recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee tv2news analogt med forkert format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketyousee tv2news analogt med forkert format

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:06
Har også opleve det samme fejl på Sjæland (Hovedstadsområdet) TDC/yousee kabletv, men at tv2news før at sendt korrekt anamorfisk.

Ved ikke hvorfor at TV2 news ikke sende den korrekt kode ud, så at TV automatisk skifter over til anamorfisk, de har jo gjort det før og andere stadione gør jo det inklusiv TV2 ???????
Til top
Crede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 23:53
Forstår ikke jeres problem, i kan da bare modtage den digitalt det er jo fremtiden.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 00:06
Så længe at digital koste det det koste idag, plus de problme der er med digital Tv i Danmark, så er digital ikke en mulighed.

Plus der er mange de ikke ønsker digital TV hvis man har YouSee kable TV hvor der jo ville værre analog tv i en lang tide endnu.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 09:18
Hvilke problemer med digitalt tv i Danmark?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 09:27

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvilke problemer med digitalt tv i Danmark?

Det kunne jeg da også godt tænke mig at høre. Jeg har ingen problemer med digitalt TV.

Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 10:03

jeg har yousee, bor nær roskilde. og her er signalet fint, dvs i Anamorfisk 16:9 dog uden wss signal, men det kan mit gamle tv i soveværelset ikke finde ud af aligevel, jeg kan dog selv ændre det med fjernbetjeningen.

det er på mit pana i stuen jeg har konstateret at der ikke er wss signal på, men det er nu ikke den eneste kanal det mangler på.

wss mangler også på zulu,tv film og the voice tv

Til top
ynosee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:39
Jeg har nu haft klaget til yousee og i første omgang mente de selvfølgelig at det var mig der ikke kunne finde ud af at indstille mit tv, for billedet er ok på deres tv.

Efter gentagende afvisninger af supporterens forsøg på at få mig til at gå ind på tv2s hjemmeside og se hvordan jeg skulle indstille mit tv, fandt supporteren ud af, fra et par af sine kollegaer, at det er tv2 der udsender forkert signal og det kan yousee ikke gøre noget ved.

Jeg holdt fast i at det er yousee der udsender det forkerte signal (signalet er jo ok på Sjælland iflg fast2night og karkov) og supporteren ville sende en teknikker ud og gjorde ikke meget for at skjule, at når det nu viste sig, at det var mig der ikke kunne finde ud af at indstille mit tv, ville det medfører en regning for det teknikker besøg....

Teknikeren ringede og konstaterede at det, overraskende nok, er yousee der udsender tv2news forkert og han havde snakket med sit bagland og det var galt i hele landet. Jeg sagde det er ok på Sjælland(tror mere på fast2night og karkov), men det var den besked han havde fået. Han havde så talt med sine netværks folk og det kunne godt laves til det rigtige signal hvis der blev givet ordre til det oppefra.
Løsningen på sagen er, iflg. hans overordnede, at fordi stationen hvorfra signalet leveres, skal flyttes til Vejle (måske allerede i dette år, wow, flot ) vil de ikke rette på det signal før den flytning er overstået. Yay, senest i 2010 vil tv2news så blive vist rigtigt i dette område.

Jeg ringede så til support og efter at supporteren havde fundet sagen frem, skulle vi selvfølgelig igen igen, lige en tur henover, at jeg nok havde indstillet mit fjernsyn forkert... på deres tv er tv2news ok.... tv2 udsender signalet forkert, hvordan det så kan lade sig gøre, når det billed supporteren ser på er ok, må stå hen i det uvisse....
På trods af hvad teknikeren havde sagt, var det nok bare teknikeren der havde taget fejl og hvis det signal kunne ændres uden at det svarede til en indsats i stil med at foretage en landing på månen, ville yousee nok ikke sige at det ikke kunne lade sig gøre før den flytning af stationen er foretaget... til at der aldeles ikke var nogen hos yousee der giver kunderne forkert information eller forsøger at snakke uden om et problem ved at give andre(tv2) skylden...

I løbet af den samtale har jeg nok lydt en kende irriteret over deres "løsning" på problemet, hvilket jeg beklagede(yes, gu' gjorde jeg så, for på en måde er det jo også forkert at ringe og klage over sådan noget pjat og samtidig være sur over at de ikke vil rette det) og forklarede at det selvfølgelig ikke var møntet på supporteren personligt, men på firmaet yousee.
Jeg sagde at jeg, utrolig nok, ikke var tilfreds med deres "løsning" og jeg mente det burde være en selvfølge at yousee levere et korrekt tv signal til deres kunder og ville derfor gerne tale med en overordnet om det. Der lød lidt mærkelig mumleri og jeg forstod det sådan at de ikke har nogen overordnede og at support er den øverste ledelse i yousee, men at jeg jo altid kunne sende en mail til /dev/null@yousee.dk, men her er det nok ip telefonen der har drillet, så jeg må have hørt etellerandet forkert.....

Enden på den informative og hjælpsomme samtale med yousee's unikke support var, at de nok ikke kan gøre noget ved det, men support vil alligevel og på trods af de uoverskulige vanskeligheder ved at skulle leverer et korrekt tv2news tv billed, undersøge om yousee's "løsning" på sagen kan ændres til kundernes fordel (for vildt da), men det skulle jeg nu ikke regne med. Jeg fik lov til at ringe tilbage senere, hvis jeg ville vide om det kunne ændres, da det ikke var muligt for yousee at ringe tilbage med et svar.....

Skal man mon være optimistisk og tro de retter det i løbet af et par dage, når de lige får vendt sagen en ekstra gang ?

Go' weekend.

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af ynosee ynosee skrev:


Skal man mon være optimistisk og tro de retter det i løbet af et par dage, når de lige får vendt sagen en ekstra gang ?

Go' weekend.


Hold da helt kaje - Den er godt nok langt ude.
Mvh Hans
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 23:07
Hej ynosee,

Oprindeligt skrevet af ynosee ynosee skrev:

Skal man mon være optimistisk og tro de retter det i løbet af et par dage, når de lige får vendt sagen en ekstra gang ?

Det er præcis samme problem for TV2/Zulu og TV2/Film - som jeg har forsøgt at få YouSee til at rette siden Oktober (og beskrevet i tråden Manglende WSS på YouSee analog). Nu er TV2/News så også begyndt at sende anamorf.
YouSee support har på nuværende tidspunkt fuldstændig opgivet mig - og ignorer helt mine mails.

Undervejs har jeg fået 5-6 forskellige skyde-skylden-på-alle-mulige-andre forklaringer - men hver gang er den endt tilbage i YouSee's favn.

Jeg har fuldstændig samme opfattelse som dig. Der skal nogle højere magter i YouSee til at tage en beslutning om noget - som er på niveau med månelandingen... og disse "beslutnings-tagere" er fuldstændig afskærmet fra omverdenen (de gange jeg har spurgt til at få beslutnings-tagere i tale er jeg blev mødt med fuldstændig tavshed).

Det er helt utroligt at et firma som YouSee ikke har mere styr på deres support-struktur!

På den anden side er det svært at få tvunget noget igennem YouSee, når vi brugere ikke engang kan blive enige om dette er et problem eller ej - jeg er forbavset over hvor få der ser dette som et problem !!?!



/Lars


Redigeret af laursen - 06-Februar-2009 kl. 23:08
Redaktør, recordere.dk
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej ynosee,

Oprindeligt skrevet af ynosee ynosee skrev:

Skal man mon være optimistisk og tro de retter det i løbet af et par dage, når de lige får vendt sagen en ekstra gang ?

Det er præcis samme problem for TV2/Zulu og TV2/Film - som jeg har forsøgt at få YouSee til at rette siden Oktober (og beskrevet i tråden Manglende WSS på YouSee analog). Nu er TV2/News så også begyndt at sende anamorf.
YouSee support har på nuværende tidspunkt fuldstændig opgivet mig - og ignorer helt mine mails.

Undervejs har jeg fået 5-6 forskellige skyde-skylden-på-alle-mulige-andre forklaringer - men hver gang er den endt tilbage i YouSee's favn.

Jeg har fuldstændig samme opfattelse som dig. Der skal nogle højere magter i YouSee til at tage en beslutning om noget - som er på niveau med månelandingen... og disse "beslutnings-tagere" er fuldstændig afskærmet fra omverdenen (de gange jeg har spurgt til at få beslutnings-tagere i tale er jeg blev mødt med fuldstændig tavshed).

Det er helt utroligt at et firma som YouSee ikke har mere styr på deres support-struktur!

På den anden side er det svært at få tvunget noget igennem YouSee, når vi brugere ikke engang kan blive enige om dette er et problem eller ej - jeg er forbavset over hvor få der ser dette som et problem !!?!



/Lars

Er du sikker på at det handler om det samme problem?

Ynosee kan overhovedet ikke bringe News i det rigtige aspekt på et 16:9 TV, da signalet sendes som en 4:3 pillarbox pakket ind i et 16:9 billede. Uanset hvad han gør, så er der bjælker i siderne.

Dit problem er kun manglende WSS.
Mvh Hans
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Er du sikker på at det handler om det samme problem?

Ahh.. du har ret.

Dog kan vi vist blive enige om at alle vores oplevelser vidner om et ikke særlig kunde-mindet YouSee

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Er du sikker på at det handler om det samme problem?

Ahh.. du har ret.

Dog kan vi vist blive enige om at alle vores oplevelser vidner om et ikke særlig kunde-mindet YouSee

/Lars

Se - Ded er vi jo så helt enige om. At man ikke retter en fejl, blot fordi noget udstyr skal flytte i 2010!! Hallo! Gider man lige holde kunderne for nar eller hvad? Den er da lige til Kontant.


Redigeret af fast2night - 06-Februar-2009 kl. 23:43
Mvh Hans
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu