recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee tester en ny tjeneste
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee tester en ny tjeneste

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee tester en ny tjeneste
    Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 12:42

Læs lige dette.

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=33325

Nogle af os har set det, og for nogle virkede det.

 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 13:09
Det lyder umiddelbart spændende, selv om der ikke står noget om hvilke programmer der vil blive omfattet.
Jeg kan heller ikke gennemskue om Sagem 60 har "aktiv bredbåndsreturvej" som der kræves, men vi hører jo nok nærmere om det.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 13:19

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Det lyder umiddelbart spændende, selv om der ikke står noget om hvilke programmer der vil blive omfattet.
Jeg kan heller ikke gennemskue om Sagem 60 har "aktiv bredbåndsreturvej" som der kræves, men vi hører jo nok nærmere om det.

 

Sagem 60 har ikke netværk, det er kun HD selector.

Citat:  kunder med en HD Digitalmodtager, der understøtter aktiv bredbåndsreturvej.

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 14:46
Det virker totalt hjernedødt at lancere en tjeneste, som kræver at kunderne har internettilslutning i stuen. 
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det virker totalt hjernedødt at lancere en tjeneste, som kræver at kunderne har internettilslutning i stuen. 


Så alle der har mulighed for at tilslutte internet, skal gå glip af en udvikling på den front, fordi nogle ikke kan udnytte det?

Jeg kan slet ikke modtage TDC, men har istedet Stofa, men derfor kan jeg da godt se det smarte i den tjeneste.
Jeg kan bare ikke nyde godt af det.

Omvendt kunne man sige at det i nutidens Danmark er totalt hjernedødt, ikke at have internettilslutning i stuen.
Men det gør jeg ikke.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 15:08

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det virker totalt hjernedødt at lancere en tjeneste, som kræver at kunderne har internettilslutning i stuen. 

Nu har alle youSee's kunder, der er tilsluttet med returvej i kablet,  Internet igennem kablet.

De kan godtnok ikke bruge det - uden betaling - men rent teknisk er adgangen der. 

En ny service kan vel godt bruge denne adgang, selv om seeren ikke har købt alm adgang til Internettet via youSee. Det er vel ren prissætning hos youSee ?

Lars   

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det virker totalt hjernedødt at lancere en tjeneste, som kræver at kunderne har internettilslutning i stuen. 

Ja hvad tænkte selskabet bag Astra satelitten på da den blev opsendt. Tænk sig man skulle have en parabol for at modtage TV kanalen

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Nu har alle youSee's kunder, der er tilsluttet med returvej i kablet,  Internet igennem kablet.

De kan godtnok ikke bruge det - uden betaling - men rent teknisk er adgangen der. 

En ny service kan vel godt bruge denne adgang, selv om seeren ikke har købt alm adgang til Internettet via youSee. Det er vel ren prissætning hos youSee ?

Det er vi helt enige om, og det vil være det fornuftige at gøre. Artiklen lægger bare op til at man skal have den besynderlige løsning som Sagem HD Selector bruger, altså en separat internettilslutning.

Min bemærkning gik på det besynderlige i at lancere et produkt, som kun en begrænset del af kunderne kan udnytte.

Når det så er sagt, så synes jeg at det ville være mere logisk at lade kunderne gemme transport streams (optagelser) lokalt på harddiske. En central server løsning betyder at en del af transmissionskapaciteten i nettet skal reserveres til dette formål.


Redigeret af JesperLund - 29-Oktober-2007 kl. 15:55
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
morten_fresh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juni-2006
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Nu har alle youSee's kunder, der er tilsluttet med returvej i kablet,  Internet igennem kablet.

De kan godtnok ikke bruge det - uden betaling - men rent teknisk er adgangen der. 

En ny service kan vel godt bruge denne adgang, selv om seeren ikke har købt alm adgang til Internettet via youSee. Det er vel ren prissætning hos youSee ?

Det er vi helt enige om, og det vil være det fornuftige at gøre. Artiklen lægger bare op til at man skal have den besynderlige løsning som Sagem HD Selector bruger, altså en separat internettilslutning.

Min bemærkning gik på det besynderlige i at lancere et produkt, som kun en begrænset del af kunderne kan udnytte.

Når det så er sagt, så synes jeg at det ville være mere logisk at lade kunderne gemme transport streams (optagelser) lokalt på harddiske. En central server løsning betyder at en del af transmissionskapaciteten i nettet skal reserveres til dette formål.

Ok, der står i artiklen at de vil teste funktionaliteten på en udvalgt skare af deres nuværende HD kunder for at indsamle information. På intet sted står det at den endelige funktion vil kræve at man skal have en Sagem HD boks. De skriver oven i købet at de forventer en lancere funktionen i løbet af 2008, hvor der efter all sansynlighed allerede er lanceret en ny HD Boks.

Og da rygterne vil vide at de lancerer 2 versioner af den nye boks, med og uden HDD, er der måske en overhængende sansynlighed for at alle sagem bokse ryger ud af sortimentet, ikke kun HD boksen. Og hvem er det så vi venter på. Man kan jo ikke bliver ved med at lave bagudkompatible løsninger. 

Nogle gange vil man bare gerne tvinge folk til at rykke med teknologien. Lidt som når Microsoft holder op med at understøtte Windows 2000. De er rykket videre, og så var det måske en god idé at vi også gjorde det.

Nå, det så er sagt, vil jeg nok være lidt forbeholden indtil jeg rent faktisk står med en ny model i hånden. Det samme er Yousee sikkert også så, forvent ikke SmartStart, som det hed i de 2 dage det var synligt, kommer frem før samsung modellerne er kommet.



Redigeret af morten_fresh - 29-Oktober-2007 kl. 16:08
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af morten_fresh morten_fresh skrev:

Og da rygterne vil vide at de lancerer 2 versioner af den nye boks, med og uden HDD, er der måske en overhængende sansynlighed for at alle sagem bokse ryger ud af sortimentet, ikke kun HD boksen. Og hvem er det så vi venter på. Man kan jo ikke bliver ved med at lave bagudkompatible løsninger.


Det er muligt at dette fantastiske produkt kun bliver tilgængelig på de nye STBer, men mon ikke de mange Sagem 60 kunder overlever alligevel...

Egentlig synes jeg ikke at produktet er så fantastisk. I forhold til min egen løsning med Sagem 60 og en Pioneer recorder med G-Link er der nogle klare ulemper. Blandt andet at man ikke kan spole henover reklamer. Derudover skal NoSee garanteret have penge for deres "fantastiske" produkt, mens det er ganske gratis for mig at optage på min Pioneer recorder.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det virker totalt hjernedødt at lancere en tjeneste,
som kræver at kunderne har internettilslutning i stuen. 


Så skal folk altså også holde sig fra HD afspillere, Xbox 360 og PS3?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det virker totalt hjernedødt at lancere en tjeneste,
som kræver at kunderne har internettilslutning i stuen. 


Så skal folk altså også holde sig fra HD afspillere, Xbox 360 og PS3?


Så vidt jeg ved kan du godt se en HD-DVD film uden at have en internetforbindelse.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu