).

Er det forkert at gøre det sådan?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:35

 

 Splittere er da noget som er skabt af en med horn i panden. Signaler skal fordeles ikke splittes. Enten får man lavet et proffesionelt setup med dåser i hvert rum, eller en løsning med en distributions forstærker med variabel gain til de enkelte Outputs.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:43
Har lige lavet en tegning over hvordan tingene hænger sammen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:49

 

 Den er helt gal. Se mit forrige indlæg, og brug korteste afstand, så får du en brugbar løsning.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu